Honda CB250 (Twin) Topic

De zwarte velg naaf komt door met achterrem aan rijden. Dat is dus waarschijnlijk een lesmotor geweest. Heb ik ook. Als de velg is niet kromgetrokken door de hitte. Dan is het geen probleem. Ik heb zelf een beetje verf overheen gegooid. (Maar het is een beetje verkeerde verf geweest dus ik ga het nog een keer afhalen en op nieuw met een velgverf spuitbusje mooi wit maken. )

@BillyR6: opschepper! :( Geen zweetende blok, geen deukjes in de tank, geen scheurtjes in de kuipwerkje, geen krassen op de versnellingsbak deksels, tank, kuipje en uitlaten! :}

Maar er is onderhoud nodig, zweetend voorvorkpootjes zo te zien.
  • Roestend ketting... je hoef alleen maar af en toe na een ritje een beetje vet op te spuiten en dan ben je vanaf.
  • Spatbord: vierbouten loshalen, schuren primen, verfen. (kan lastig zijn boutjes loshalen want de voorvelg zit in de weg maar als je toch bezig bent met het reviseren van de voorvork poten dan kan die toch helemaal uitelkaar.)
  • Achtervelg: achter as losmaken, velg eruit, schuren, band en tandwiel afplakken of afhalen, verf overheen.
  • Versnellingsbak deksels: Belgom + heeel veel tijd schuren met steeds vijner nat schuur papier.
 
Laatst bewerkt:
De zwarte velg naaf komt door met achterrem aan rijden. Dat is dus waarschijnlijk een lesmotor geweest. Heb ik ook. Als de velg is niet kromgetrokken door de hitte. Dan is het geen probleem. Ik heb zelf een beetje verf overheen gegooid. (Maar het is een beetje verkeerde verf geweest dus ik ga het nog een keer afhalen en op nieuw met een velgverf spuitbusje mooi wit maken. )

@BillyR6: opschepper! :( Geen zweetende blok, geen deukjes in de tank, geen scheurtjes in de kuipwerkje, geen krassen op de versnellingsbak deksels, tank, kuipje en uitlaten! :}

Maar er is onderhoud nodig, zweetend voorvorkpootjes zo te zien.
  • Roestend ketting... je hoef alleen maar af en toe na een ritje een beetje vet op te spuiten en dan ben je vanaf.
  • Spatbord: vierbouten loshalen, schuren primen, verfen. (kan lastig zijn boutjes loshalen want de voorvelg zit in de weg maar als je toch bezig bent met het reviseren van de voorvork poten dan kan die toch helemaal uitelkaar.)
  • Achtervelg: achter as losmaken, velg eruit, schuren, band en tandwiel afplakken of afhalen, verf overheen.
  • Versnellingsbak deksels: Belgom + heeel veel tijd schuren met steeds vijner nat schuur papier.
Ach, geef eerlijk gezegd niet echt om de optische staat van de motor. Heb toen ik hem overgenomen heb even de olie + filter vervangen en alles even snel nagelopen. Zag er goed uit. Voor de rest nog keer nieuw achterbandje en dat was het wel. Ding loopt prima en daar gaat het me om, hoe die eruit ziet zal me een worst wezen :9
 
Maar met filter, bedoel je de 'oliefilter' achter de rechter versnellingsbak deksel? Of bedoel je de luchtfilter?

Olie + 'oliefilter' + luchtfilter + boegies moet ik ook nog een keertje vervangen na 30000km.... :P
Mijn motor verbruikt best wat olie door het zweten dat de olie gewoon op is. Dus voor de juiste dikte van de olie hoef ik het niet te verwisselen. Maar het wordt tijd om de olie zeefje schoon te maken.
2cgf1np.jpg


Trouwens luchtfilter heb ik voor 2€ besteld van http://www.louis.de/_404e0411862c923bdc7214e0f3d92bdf60/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=230&wgr=528&list_total=4&anzeige=0&artnr_gr=100502 (Louis.de) gewoon restpartij... (Bestel nummer 10051977)

Ik heb nu luchtfilter, olie, bougies klaar liggen voor een grote buurtje, na 30000km ketting smeren + stellen + olie bijvullen (banden vervangen). (Daarvoor kreeg ie nieuwe remmen + schijf + koppeling)

Achterwiel:
123tkc0.jpg
 
Maar met filter, bedoel je de 'oliefilter' achter de rechter versnellingsbak deksel? Of bedoel je de luchtfilter?

Olie + 'oliefilter' + luchtfilter + boegies moet ik ook nog een keertje vervangen na 30000km.... :P
Mijn motor verbruikt best wat olie door het zweten dat de olie gewoon op is. Dus voor de juiste dikte van de olie hoef ik het niet te verwisselen. Maar het wordt tijd om de olie zeefje schoon te maken. [http://i34.tinypic.com/2cgf1np.jpg (afbeelding)]

Trouwens luchtfilter heb ik voor 2€ besteld van http://www.louis.de/_404e0411862c923bdc7214e0f3d92bdf60/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=230&wgr=528&list_total=4&anzeige=0&artnr_gr=100502 (Louis.de) gewoon restpartij... (Bestel nummer 10051977)

Ik heb nu luchtfilter, olie, bougies klaar liggen voor een grote buurtje, na 30000km ketting smeren + stellen + olie bijvullen (banden vervangen). (Daarvoor kreeg ie nieuwe remmen + schijf + koppeling)

Achterwiel:
[http://i33.tinypic.com/123tkc0.jpg (afbeelding)]
Oliefilter moest het zijn, luchtfilter heb ik losgetrokken en even wat schoongemaakt, zag er verder nog prima uit. Enige wat er binnenkort aan zit te komen zijn de remmen vrees ik, die worden hard minder :P
 
Ok, dus je had die deksel los? Kan je het iets verder beschrijven. Ik kijk nog een beetje tegen op... Ik ben bang dat ik de kering beschadig en dan kost dat weer 20€ + hoe moet ik het ophalen zonder motor. (CBX550F2 zit nu ook uitelkaar en mijn auto zit in Leeuwarden, dus mijn CBtje is nu mijn dagelijks vervoer middel.)

Remblokjes, ja, schijnt niet al te ingewikkeld te zijn, iets met kopervet en blokjes vervangen. Maar ik heb het nog niet eerder gedaan. Zoals ik eerder zei ik rem niet zo veel. Dus na 30000km zijn mijn remmen nog niet versleten. Het is meestal genoeg voor mij om vooruit te kijken en de gas los te laten. Het blokje remt genoeg voor mij.
 
Oliefilter moest het zijn, luchtfilter heb ik losgetrokken en even wat schoongemaakt, zag er verder nog prima uit. Enige wat er binnenkort aan zit te komen zijn de remmen vrees ik, die worden hard minder :P

Ik heb de remschijf + blokken, en de remschoenen achter vervangen.

Raar, tenzij jij echt aan het raggen bent geweest die paar duizend km. 8-)
 
Heuy *O* *O* *O* , eindelijk een CB250 topic *D . Ik heb zelf een cb250rs, een oudje uit '81 (en ééncilinder :X ). Maar wel net een koprevisie gehad en loopt weer hartstikke mooi. Volgende week ga ik ermee een rondje doen door België, Luxemburg en Duitsland.

Hier een piccie
full
 
:W mooie motortje! Netjes gerevisieerd :Y
Onze CBtjes worden misschien ooit ook wel classiekers...
[me=Fuzy] wil natuurlijk alleen maar geld besparen, op de wegenbelasting O-) [/me]

Naja,... het is rood en heeft twee uitlaat bochten... als je het niet doorvertelt dat het een één cilinder is aan andere mensen, dan mag je wel blijven ;)
 
Ik les momenteel op een cb250, handig voor avb examen, maar als je een beetje door wil rijden dan is het niet de perfecte motor, ik moet met mijn 100kg veel moeite doen hem rond de 110 te krijgen :P
 
Ja klopt, het is niet de beste snelweg cruiser, na 90km/h houdt het een beetje op. Maar in de bochten is het vrij gemakkelijk om te gebruiken.
Succes met lessen!
 
Laatst bewerkt:
Idd, bochten neemt "ie zeer goed, heel gemakkelijk om het stepje aan de grond te krijgen, wat iets minder was tijdens avb :+ (kwam daardoor iets te ver uit bij het achtje)

Wat ik wel heel erg irritant vind is de zeeeeeeeeeeeer korte 1, en het contstante getril, maar dat went wel :)
 
Laatst bewerkt:
Stepjes aan de grond rijden is stoer 8-) .... O-)

De 1ste versnelling is wel een beetje kort ja, het is een kleine blokje. Ik overweeg een andere tandwiel set erop te zetten om dat te verhelpen en om een hoger topsnelheid te krijgen met wind mee. Maar ik kan nergens een groter voortandwiel vinden. Ik probeer nog een paar plekken. Anders bestel ik wel weer origineel Honda tandwielen van de CMX250 Rebel. Die zijn namelijk hetzelfde maar dan een stuk goedkoper dan de originele tandwielen van de CB250, voor de een of andere manier... Nu zitten ze ook al onder, ik heb nu 25000km erop zitten met deze tandwielen. De laatste tijd moet ik wel vaak stellen om de 1000km dus het wordt wel over een paar duizend km tijd om het kettingset te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Zonet voor het eerst met de cb gereden, in een woord heerlijk. Wat stuurd dat ding lekker en ligt hij goed op de weg. De achterrem is ook erg goed *O* alleen mijn voorrem is nog niet zo best, dus die moet ik maar ff reviseren. Verder moet ik het schakelmechanisme ff opfrissen, schakeld niet echt lekker zo.

Fototjes komen zo :)

edit:
P8060122.jpg


P8060120.jpg


P8060116.jpg


Dus, weet iemand een leuke buddy overtrek voor een cb250rs?
 
Laatst bewerkt:
naja... weer een RS erbij... hm... ik heb niks tegen de RS, maar ik weet er ook niet veel van. Ik had meer gehoopd op meer twins.... ach ja.

:N helaas, ik ken geen overtrek spul voor de RS. Ik zou zeggen, goed rondneuzen op marktplaats en zo, komt vast wel een gebruikte zadel in OK staat.
Of anders zelf wat overheen trekken. Ik denk je kan het plakken met zwarte ducttape en een zwarte dikke kousen of zo overheen trekken, hm eigenlijk heb je iets stevigers nodig dan een kousen denk ik.

Ik denk je mist je rechter stuurgewicht. Die had ik ook een keer verloren. Ik heb van marktplaats een setje van een oude CB125 gekocht voor 5€. Het is bijna precies het zelfde... het verschil is niet zichtbaar. Of anders kan je ook voor niet al te veel geld van die after market setjes kopen.
 
naja... weer een RS erbij... hm... ik heb niks tegen de RS, maar ik weet er ook niet veel van. Ik had meer gehoopd op meer twins.... ach ja.

:N helaas, ik ken geen overtrek spul voor de RS. Ik zou zeggen, goed rondneuzen op marktplaats en zo, komt vast wel een gebruikte zadel in OK staat.
Of anders zelf wat overheen trekken. Ik denk je kan het plakken met zwarte ducttape en een zwarte dikke kousen of zo overheen trekken, hm eigenlijk heb je iets stevigers nodig dan een kousen denk ik.

Ik denk je mist je rechter stuurgewicht. Die had ik ook een keer verloren. Ik heb van marktplaats een setje van een oude CB125 gekocht voor 5€. Het is bijna precies het zelfde... het verschil is niet zichtbaar. Of anders kan je ook voor niet al te veel geld van die after market setjes kopen.

Het stuurgewichtje zit er nog gewoon op hoor ;)

Ik heb er aardig wat onderdelen bij, ook een andere buddy, maar die is in nog ergere staat :( Misschien ga ik binnenkort eens naar een bekleder toe, ff vragen wat het kost om 2 te laten doen...
 
Ja... een tweedehands kan zo voorbijkomen, het is ff geduldig wachten... Maar het is zo wie zo elke cent waard, het scheelt zo veel kwa uiterlijk. En je kont wordt dan ook niet nat, na een regenbui.
 
Ja... een tweedehands kan zo voorbijkomen, het is ff geduldig wachten... Maar het is zo wie zo elke cent waard, het scheelt zo veel kwa uiterlijk. En je kont wordt dan ook niet nat, na een regenbui.

:Y klopt

heb ookal een ander stuur gevonden en een setje koni's *O*
 
Ja... een tweedehands kan zo voorbijkomen, het is ff geduldig wachten... Maar het is zo wie zo elke cent waard, het scheelt zo veel kwa uiterlijk. En je kont wordt dan ook niet nat, na een regenbui.

je hebt gewoon bedrijfjes die zoiets kunnen bekleden. Denk dat je zelf ook al ver komt met een spijkerpistool ofzo en een stukkie zadel kunst leer.

(of zwarte ductape ;) )
 
je hebt gewoon bedrijfjes die zoiets kunnen bekleden. Denk dat je zelf ook al ver komt met een spijkerpistool ofzo en een stukkie zadel kunst leer.

(of zwarte ductape ;) )

hier int dorp zit wel zo'n bedrijfje. Aangezien ik 2 buddy's heb zal ik de slechtste er maar eens heen brengen. Ben zelf niet zo van het zelf bekleden, maar m'n pa heeft het al eens gedaan met z'n bmw, dus miss. doe ik het toch wel :+

Vanmiddag trouwens remvloeistof vervangen en ontlucht, hij remt meteen een stuk beter. Kan nog steeds wat beter, maar dat komt nog wel.
 
Heeft R nog iemand een voorremklauw liggen?
De mijne zit muurvast.
De zuiger van rem hendel lekt en pomt dus niet meer.

Het is een CB 250 uit 1976.
Loopt verder als een tierelier.

Groet. :W
 
Ik heb helaas niks extra's liggen. Gewoon rond blijven neuzen op marktplaats of een andere website. Misschien bij een motorsloperij.

Heb je nog een plaatje van je motortje? Dan zet ik het wel in de OP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan