Honda CB250 (Twin) Topic

Hm... het is mij niet gelukt om de rechter uitlaat eraf te nemen. Het zit zeg maar goed vast. Ik heb het nu voorlopig ingeweekt met WD40.
[http://i34.tinypic.com/2cgf1np.jpg (afbeelding)]
Billy had je de uitlaat en koppelingskabel erafgemonteerd om bij het zeefje te komen?
[http://i33.tinypic.com/2afhe78.jpg (afbeelding)]
Bougies:
Er zaten: NGK C7HSA erin
nu zit er: NGK CR6HSA erin
[afbeelding]
dus het zou nu eigenlijk nog beter moeten rijden want nu zit er in wat erin hoort


En waarom niet gewoon bp6es erin doen?
 
In het boekje staat CR6HSA. Is BP6ES beter?

Het plaatje heb ik alleen gepost van de NGK website. Het is een uitleg over het verschil tussen 5-6-7
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ff de uitlaat eraf en weer erop te klussen.
Natuurlijk gelijk even een tap gebroken maar die is al weer uit dus zometeen zit het weer inelkaar :)
23mmwj9.jpg


etw8dh.jpg


qsma93.jpg
 
@pretpiloot:

hoe had jij die scrambler uitlaat gedaan? Ik wil er namelijk zelf ook een maken. Blokje wat opvoeren ed. ander stuurtje ronde koplamp, xl250 tellers, koni's achter, andere veering voor :)
 
@pretpiloot:

hoe had jij die scrambler uitlaat gedaan? Ik wil er namelijk zelf ook een maken. Blokje wat opvoeren ed. ander stuurtje ronde koplamp, xl250 tellers, koni's achter, andere veering voor :)

spruitstuk van een XL250 genomen, lichtelijk aangepast want de uitlaatpoorten van een XL250 staan iets dichter bij elkaar.
laatste stukje uitlaat van het spruitstuk afgezaagd onder een lichte hoek en gedraaid weer vastgelast, zodat je langs je blok kan komen met je linkpijp

zelf een linkpijpje gemaakt van stalen pijp, en daar uiteindelijk met wat prieken en kloten mee op aangesloten op de einddemper.

gewoon een beetje beunen dus :9
 
spruitstuk van een XL250 genomen, lichtelijk aangepast want de uitlaatpoorten van een XL250 staan iets dichter bij elkaar.
laatste stukje uitlaat van het spruitstuk afgezaagd onder een lichte hoek en gedraaid weer vastgelast, zodat je langs je blok kan komen met je linkpijp

zelf een linkpijpje gemaakt van stalen pijp, en daar uiteindelijk met wat prieken en kloten mee op aangesloten op de einddemper.

gewoon een beetje beunen dus :9

ok, dat moet lukken, dankje *O*
 
Helaas heb ik die ook niet. Ik heb alleen owners manual van een CMX250. Die heeft ongeveer dezelfd blok. Verder kan je wel van Haynes de CB250/400N manual kopen, al is het niet helemaal hetzelfde blok. Maar misschien dat je daar wat nuttigs kan vinden. Onze CBtjes zijn vrij basic. Trouwens hebben ze de code MC26 dacht ik. (en MC24 voor de Americanse Nighthawk versie; spaak velgen, trommelrem voor en geen toeren teller) Roukama onderdelen
 
ik heb er vandaag ook een cb250rs gekocht, werkelijk een plaatje dus geen pekelfiets! direct een setje onderdelen besteld ter vervanging zoals ketting+tandwielen en olie+filter en bougie. wil er wel proberen een foto van posten maar weet niet hoe dit moet dus of t lukt....
full
 
Welkom in de CB250 Topic! :W
Gefeliciteerd met je motortje het ziet er goed uit!
Ik heb het plaatje even in de opening post gezet.

Ik vind de spaak velgen van de RS goed uit zien (lijkt op de velgen van de CMX450). Ik vind het mooier dan de spaak velgen van de Nighthawk, met trommelrem.

Ik denk de oliefilter zit aan de rechter kant achter de carter of ergens bij de versnellingsbak. Misschien dat een van de RS bezitters een precieser antwoord voor je hebben.
 
heb ook een haynes boek besteld dus daar zal het ook wel in te vinden zijn, ik hoop alleen niet dat de rechter uitlaat eraf moet om erbij te komen
 
Ik zou zeggen maak een foto van de rechter kant dan zien we meer.
Maar in de haynes manual zit alles in ja. Dus dat moet wel goed komen.
Wat uitlaat afhalen betreft. Mijn ervaring is dat je heel makkelijk de tapjes kan breken. Met niet veel kracht. Ik raad aan om het in eerst instansie een dag of twee kruip olie op te spuiten. En bij het losdraaien kijk hoeveel de tap buigt. En probeer het niet te breken. :P
Succes!
 
Bij mijn cb 250n uit 1980 zit het oliefilter onderaan het blok... Maar dat zal je straks wel na kunnen lezen in je boekje.

Vandaag mn rijbwijs aanvragen, een nieuwe voorband besteld, nieuwe binnenband en een nieuw velglintje en dan gaan we lekker touren *O*

edit: Ook nog ff verzekeren, hoeveel betalen jullie voor je verzekering per jaar? Bij de KNMV kom ik op 80 euro per jaar uit, bij de rest minimaal 150-250 euro... :W
 
Laatst bewerkt:
Oldtimer verzekering (mogelijk vanaf 20jaar) bij de https://www.anwb.nl/verzekering/pages/oldtimermotor/premieberekening/premieberekening.jsf (ANWB kost 45€ (5000km/jaar) 50€ (75000km/jaar)) + 8.50€ aanmeldingskosten, maar je moet wel een hoofd vervoersmiddel ernaast hebben. Dus een auto of een andere motorfiets. Als ik me niet vergies kan je ook een soort verklaaring ondertekenen dat je de auto van je ouders gebruikt als hoofdvervoersmiddel.
 
In de CB250RS zit geen filter, alleen een gaasje die aan de koppelingszijde van het blok is. Tenminste, zo is het bij een RSA en zo te zien heeft die van jou elektrische start dus is het een RSC. Daar zijn een aantal modificaties geweest, maar ik weet zo niet welke.
Je motor ziet er donders strak uit, is hij helemaal gerestaureerd?

Gr Rob
 
Ja op mijn CB250 heb ik ook maar een zeefje.

Ik heb mijn Owner's Manuall van 1991 CB250 NightHawk gevonden. Het is eigenlijk voor die amerikaanse versie van de CB250 met spaakvelgen en zonder toeren teller. Maar er zitten veel nuttig gegevens in. Dus ik scan later nog wat plaatjes over onderhoud periodes en zo.
 
Jow mensen, ik heb paar dagen geleden wat filmpjes gemaakt van mij op mijn 30 jaar oude Honda CB250N ( Superdream ) rijd nog goed! alleen mijn zuigerveer is versleten.. en achtertandwiel krijg ik niet los en is nodig aan vervanging toe, heb voortandwiel en ketting wel kunnen vervangen, kleppen gestelt en uitlaten vervangen :P Mijn heilige pekelfietsje en tevens nu mijn enige rijdende motor aangezien mijn bandit dood is

Hier zijn een paar filmpjes ( 6 in totaal )

Splityourskull

owja, heb er 1x een kneedown opgemaakt maar dat doe ik nooit meer, de veren zijn zo slap dat als je je knie aan de grond krijgt het achterwiel gaat zwenken, dus verder als wat hier te zien is ga ik er niet mee door de bocht :]
 
Laatst bewerkt:
Wat toff! Ik heb zelf ook een CB250N uit 1980 *O* Nieuw voorbandje erop, beurtje gegeven en rij nu lekker rond!
Jou uitlaat is ook lek maakt ook een leuk geluidje zo te horen?
Van de zomer eens kijken hoe schuin die wil :P
 
Nou ja lek weet ik niet, ik heb ze beide vervangen want de vorige waren doorgeroest ( Denk aan een gat van 20 cm lang ) Ik weet wel dat er af en toe dikke vlamme uit die uitlaten komen mocht ik hem doortrekke, die doe ik echter bijna nooit omdat ik zuinig wil zijn op dit ding, is immers bijna 30 jaar oud he, eerst maakte hij nog meer herrie dan mijn bandit, en die heeft een open circuit systeem :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan