Honda CB250 (Twin) Topic

Haha! Mijn balanspot is volledig verroest.. Dus moet eigenlijk nieuwe dempers en een buisje ertussen lassen... Maar de motor heb ik gekocht voor 175 euro dus het moet wel lowbudget blijven :P Dus dat wordt tapen oid denk ik...
Maar nu zit ik er over na te denken handvatverwarming op mn cb'tje te zetten voor temperaturen zoals nu... Lekker met warme handjes touren :) Heeft iemand dit al gedaan en bevalt het? En heeft iemand nog een goedkoop adresje voor accu's? Heb er vorig jaar zomer een nieuwe in gezet.. maar die heeft het helaas niet overleefd... 30 euro vind ik toch te veel..
Tnx!!
 
Ik heb handverwarming. Het is beter aan dan zonder... maar verwacht geen wonderen. Je vingertoppen blijven koud maar het wordt gewoon wat minder koud.
2sb20ep.jpg

Ik heb 3 jaar geleden een 50€ accu eringezet. Doet het nog steeds super.
 
Ik heb in Boedapest, (Hongarije) gelest. Maar omdat ik in Delft woon, kom ik vaak naar Peulwijk Oost, om met motorrijders te verzamelen en om naar de lessers te kijken.
 
Mmm... Dus een combi van handkappen en handvatverwarming zou het beste zijn?
Vandaag kan k toch niet rijden hier... Het heeft vanacht geijzeld als een gek hier....
 
Ja, handkappen schijnen ook te helpen. Een grote kuip helpt waarschijnlijk nog beter.
Van wat ik heb gehoord als je je motor toch naakt wilt houden, de beste oplossing is dan elektrische handschoenen. (die zijn wel prijzig volgens mij)
 
Mmm... Dat wordt toch een beetje prijzig denk ik... (student.. :Y ) Ik zie het ook niet zo zitten om elke keer weer zo'n stekkertje erin te prikken om die vervolgens te vergeten als je afstapt :P En om nou met stuurmoffen rond te gaan rijden is ook niet echt alles... :N
 
Ja, ik ben ook student. Ik heb nu handverwarming en winterhandschoen. Ik heb nu eerder last van koude tenen.
Mijn handvatverwarming is nu nog wel bevestigd op de accu. Een keer heeft ie mijn accu leeg getrokken. (Dat was opgelosd door ff op te laden.) Ik ben van plan later ergens anders te bevestigen. Zodat het uit gaat wanneer de motor uitstaat, zo kan ie mijn accu niet meer leegtrekken.
Mijn handvatverwarming is zo eraf te halen want het bestaat uit twee stukjes verwarmings elementen met klitterband, een schaakelaar en wat draad naar de accu.
 
Heb je van die rollen die je om je stuur heen rolt? En bevalt dat een beetje? (schuift het er niet af als je een beetje door de bocht gaat of gas geeft?) _O-
Ik ga morgen eens naar die stuurmoffen kijken, wind dicht dus ik ben heel erg benieuwd! Dubbelop zou natuurlijk nog relaxter zijn... :Y maar dat is weeer 50 euro'tjes die ik denk ik beter in een nieuwe helm kan investeren (heb nu een helm van 50 eu.. |( )
 
Die van mijn werkt dus als volgt
full

full

Ze blijven goed zitten. De nadelen van deze systeem zijn de voglende:
  • Er zit geen regelaar op dus het wordt vrij heet maar het is prettig op de snelweg.
  • Verder wordt de diameter van de handvatten groter en dat is niet zo prettig in de bochtenwerk.
Ik rij meestal met winterhandschoenen en ik doe mijn handverwarming aan op de snelweg onder de 10°C.

Ik heb ook een redelijk goedkope oude helm aan. Dus ik ben nu ook aan het sparen voor een wat stiller en veiliger helm. Ik dacht aan Shoei Raid-II. Ik heb Schubert helm geprobeerd (op de motor) en die is vrij still maar helaas past het niet goed op mijn hoofd.
 
Ik ga zo eens kijken bij Motozoom in Utrecht of ze de handvatverwarming aanbieding al binnen hebben :) Niet zo duur en het proberen waard! Ik rij ook niet zo veel nu dus dat komt wel goed denk ik...
 
Jeeej... Handvatverwarming voor 25 euro ipv 33 euro :) 3 standen, staat nu in de schuur aan de lader, de kit lekker aan het uitharden :) Als het weer droog weer is ff testen :)
 
Ik ben benieuwd :Y Hoe hard kan een ft, 160km/h?
Ik had een vriend die onder een CB250N een CB400N blok had gezet. Dat reed 'makkelijk' 160km/h, maar stabiel was anders. Hoedan ook dat was dus een twin. Een cilinder zal heel anders zijn. Ik denk dat je vooral meer koppel zal krijgen ipv van topsnelheid.
Jeeej... Handvatverwarming voor 25 euro ipv 33 euro :) 3 standen, staat nu in de schuur aan de lader, de kit lekker aan het uitharden :) Als het weer droog weer is ff testen :)
Koooooooooopje! :Y :Y
Weet je al waar je het kan instaleren? Direct aan de accu of ergens aan de starterkabel?
 
Ik ben benieuwd :Y Hoe hard kan een ft, 160km/h?
Ik had een vriend die onder een CB250N een CB400N blok had gezet. Dat reed 'makkelijk' 160km/h, maar stabiel was anders. Hoedan ook dat was dus een twin. Een cilinder zal heel anders zijn. Ik denk dat je vooral meer koppel zal krijgen ipv van topsnelheid.Koooooooooopje! :Y :Y
Weet je al waar je het kan instaleren? Direct aan de accu of ergens aan de starterkabel?

naar mijn weten iets van 150, en ik win idd vooral koppel, dus ik denk dat ik een wheely monster heb gecreerd O-) vooral aangezien ik de standaard CB250RS kettingvertanding nog gebruik :9
 
Laatst bewerkt:
Koooooooooopje! :Y :Y
Weet je al waar je het kan instaleren? Direct aan de accu of ergens aan de starterkabel?

Het is heeeeel simpel om aan te sluiten! Zitten 2 draden bij voor naar de accu, 1 plus en 1 min :) En dan stekkertjes met L en R erop en een rondje voor het bedieningsding. Vervolgens de handvatten erop zetten, L op L enz enz :)

Om mn accu niet leeg te trekken een spanningsbron erop gezet om de handvatten en de lijm dus lekker warm te laten worden :)

Mijn cb250n schijnt niet harder te lopen dan 140... Met de wind mee heuvel af :Y... Maar bij de 110 krijgt ie het al vrij moeilijk..
 
Het is heeeeel simpel om aan te sluiten! Zitten 2 draden bij voor naar de accu, 1 plus en 1 min :) En dan stekkertjes met L en R erop en een rondje voor het bedieningsding. Vervolgens de handvatten erop zetten, L op L enz enz :)
Ja bij mij is het ook zo. Maar nu kan dus de accu leeg getrokken worden als ik de handvatverwarming niet uitzet. Daarom wil ik het ergens op de contactsloot aansluiten zodat wanneer ik de motor uitzet ook de handvatverwarming uit gaat.
Om mn accu niet leeg te trekken een spanningsbron erop gezet om de handvatten en de lijm dus lekker warm te laten worden :)
Dat was bij de instalatie van mijn niet nodig vanwege de klitterband. Maar goed in the longrun heb je waarschijnlijk meer aan dit soort handverwarming.
Mijn cb250n schijnt niet harder te lopen dan 140... Met de wind mee heuvel af :Y... Maar bij de 110 krijgt ie het al vrij moeilijk..
Ja die van mijn loopt ook zo.
 
mmm.. Eventjes getelefoneerd: blijkt dat ik max 15.000km per jaar heb ingevuld.. (was 1 euro meer geloof ik :P) Dus nu omgezet naar 10.000km per jaar waardoor de oldtimerverzekering WEL kon :) Nu betaal ik weer 88 euro per jaar, bouw alleen geen schadevrije jaren op helaas... Mja, dat komt wel een keertje..
 
Ja, jij bent inderdaat beter af, om opbouwen van je noclaim, later, dus in een lager leeftijds categorie te beginnen.
 
Idd.. Maar wat wel leuk is.. Nu kreeg ik gister een e-mailtje van de knmv of ik een vermogensgrafiek van mn motor op wou sturen om te kijken of deze wel 25 kw is... _O- Volgens de RDW is t echt een pk pakhuis met z'n 20 kw :]
 
Trouwens.. Gister voor het eerst fatsoenlijk op de snelweg gereden met de CB... Wat een vermogen.. wat een power... tot de 100km/h :P Dan houdt het toch echt heel erg op met een beetje tegenwind :( Vanmiddag misschien vaker terugschakelen :Y M'n handvatverwarming is heeeerlijk! Echt een aanrader *O* Vanmiddag weer terug naar huis rijden vanuit Den Haag naar Utrecht...
 
Het schijnt dat de CB van pretpiloot weer tot leven is gewekt. Hopen dat hij snel wat pics enzo post in dit topic :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan