[Honda CB250] - Versnellingspook stroef

Adam

Rookie
17 feb 2002
28
0
Delft
Helpt!

Volgens mij is het een klein mankementje wat zelf ik zou kunnen oplossen, maar met een beetje hulp dan :)
Sinds vandaag wil de versnellingspook niet meer terug omhoog nadat ik omlaag heb geschakeld. Heel vervelend vooral als je in zn 4 of 5 rijdt. Ik moet er dan een beetje mee rommelen wil ik nog terug omlaag kunnen schakelen.

Iemand een idee over hoe ik dit verhelp? Moet toch te doen zijn?

Bedankt alvast. :}
 
Op woensdag 26 februari 2003 23:44 schreef Adam het volgende:
...Sinds vandaag wil de versnellingspook niet meer terug omhoog nadat ik omlaag heb geschakeld. Heel vervelend vooral als je in zn 4 of 5 rijdt. Ik moet er dan een beetje mee rommelen wil ik nog terug omlaag kunnen schakelen.

Klinkt alsof de veer bij je schakelwals gebroken is. Heb ik eens meegemaakt en gaf hetzelfde effect (pook wil niet meer in de middenstand). Wat voor type heb je precies dan zal ik eens kijken of ik een piccie kan opduiken.
 
Op woensdag 26 februari 2003 23:58 schreef Adam het volgende:
Ik heb een Honda Rebel CB250 uit 1988. Thx.

full


Hier kun je de veer zien (nr 11). Het stuk as dat je ziet is de schakelas. Het plaatje is niet van een CB250 maar die veren zien er nagenoeg altijd hetzelfde uit. Meestal is er vrij makkelijk bij te komen, maar je kunt dit het beste nakijken in je werkplaatshandboek. (je hebt toch wel een werkplaatshandboek }) ?).
 
Laatst bewerkt:
Okay, maar de motor is nu te koop omdat ik van plan ben een zwaardere te gaan kopen, maar ik wou iig dit probleempje nog verhelpen. Ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen en dan laat ik het wel weten. iig bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan