Honda CB250

Hé jij schrijft leuke verslagen!

En je hebt het echt goed getroffen met die motor, ik heb 100 betaald voor de mijne, die uiteindelijk een meermaals verkrachte vastloper bleek te zijn. Veel plezier met de ombouw? Of laat je hem origineel?

(Ik wist trouwens ook niet dat die latere CB250's VIER kleppen hadden :o
 
Hé jij schrijft leuke verslagen!

En je hebt het echt goed getroffen met die motor, ik heb 100 betaald voor de mijne, die uiteindelijk een meermaals verkrachte vastloper bleek te zijn. Veel plezier met de ombouw? Of laat je hem origineel?

(Ik wist trouwens ook niet dat die latere CB250's VIER kleppen hadden :o
4 kleppen per cilinder bedoel je dan voor de modellen van jaren '90 :?

Deze heeft er gewoon 3 per cilinder ;)
 
Mensen mag ik even showen, was weer even een hoog Joe Bar gehalte afgelopen weekeind!

Foto-XR7CLRMH.jpg


Foto-TBFNC7UB.jpg


Foto-W8TOJTQU.jpg


Foto-XKKXSRD4.jpg


Foto-I4RWZU3Z.jpg


Foto-H4CMDVDC.jpg
 
wat een leuk ding met verslag!
ik ben geen fan van jappanners maar geloof gerust dat dit een leuk en taai toerfietsje is :]
 
Leuk hè, die oude twinnetjes met de bolle tank :) . Mooi machientje heb je er maar bij!
 
Laatst bewerkt:
beste liefhebbers,

Wat ontzettend grappig, kom ik opeens mijn eigen project tegen, van 6 a 7 jaar terug !
en niets veranderd.....die CB250 T is idd een stik leuk ding...
het was idd een leuk restauratie-project, en vrij goed gelukt, al zeg ik het zelf.

ik ben blij zoveel 'positief' commentaar te krijgen op mijn oude fiets, waar ik na restauratie ongeveer 500 km mee heb gereden....

Overigens, er staan nog 2 van zulke projecten in mijn garage; 2x honda cb 250 rs (1 cyl. 4 kleppen) waarmee ik zelfs naar N-Afrika ben geweest....

wegens nieuwe projecten zijn deze twee te koop, qua staat ongeveer vergelijkbaar met de 250 T, alleen iets meer gebruikssporen (6 maanden N-afrika, maar toch maar !origineel! 40 dkm)

mocht de nieuwe eigenaar vragen hebben over de 250T, of er mensen geinteresseerd zijn in vergelijkbaren 250RS-en, stuur even een prive-bericht.

Groeten uit het Zeeuwse,

daniel
 
Hallo Daniel, doe mij maar eens wat info over de rest die je te koop hebt. Ik heb deze dus gekocht in Kamperland alwaar ik ongeveer naast woon en er was wel redelijk wat aan vervanging toe zoals de CDI, gelukkig heb ik een hoop zooi liggen en kon hem zo weer rijden krijgen.............ik zelf heb er nu mee gereden en voor mij klaar en een bod van 500 is een feit, wie daar over heen wilt staat vrij natuurlijk :)
 
Ha freak,

Ik dacht te lezen dat er bij de 250T alleen sprake was van een slecht contact bij de CDI, de CDI zelf gaat (bijna) nooit kapot...?
die velgen zijn trouwens van een cb250RS, dezelfde die ik nu te koop heb staan, er zitten origineel plaatstalen sterwielen in.

verder heb ik 'm idd verkocht aan een kennis in Kamperland....diezelfde dus...blokje is idd gereviseerd, evenals rijwiel gedeelte.

Zelfde bij de 250RS die nu te koop staat, vraagprijs rond de 350,- (met velgen zoals de 250T dus....origineel ;-)

laat maar horen als er iemand geinteresseerd is.

daniel
 
Hele knappe fiets voor die prijs *D

Die velgen staan 'm inderdaad erg smakelijk :Y
Heb ze zelf ook op m'n cb250rs, maar die zijn behoorlijk ingepit. Deze zien er nog zeer netjes uit :9
 
Ha freak,

Ik dacht te lezen dat er bij de 250T alleen sprake was van een slecht contact bij de CDI, de CDI zelf gaat (bijna) nooit kapot...?
die velgen zijn trouwens van een cb250RS, dezelfde die ik nu te koop heb staan, er zitten origineel plaatstalen sterwielen in.

verder heb ik 'm idd verkocht aan een kennis in Kamperland....diezelfde dus...blokje is idd gereviseerd, evenals rijwiel gedeelte.

Zelfde bij de 250RS die nu te koop staat, vraagprijs rond de 350,- (met velgen zoals de 250T dus....origineel ;-)

laat maar horen als er iemand geinteresseerd is.

daniel


Wil je mij eventueel eens mailen met wat er gedaan is in het blok want naar mijn idee en gezxien de compressie zitten er minimaal nieuwe zuigerveren is, nieuwe nokkenasketting en nog ruimte op de spanner, het onderblok schakelt uiterst prima :)
 
Laatst bewerkt:
Oja de CDI was inderdaad kapot, ik moet de hars nog weghakken en hem nazien want vaak zijn ze te maken maar deze slaat door en zodra je hem opwarmt tot een graad of 40 doet die het wel.

Stuur me maar eens wat info van je te koop staande motoren, wie weet................kwam jij trouwens uit W'Kappel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan