Honda CB250RS start niet meer na vervanging pakkingen

Waylander

MF veteraan
28 nov 2005
1.392
953
Beverwijk
Hoi,

Ik ben dus bezig met het weer rijdend krijgen van een Honda CB250RS, hij is hier rijdend binnengekomen maar lekte olie bij de pakkingen. Dus ik ben eerst maar eens begonnen met het verwijderen van het blokje en het openmaken daarvan. Ik heb de pakkingen vervangen en het hele zwikkie weer opgebouwd. Nu heb ik wat problemen gehad met schroefdraad van de kop wat verrot was dus daar hebben we nieuw draad in getapt. Na het blok al een keer verkeerd getimed te hebben, (ff vergeten de cilinder in de bovenste positie te zetten...) Na me hier helemaal kapot over geschaamd te hebben en het wphb weer goed bekeken te hebben ben ik weer opnieuw begonnen. Ik heb de cilinder in de bovenste positie gezet, merkteken "T" van de krukas gelijk met de merkjes op het tandwiel van de nokkenas, nokkenas netjes op 4 en 8 uur, diverse rondjes tegen de klok in gedraaid om te controleren of de timing goed blijft staan en dat was zo. Dus het kopje er weer opgeplakt met vloeibare pakking, netjes op moment vastgezet en het blok weer in de motor gebouwd. Alles netjes aangesloten, nieuwe benziene erin, carbs afgetapt en het grote proberen is begonnen. Maar starten ho maar... Dus eerst maar eens gekeken of de bougie netjes vonkt en volgens mij doet hij dat goed, ik zie een nette blauwe vonk en hoor hem ook. Dus die moet goed zijn. (Hij is ook net een maandje oud)
Toen maar eens een paar pufjes met startspray in de luchtinlaat gespoten in de hoop dat hij dan wat ging doen, maar ook dat gaf geen resultaat. Alleen wat knallen uit de uitlaat en het leek ook wel eentje uit de luchtinlaat.
Maar het viel mij ook op dat hij geen benzine leek aan te zuigen, (er zit een doorzichtig brandstofilter tussen en deze loopt niet vol) dus toen eerst maar geprobeerd om de carb te vullen met benzine. Na deze gevuld te hebben en hem zonder bougie te hebben aangetrapt kwam er uit het bougie gat een wolk van benzine en lucht. Maar er wordt nog steeds geen benzine aangezogen vanuit de tank. Toen maar eens geprobeerd met een open tankdop maar dat gaf ook geen resultaat. Dit met de gedachte dat hij hem misschien vacuum zou trekken.

Mocht er iemand een idee hebben hou ik mij zeer ernstig aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je genoeg compressiedruk?

Want mijn 1100W blok had ook kromme inlaat kleppen maar die wou toch evengoed starten en draaien.

Had zelfs nog genoeg compressiedruk.

Timing die zeker goed staat?

carburateur goed?

Zou eerst de rest controleren voor je de cillinderkop demonteert.
 
Laatst bewerkt:
Heb je genoeg compressiedruk?

Want mijn 1100W blok had ook kromme inlaat kleppen maar die wou toch evengoed starten en draaien.

Had zelfs nog genoeg compressiedruk.

Timing die zeker goed staat?

carburateur goed?

Zou eerst de rest controleren voor je de cillinderkop demonteert.

Ik denk juist dat de compressie niet goed is, ik kan gewoon me duim op het bougiegat houden en hem dan aantrappen. Ook hoor je dan de lucht er weer via de luchtinlaat uitkomen...
En ik was wel van plan om eerst nog een keer de timing te checken voor ik de rest ga openslopen, maar ik denk dat die goed staat...
En hoe weet je of de carb goed is als je motor niet loopt? Ik heb hem goed schoongemaakt, doorgeblazen en weer netjes inelkaar gezet. Ik heb niet aan de afstellingen gezeten dus ik hoop dat het daar niet aan ligt.

En volgens mij moet je wel de bovenkant eraf halen om goed te kunnen zien of de timing goed staat.
 
Ja maar daarvoor moet niet je hele blok eruit hoor. Bovenste ophangspunt losmaken, kleppendeksel eraf, daarna het kijkgaatje onderaan opendoen en draaien tot je de T ziet verschijnen, normaal gezien zou het boven dan op de nokkenas, de streepjes horizontaal moeten staan.
 
Ja maar daarvoor moet niet je hele blok eruit hoor. Bovenste ophangspunt losmaken, kleppendeksel eraf, daarna het kijkgaatje onderaan opendoen en draaien tot je de T ziet verschijnen, normaal gezien zou het boven dan op de nokkenas, de streepjes horizontaal moeten staan.

Ach, het hele blok eruit halen is zo gedaan... Daar begin ik al redelijk handig in te worden. en het werkt ook ff makkelijker... :)
 
Het geeft je alleen maar meer werk als je puur de timing wilt checken hoor :p.
Ik weet zelf ook wel dat het niet lang duurt, het demonteren van dat 1-cilindertje is ook zo gedaan.
Is men eindwerkje van op school. Overigens mag ik je vragen waar je je pakkingen vandaan hebt? Moet er namelijk ook bestellen.
 
Het geeft je alleen maar meer werk als je puur de timing wilt checken hoor :p.
Ik weet zelf ook wel dat het niet lang duurt, het demonteren van dat 1-cilindertje is ook zo gedaan.
Is men eindwerkje van op school. Overigens mag ik je vragen waar je je pakkingen vandaan hebt? Moet er namelijk ook bestellen.

Ik heb de pakkingen bij Roukama vandaan. www.japparts.nl

Maar ik zit ook met het probleem dat ik mijn (geleende) moment sleutel niet tussen het blok en het frame inpast....
 
Terug
Bovenaan Onderaan