Mogge,
Een tijdje terug werd er in het hulp, weggeef en kringloop topic een achterlicht van een Honda CB250rs aangeboden, degene die hem kwam halen kreeg er de rest van de motor ook bij. (Linkje)
Dat klonk mij als muziek in de oren en na wat berichten heen en weer was het geregeld.
Het vervoer deze kant in was echter wat lastiger, maar vandaag was het zover, ik kon eindelijk de CB250 ophalen bij @Waylander .
In dit topic zal ik de vooruitgang van de opbouw van deze motor bij gaan houden en hopelijk wat tips en trucjes krijgen van andere CB250 rijders.
Voor nu is het nog een stapel onderdelen, maar naar zeggen zou hij nagenoeg compleet moeten zijn:
Het plan is om hier weer een rijdend geheel van te maken.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem helemaal netjes ga maken, of dat ik hem een ruwe look ga geven door alleen het nodige aan te pakken.
Wel ben ik van plan om te kijken of ik aan van die beugels kan komen die ook op lesmotoren zitten voor bescherming als hij omvalt. Niet omdat ik ermee wil gaan vallen, maar omdat ik dat op zon type motor altijd wel leuk vind staan. Tevens geeft dat ook wat ruimte om wat accessoires aan te monteren.
Het eerste wat ik ga doen is bekijken in welke staat het motorblok is.
Vervolgens op zoek naar een setje sloten aangezien ik hier geen sleutel bij heb.
Dan eens kijken of het blok wil lopen.
Vervolgens het frame weer netjes maken en ontroesten/spuiten.
Bij deze ook gelijk de 1e vraag:
Het zadel heeft op het moment geen bekleding. Ik ga er mooi nepleer opzetten wat ik al op 2 van mijn motoren gedaan heb en erg fijn materiaal blijkt. Maar het schuim van het zadel lijkt mij in niet al te beste staat meer. Hoe belangrijk is het dat het schuim nog helemaal netjes er uit ziet? En kan iemand aan de hand van de foto zien of dit schuim nog te gebruiken is?
Een tijdje terug werd er in het hulp, weggeef en kringloop topic een achterlicht van een Honda CB250rs aangeboden, degene die hem kwam halen kreeg er de rest van de motor ook bij. (Linkje)
Dat klonk mij als muziek in de oren en na wat berichten heen en weer was het geregeld.
Het vervoer deze kant in was echter wat lastiger, maar vandaag was het zover, ik kon eindelijk de CB250 ophalen bij @Waylander .
In dit topic zal ik de vooruitgang van de opbouw van deze motor bij gaan houden en hopelijk wat tips en trucjes krijgen van andere CB250 rijders.
Voor nu is het nog een stapel onderdelen, maar naar zeggen zou hij nagenoeg compleet moeten zijn:
Het plan is om hier weer een rijdend geheel van te maken.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem helemaal netjes ga maken, of dat ik hem een ruwe look ga geven door alleen het nodige aan te pakken.
Wel ben ik van plan om te kijken of ik aan van die beugels kan komen die ook op lesmotoren zitten voor bescherming als hij omvalt. Niet omdat ik ermee wil gaan vallen, maar omdat ik dat op zon type motor altijd wel leuk vind staan. Tevens geeft dat ook wat ruimte om wat accessoires aan te monteren.
Het eerste wat ik ga doen is bekijken in welke staat het motorblok is.
Vervolgens op zoek naar een setje sloten aangezien ik hier geen sleutel bij heb.
Dan eens kijken of het blok wil lopen.
Vervolgens het frame weer netjes maken en ontroesten/spuiten.
Bij deze ook gelijk de 1e vraag:
Het zadel heeft op het moment geen bekleding. Ik ga er mooi nepleer opzetten wat ik al op 2 van mijn motoren gedaan heb en erg fijn materiaal blijkt. Maar het schuim van het zadel lijkt mij in niet al te beste staat meer. Hoe belangrijk is het dat het schuim nog helemaal netjes er uit ziet? En kan iemand aan de hand van de foto zien of dit schuim nog te gebruiken is?
Laatst bewerkt: