Honda CB250rs uit het Hulp, weggeef en kringlooptopic

Dat probleem had ik idd ook. Zal binnenkort wel eens bij wat motorzaken binnenstappen anders👍
 
Dat probleem had ik idd ook. Zal binnenkort wel eens bij wat motorzaken binnenstappen anders👍
Die weten dat waarschijnlijk ook niet,je kan dat beter vragen aan de leveranciers van revisiesetjes
zoals deze,
 
Ik kom er net bij het op de standaart zetten achter dat mijn linker uitlaat heeft besloten dat hij zijn ophangoog beu is. Die is helemaal afgebroken...

20230209_101607.jpg


20230209_101601.jpg


Nu moet dit gefixt worden, maar wat zijn de opties?

Lassen kan, maar als dit al doorgerot is, dan zal de rest waarschijnlijk ook niet veel beter zijn.

2e handsjes zien te vinden zou ook nog kunnen, maar daar moet ik geluk mee hebben om ze te vinden.

Dempers van de bochten slijpen en slip on dempers er op zou misschien nog kunnen, maar dan moet ik best lange dempers zien te vinden. Vanaf laatste stukne bocht tot aan ophangpunt is 30cm.

Of zijn er betere opties?
 
Het is niet doorgerot. Het is net boven de las gebroken door trillen. Vlak slijpen, plaatje er op lassen en het oor weer vast lassen. En dan spanningsvrij weer monteren.
De beugel misschien niet,maar aan de onderkant van de demper ziet het er niet erg fris meer uit.
Goedkope oplossing; op Ali een paar universele dempers scoren,of bij de motorsloop wat zien te vinden.
Of zoiets; https://www.google.com/aclk?sa=l&ai...2ahUKEwihsdH1u4j9AhX6hP0HHXKNCs8Quxd6BQgBEJYD
 
Laatst bewerkt:
Als je de mogelijkheid hebt, pas dan ergens rubber toe in de ophanging om trillingen te verminderen.

Als dat nergens toe te passen is, maak dan een ophanglip die een paar "pootjes" heeft. Dit wordt bij veel moderne dempers ook al toegepast. Zo ontstaat er wat flexibiliteit in de ophanglip, waardoor deze kan vervormen in plaats van kapot trillen.

Een willekeurig voorbeeld van een Triumph Speed Triple 2017:

000000021302-3.jpg
 
Ik denk dat ik de uitlaat eerst ga proberen te laten lassen. Mocht dat niet lukken dan zal ik op zoek moeten naar aftermarket dempers. Zal binnenkort eens kijken wat er allemaal (2e hands) te krijgen is.

Maar dan, een van de dingen waarvoor ik eigenlijk aan de motor ben gaan sleutelen vandaag. Aan de carburateur hoort een houdertje voor het uiteinde van de choke kabel te zitten maar de originele heeft er nooit bij gezeten en was vervangen door een zelfgemaakt beugeltje. Heb deze nooit echt mooi gevonden, maar hij doet zn werk, dus toch maar gebruikt. Tot vandaag. Vandaag heb ik de boel eens opgemeten en wat aan het krabbelen geweest op de pc. De fotos hieronder zeggen de rest:

20230209_181200.jpg


20230209_181018.jpg


20230209_181604.jpg


20230209_185055.jpg


Er zitten nog wat kleine schoonheidsfoutjes in, maar dit is verder al een hele verbetering :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan