Honda cb350f four carburateur sproeiers

john foan

Rookie
28 aug 2020
14
1
Ik heb een vraag over de sproeiers voor mijn Honda CB350F four .
Mijn luchtfilter is vervangen door losse luchtfilters op elke carburateur waardoor hij meer lucht krijgt en de sproeiers moeten groter zijn dan .
Is er iemand die mij precies kan vertellen welke maat van sproeiers er het best bij passen . Nu is de hoofdsproeier maat 75 en de stationairsproeier maat 35 .
Sommige mensen zeggen hoofdsproeier maat 80 of 85 en stationairsproeier 40 moet zijn , dan hoor ik van anderende sproeiers 20 % groter nemen dan de originele .
Is er hier iemand die andere sproeiers geplaatst heeft en welke maat met een goed resultaat .
bedankt
 
Gaat precies een moeilijke opdracht worden , maar zou toch graag weten met welke sproeiers ik hoef te bestellen .
Bedankt
Dat is dus niet te zeggen. Je kunt met een precies de zelfde motor een afwijkende afstelling hebben.
Dat is op afstand niet te zeggen.
Koop een hele range, dan kun je aan de slag

Als dit een eenmalige actie gaat worden van TS, dan kan hij het beter uitbesteden. Een rijtje sproeiers op voorraad hebben en er nooit meer iets mee doen is ook zonde.
Eerste vraag is ook of de TS een Carburateur synchronisatie set heeft?
 
Vraag ff aan dorpsgenoot Erwin :)

Honda CB350f restomod

Van harte welkom @john foan .

Ik heb overigens de standaard stationairsproeiers (38 volgens mij), en HS 90. Naalden in de bovenste stand. De motor start, maar afstellen moet ik nog aan beginnen. Ik heb "broodtrommel" filtertjes, geen pods. Ik hoop dat dat iets helpt met een vloeiende afgifte. Broodtrommels hebben iets minder filteroppervlak dan pods, en daarmee hoop ik te voorkomen dat de boel verzuipt in de lucht onderin.

filter.png
 
Laatst bewerkt:
Zoek op internet naar de afstelling die andere mensen hebben met dezelfde motor/setup. Neem daar het gemiddelde van en koop die. Dan ervaar je vanzelf hoe die loopt. A.d.h.v. de kleur van de bougie kan je controleren of je in de buurt zit.

Als je deze basis van afstellen niet kan en dit niet wilt leren kan je hem beter naar een bedrijf brengen die hem op de testbank zet. Scheelt een hoop tijd :)
 
Van harte welkom @john foan .

Ik heb overigens de standaard stationairsproeiers (38 volgens mij), en HS 90. Naalden in de bovenste stand. De motor start, maar afstellen moet ik nog aan beginnen. Ik heb "broodtrommel" filtertjes, geen pods. Ik hoop dat dat iets helpt met een vloeiende afgifte. Broodtrommels hebben iets minder filteroppervlak dan pods, en daarmee hoop ik te voorkomen dat de boel verzuipt in de lucht onderin.

Bekijk bijlage 1538639
Hi , De stationairsproeiers zijn standaard 35 , in mijn carburator toch ., Ik ga sproeiers van 85 proberen en gasnaalden in middenstand . De mengschroeven ga ik 7/8 zetten . Hopelijk goed resultaat . mvg
 
Mengschroef heeft alleen invloed stationair tot 20% gas. Die zou ik voorlopig std houden, ook omdat je de stationairsproeier std houdt.. Pas bij de fijnafstelling.

Gewoon de grotere sproeiers erin en dan proberen. Niet te veel te tegelijk veranderen, dan weet je nooit wat het nou beter of slechter heeft gemaakt. :9
 
Mijn stationair sproeier heb ik standaard behouden en heb 85 hoofdsproeiers geplaatst . Gasnaalden in het midden .
Stationair draaid hij goed en bij gas geven pakt hij direct aan . Test rit gedaan en in hoge toeren weinig power , precies ggen benzinne genoeg of te veel lucht .
Weet het niet . Iemand kan mij raad geven ? Bedankt
 
Het is helemaal niet zeker of er grotere sproeiers in moeten. De originele luchtfilterkast werkt net als een 4 in 1 uitlaat. De cilinders zuigen om de beurt aan door een relatief groot filter. Bij een goed ontworpen airbox ondersteunen de pulsen elkaar en verbetert de doorstroming. Nou is die CB350 best een primitief motortje, dus misschien valt het allemaal mee.
 
Begin gewoon eens met de originele.
Naaldjes een tandje hoger en gaan rijden.
Merk je dat iets choke beter resultaat geeft dan naaldjes nog een tandje hoger.
Blijft met choke beter, dan eerst volgende maat HS groter und so weiter.

Of...je gaat ermee naar een Dynobank en besteedt het uit.
Issie perfect..

Ik heb het met meerdere driecylinders gedaan en kwam uiteindelijk uit op 2-3% grotere HS en naalden in hoogste stand.
 
Mijn stationair sproeier heb ik standaard behouden en heb 85 hoofdsproeiers geplaatst . Gasnaalden in het midden .
Stationair draaid hij goed en bij gas geven pakt hij direct aan . Test rit gedaan en in hoge toeren weinig power , precies ggen benzinne genoeg of te veel lucht .
Weet het niet . Iemand kan mij raad geven ? Bedankt

Kleur van bougie bekijken. Maar wass nog grotere sproeiert erin
 
Terug
Bovenaan Onderaan