Honda CB350f restomod

Zadel klaar! Weer mooi en uniek werk geleverd door Toni.

Erg blij mee. Binnenkort even wat betere foto's buiten.
 

Bijlagen

  • 20200512_173937.jpg
    20200512_173937.jpg
    1.021,3 KB · Weergaven: 64
Heel mooi geworden!
Misschien de bevestigingen voor de bijrijders voetsteunen er nog af?

thanks
Links is die eraf. Rechts is dat ook de uitlaatbevestigingsbeugel.
Er komt een 400-4 uitlaat op met een klein dempertje
 

Bijlagen

  • 20200512_195303.jpg
    20200512_195303.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 39
  • 20200512_195505.jpg
    20200512_195505.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 45
Poeh, heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk de cilinders terug. Het is een moeilijk maatje (48mm boring) en door corona liep het allemaal nogal mis qua planning en toen sneuvelde er ook nog een cilinder (gelukkig had ik er nog 4, de busjes kun je zo wisselen).

Dus eindelijk begonnen met opbouw van het blok:
 

Bijlagen

  • 20200708_225519.jpg
    20200708_225519.jpg
    1 MB · Weergaven: 40
Helaas een fout gemaakt bij het monteren van de cilinders en dat heeft me 3 zuigerveren gekost. Die zijn besteld en onderweg. Voordeel daarvan: tijd en geduld om de boel even strak in de lak te zetten (en af te bakken).
 

Bijlagen

  • 20200717_205834.jpg
    20200717_205834.jpg
    853 KB · Weergaven: 39
Hè hè. De zuigerveren uit Japan zijn maar liefst 2 weken bij de douane geweest. Vanmorgen eindelijk een signaal dat ze afgeleverd zouden worden.

Dit keer wat zorgvuldiger de veren in de cilinders begeleid en nu zit er weer schot in de zaak.
 

Bijlagen

  • 20200803_164421.jpg
    20200803_164421.jpg
    1 MB · Weergaven: 34
  • 20200803_174350.jpg
    20200803_174350.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 35
Kop zit erop. Uitlaatbochten erop. Carbs erop. Nu laat ik de boel even 24 uur staan en dan draai ik de kop opnieuw op moment. Bij mijn zwarte CB bigbore zaten na een paar ritjes de kopmoeren ineens niet meer vast, dus schijnbaar zakken de voet-en koppakking best wat na.

Begint wel meteen ergens op te lijken. Die bochten zijn sexy 😍
 

Bijlagen

  • 20200803_215508.jpg
    20200803_215508.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 48
Kop zit erop. Uitlaatbochten erop. Carbs erop. Nu laat ik de boel even 24 uur staan en dan draai ik de kop opnieuw op moment. Bij mijn zwarte CB bigbore zaten na een paar ritjes de kopmoeren ineens niet meer vast, dus schijnbaar zakken de voet-en koppakking best wat na.

Begint wel meteen ergens op te lijken. Die bochten zijn sexy 😍
Ziet er goed uit!
Nadraaien van kopbouten/moeren na een paar ritjes is toch standaardprocedure als de boel los is geweest? Staat dat ook niet gewoon in het werkplaatshandboek?
 
Ziet er goed uit!
Nadraaien van kopbouten/moeren na een paar ritjes is toch standaardprocedure als de boel los is geweest? Staat dat ook niet gewoon in het werkplaatshandboek?

Klopt het is wel "standaard" procedure op de verschillende fora, maar ik heb het in mijn WPH niet teruggevonden. Het heeft mij een koppakking gekost, maar zo leer je het ook.
 
Maar natrekken na 24 gewoon stilstaan heeft geen nut. Je moet er wel mee gereden hebben, warm, koud, warm, koud....
 
Zeker nog niet af, maar het begint nu echt serieuze vormen aan te nemen. Super blij met dit resultaat in ieder geval.
 

Bijlagen

  • DSC00042.jpg
    DSC00042.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 46
  • DSC00040.jpg
    DSC00040.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 49
  • DSC00037.jpg
    DSC00037.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 47
  • DSC00048.jpg
    DSC00048.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 49
  • DSC00044.jpg
    DSC00044.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 50
  • DSC00046.jpg
    DSC00046.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 49
Inmiddels gefixt:
- Startknop doet 't. Startrelais had ik verkeerd aangesloten (Groen/rood op massa i.p.v. geschakelde plus). Ook een massa tussen stuur en kroonplaat gemaakt.
- meteen een snoertje aangesloten voor de CTek.
- Distributieketting is aanzienlijk stiller nu ik de spanner een zetje heb gegeven.

Blokje loopt mechanisch eigenlijk best mooi nu. Alleen tikt het bij gasgeven. Ik denk nog steeds lekkage langs de uitlaatpakkingen. Verder klopt van de carb afstelling nog weinig, al is het wel typisch CB: een fractie van een moment op de startknop en ze loopt al.

Een paar mooie zonnige plaatjes:
 

Bijlagen

  • 20200807_160908.jpg
    20200807_160908.jpg
    2 MB · Weergaven: 41
  • 20200807_161036.jpg
    20200807_161036.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 44
  • 20200807_160916.jpg
    20200807_160916.jpg
    2 MB · Weergaven: 44
Inmiddels gefixt:
- Startknop doet 't. Startrelais had ik verkeerd aangesloten (Groen/rood op massa i.p.v. geschakelde plus). Ook een massa tussen stuur en kroonplaat gemaakt.
- meteen een snoertje aangesloten voor de CTek.
- Distributieketting is aanzienlijk stiller nu ik de spanner een zetje heb gegeven.

Blokje loopt mechanisch eigenlijk best mooi nu. Alleen tikt het bij gasgeven. Ik denk nog steeds lekkage langs de uitlaatpakkingen. Verder klopt van de carb afstelling nog weinig, al is het wel typisch CB: een fractie van een moment op de startknop en ze loopt al.

Een paar mooie zonnige plaatjes:
Blijft ie voorspatbordloos of komt er nog een op?
 
Loos. Heb er de ruimte niet voor met deze banden en uitlaatbochten. Is behoorlijk krap.
Vandaar ook de tyrap om de poot....
Ja dan is het lastig! Dan zou ik vochtige wegen vermijden 😅
Vind hem wel zeer geslaagd zo! De combi spaakwielen met upside down vork is sowieso altijd gaaf!
 
Ja dan is het lastig! Dan zou ik vochtige wegen vermijden 😅
Vind hem wel zeer geslaagd zo! De combi spaakwielen met upside down vork is sowieso altijd gaaf!

Thanks. Ik ben er zelf ook erg blij mee. Erg benieuwd hoe het rijdt, ivm de gewijzigde geometrie van de voorkant.
 
Inmiddels een paar rondjes gereden op de CB350f street tracker. Het is een erg leuk wendbaar motortje.
Het blok tikte nogal bij gasgeven. Gaslos was 'stil' dus ik dacht al dat het een uitlaatpakking probleempje was en dit klopte: niet te voorzichtig aandraaien was het devies.

Paar restant puntjes:
- ik heb geen laadstroom. Helemaal niks. Beetje vreemd.
- nieuwe uitlaatdemper besteld
- carb afstelling kan nog beter. Staat nu vrij rijk. Ik heb de naald een clip teruggezet, dus nu op clippositie 4. Eerst de uitlaatdemper maar eens vervangen en dan wellicht ook nog terug naar HS85 (nu 90).
 
Geen laadstroom had ik ook. Was bij nieuw opgebouwd blok dat vers in de lak was gezet, semi professioneel gedaan bij expert in deze blokjes.
Ik heb het toen niet verder onderzocht maar gewoon de hele dynamo omgeruild voor eentje uit een loop/sloop blokje.
 
In mijn geval blijkt de (nieuwe) (chinese) spanningsregelaar / gelijkrichter geen signaal te geven op de witte draad. Daar zal ik dus even een nieuwe voor moeten bestellen. Voorlopig heb ik het opgelost door een oude regelaar erbij te plaatsen, in afwachting van een nieuwe combo.

Verder heb ik vandaag de nieuwe uitlaat binnengekregen (via classicbikeshop in engeland).
Een klein bochtje om de hoek te corrigeren, en dan een mooie demper die ook daadwerkelijk dempt. En dat voor deze prijs (nog geen 40 GBP)...

Visueel is ze nu af. Wat rest zijn technische puntjes op de i.
- carb afstelling
- spanningsregelaar
- olielekkage links (waarschijnlijk de O-ring van de stift)
- ketting vervangen.
- Langere jiffy
 

Bijlagen

  • 20200916_171149.jpg
    20200916_171149.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 38
  • 20200916_171237.jpg
    20200916_171237.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 33
  • 20200916_171251.jpg
    20200916_171251.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 34
  • 20200916_171304.jpg
    20200916_171304.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Inmiddels een paar rondjes gereden op de CB350f street tracker. Het is een erg leuk wendbaar motortje.
Het blok tikte nogal bij gasgeven. Gaslos was 'stil' dus ik dacht al dat het een uitlaatpakking probleempje was en dit klopte: niet te voorzichtig aandraaien was het devies.

Paar restant puntjes:
- ik heb geen laadstroom. Helemaal niks. Beetje vreemd.
- nieuwe uitlaatdemper besteld
- carb afstelling kan nog beter. Staat nu vrij rijk. Ik heb de naald een clip teruggezet, dus nu op clippositie 4. Eerst de uitlaatdemper maar eens vervangen en dan wellicht ook nog terug naar HS85 (nu 90).

De veldsterkte spoel waarop de spanningsregelaar is aangesloten moet spanning hebben. Anders levert de dynamo geen vermogen. En dat is inderdaad de witte draad. Deze moet spanning geven met contact aan.
 
Jiffy zo'n 45 mm verlengd met een stukje massieve as. Draad getapt en met een m6 draadeind de stukken verbonden en rondom afgespetterd. Eindelijk geen blokje hout meer.

Verder de O-ring van de stift links achter het dynamo deksel vervangen, en hoofdsproeiers 85 erin (was 90, 78 is standaard)
 

Bijlagen

  • 20200922_172146.jpg
    20200922_172146.jpg
    977,7 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan