Honda CB350f restomod

Geluidsclipje:

Zo te horen mogen de kleppen nog wel wat strakker. Ik heb een 0,08 voelermaat binnen, dus kan nog iets nauwkeuriger. Ik had alleen 0,05 en 0,10.

Helaas is met het vervangen van de O-ring van de olieplug links, de olielekkage niet verholpen. Even verder zoeken dus.

Sproeiers 85 (ipv 90) doen het wel goed: rijdt al prima en geen grijze rook en stank meer bij gas geven. Kan nog wel iets beter gefinetuned worden.
 
Ik ben nog een olielekkage aan het opsporen aan de linkerkant vh blok. Om de motor te kunnen laten draaien zonder het linker deksel, heb ik een plaatje gemaakt dat de oliegallerij plug op z'n plek moet houden. Totaal onderschat hoeveel kracht daarop staat...

Letterlijk over 5 meter olie spray kunnen opruimen. Olie op het plafond, olie over de linkerkant vd motor.. jemig wat een bende.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201017-165130_Video Player.jpg
    Screenshot_20201017-165130_Video Player.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 33
  • Screenshot_20201017-165119_Video Player.jpg
    Screenshot_20201017-165119_Video Player.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 32
De olielekkage bleek uiteindelijk toch de krukaskeerring en niet de gallerij-plug. Gelukkig blijkt de keerring die in de keerring-setjes wordt geleverd eentje zonder lipje, terwijl de originele keerring wel een lipje heeft. Even worstelen om de oude eruit te krijgen, de nieuwe zit zo op z’n plek.
Fingers crossed dat dit het oplost.
 
Zojuist nog even een nieuwe kettingset gemonteerd en dat betekent dat deze CB 'street tracker' "klaar" is. Hopelijk krijgen we nog wat mooie dagen zodat ik wat kilometers op de motor kan zetten en daarna moeten de kopmoeren opnieuw op moment gedraaid worden en kan ik de carburateurs fijnafstellen.
De motor loopt eigenlijk al heel mooi, maar zijn slechts 'bench-synced', dus nog niet met de vaccuum klokjes.
Het kan dus nog nèt iets mooier.
 
Lekker blokje om. Het is een leuk compact motortje geworden. Erg licht en wendbaar.
Carburatie staat wonderbaarlijk genoeg al aardig goed.
 

Bijlagen

  • 20201107_144541.jpg
    20201107_144541.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 68
  • 20201107_144554.jpg
    20201107_144554.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 72
  • Screenshot_20201107-145411_Gallery.jpg
    Screenshot_20201107-145411_Gallery.jpg
    178,8 KB · Weergaven: 70
Jammer alleen dat het al twee jaar stil is met dit Project

Hij was "af" en is verkocht. Ik ben toen met mijn Guzzi 1100 caferacer begonnen (die is inmiddels ook alweer verkocht, time flies). Deze CB is door de nieuwe eigenaar nog naar een hoger plan gebracht met een paar hele mooie goodies. Onder andere een amerikaans fabrikaat brood-trommel luchtfilter, elektronische ontsteking, etc.
Hij heeft ook heel wat kilometers gemaakt met deze CB (voor zover je 'veel' kilometers maakt met een klassieke en verbouwde motor).
 

Bijlagen

  • IMG-20220325-WA0014.jpg
    IMG-20220325-WA0014.jpg
    133,6 KB · Weergaven: 60
@Erwin83: ik overweg een KOSO DB EX-02 voor een KTM 390.
Als ik het goed heb begrepen heb je ervaring met zo'n tellertje. Is het wat? Hoe (lastig) is aansluiten?
ps. Ik heb je ook in het KTM topic genoemd, dus als je daarin wilt antwoorden om dit topic niet off-topic te gaan is dat ook prima. Dak alvast.
 
Ik wist dat je hiermee bezig was, maar je kunt niets alles volgen als fomofoob.
Ik heb nu even teruggebladerd in dit topic.. Het is echt heel veel werk geweest, maar hij is wel supergaaf geworden!!
Helemaal top en lekker minimalistisch. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan