Honda CB350f restomod

AUTOK SPRAYMAX 2K Blanke Lak Hoogglans
Destijds besteld bij Nonpaints.com

Ik ook deze inderdaad.
Spuitbus is na "openen" van de 2e component maar 48 uur houdbaar (als ik de instructie goed interpreteer), dus ik heb ook alle blokdelen die ik al had gespoten (koppeling deksel, dynamodeksel, ketting deksel) en het koplamphuis maar afgelakt met 2K. Anders gooi ik een bijna volle spuitbus weg...
Alles is nu toch een stuk strakker en meer 'mirror-finish'.
 
Die heb ik ook gebruikt, maar soms toch nog last van een beetje sinaasappel profiel

Da's bij mij ook wel, vooral op de tank, het kontje is (wat dat betreft) al beter gegaan. Ik denk dat het komt door te voorzichtig spuiten. Met 1K kleur doe ik juist hele dunne laagjes, nat op nat, om maar geen druipers te krijgen.
Met die blanke lak lijkt het een succesvollere aanpak om juist niet te dun te spuiten. Een wat dikkere laag vloeit

Al doende leert men.

Schijnbaar is die 2K wel goed te polijsten en kun je nog voor een perfecte spiegelgladde afwerking gaan (wetsand + polijsten).
Ik weeg alleen wel af... wordt het mooier van m'n inspanningen, of verknal ik het er juist mee...
Aangezien ik geen polijstspullen heb, en er niet zoveel ervaring mee heb, denk ik dat ik die stap maar oversla.
 
AUTOK SPRAYMAX 2K Blanke Lak Hoogglans
Destijds besteld bij Nonpaints.com

Die gebruik ik ook vaak. Echter heb ik uit nood vorige week deze gekocht.

En, die is wel beetje duurder, (ook meer) maar die spuitbus is nog beter. Breedte van de spuitstraal is instelbaar en hij geeft echt tot op de laatste drup een vlakke brede straal.

Gewoon in 2 dikke lagen achter elkaar spuiten. 3-4 minuten er tussen. Dan heb je bijna geen sinaasappel effect. Vloeit heel mooi en is bijna een kunst om er een zakker in te spuiten. Wel kop erbij natuurlijk ;)
 
Begint vorm in te komen zo. Heel benieuwd naar wanneer het voorwiel erin zit, dan wordt de algehele lijn nog duidelijker. Zadel kan iig naar de bekleder.
 

Bijlagen

  • 20200403_222544.jpg
    20200403_222544.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 56
  • 20200403_205012.jpg
    20200403_205012.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 51
  • 20200403_205105.jpg
    20200403_205105.jpg
    1 MB · Weergaven: 50
Da's bij mij ook wel, vooral op de tank, het kontje is (wat dat betreft) al beter gegaan. Ik denk dat het komt door te voorzichtig spuiten. Met 1K kleur doe ik juist hele dunne laagjes, nat op nat, om maar geen druipers te krijgen.
Met die blanke lak lijkt het een succesvollere aanpak om juist niet te dun te spuiten. Een wat dikkere laag vloeit

Al doende leert men.

Schijnbaar is die 2K wel goed te polijsten en kun je nog voor een perfecte spiegelgladde afwerking gaan (wetsand + polijsten).
Ik weeg alleen wel af... wordt het mooier van m'n inspanningen, of verknal ik het er juist mee...
Aangezien ik geen polijstspullen heb, en er niet zoveel ervaring mee heb, denk ik dat ik die stap maar oversla.
Ik heb ook geen polijst spullen en durf het daarom ook niet.
 
Hey Erwin,

ik heb je topic doorgekeken en de motor ziet er nu al super goed uit! Ga zo door..
Ik heb zelf ook de Shinko banden erop laten zetten, ben ook heel benieuwd hoe het gaat rijden ;)
 
Even een update. Project ligt niet stil. Het zijn de kleine niet-fotogenieke taakjes die veel tijd in beslag nemen.
- Omdat ik de 2k lak spuitbus 'open' had, meteen maar wat blokdelen afgelakt die ik al in zwart had gespoten. Koppelingsdeksel, dynamodeksel en "kettingdeksel" in de 2K hoogglans blanke lak gezet.
- Een voorvorkpoot druppelde wat, waarschijnlijk van het stilstaan want zowel de vork als de keerring zien er nog behoorlijk nieuw uit. Heb de vork even gedemonteerd en weer gemonteerd en lijkt nu droog.
- Verder veel gevlooi aan de kabelboom, wat draadjes verlengd zodat het zich wat netter laat opruimen.
- Het KTM stuur staat in rubbers waardoor de startknop (massa geschakeld) het niet gaat doen. Dat voorlopig opgelost door een massadraadje aan te leggen naar een riser, maar dat kan nog netter zodra het dashboard erop gaat.
- Achterremschakelaar geplaatst in een los beugeltje en aangesloten.
- Onstekingsplaat geinstalleerd en vervroeger gesmeerd / los gemaakt.
- Zadel weggebracht naar Toni's custom works (inmiddels het 4e zadel dat hij voor me maakt)
- Koppeling en koppelingskabel geinstalleerd en deksel erop, kickstarter erop.
- Keerringen links en rechts vervangen.
- Koso digitale teller gekocht.
- Cilinderblok weggebracht om te laten boren en honen naar 48,00 mm zuigermaat (1,00 overmaat)
(daarmee ga ik van 347cc naar 362cc trouwens, best een boel op deze schaal)

wordt vervolgd
 

Bijlagen

  • IMG-20200407-WA0005.jpg
    IMG-20200407-WA0005.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Koso gemonteerd (nog niet aangesloten overigens). Erg leuk mini tellertje. Zo kan ik mooi m'n stuur zo opgeruimd mogelijk houden *D

Even kijken of ik ergens een stukje aluminium kan vinden om het beugeltje nog eens te maken, dit is een stukje rail van een schuifdeurkast 8)7
 

Bijlagen

  • 20200410_224945.jpg
    20200410_224945.jpg
    1 MB · Weergaven: 44
Ketting erop en kentekenplaat erop (beugel klaar, plaatje zelf met een elastiekje omdat ik nog wacht op het achterlichtje en die moet er nog boven.

Verder de koplamp iets naar boven en naar achteren geplaatst.
 

Bijlagen

  • 20200415_220149(0).jpg
    20200415_220149(0).jpg
    1,1 MB · Weergaven: 42
  • 20200415_204335.jpg
    20200415_204335.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 41
Vandaag wat bakken CB onderdeeltjes gescoort, waaronder een CB400f remschakelset met voetsteunen.
Dat betekent definitief dat ik CB400f uitlaatbochten kan gebruiken (had ik al eerder gekocht).

Ook het door pebro wheels gespaakte wiel ontvangen (4mm offset). Was nog spannend of de remklauw zou passen of dat ik daar wat van zou moeten afscheren. Maar... het past!

Even op de pootjes gezet met een half gemonteerde voorband. Erg blij met hoe het uitpakt tot dusver.
 

Bijlagen

  • 20200425_173013.jpg
    20200425_173013.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 51
  • 20200425_170032.jpg
    20200425_170032.jpg
    915,5 KB · Weergaven: 51
  • 20200425_173157.jpg
    20200425_173157.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 49
Erg mooi project. :Y

Ik krijg haast de kriebels om mijn 400f met big-bore aan te pakken. Maar dat ligt echt al heel veel jaren stil. Het is dat ik plek heb en het haast niks kost dat het er staat. Maar verder in geen 7 jaar ofzo mee gereden. En al 100 keer gedacht om weg te doen, al is het m'n eerste motor die ik al weer ruim 25 jaar heb. Slik.... ruim 25.... :X
 
Erg mooi project. :Y

Ik krijg haast de kriebels om mijn 400f met big-bore aan te pakken. Maar dat ligt echt al heel veel jaren stil. Het is dat ik plek heb en het haast niks kost dat het er staat. Maar verder in geen 7 jaar ofzo mee gereden. En al 100 keer gedacht om weg te doen, al is het m'n eerste motor die ik al weer ruim 25 jaar heb. Slik.... ruim 25.... :X

Niet weg doen joh. Gewoon wachten tot je de zin krijgt en budget kun vrijmaken om 't meteen goed te doen. Als je eenmaal begint, wil je ook door naar 't einde is mijn ervaring.

Mijn zwarte CB (350f maar met 466 bigbore) is ook mijn eerste motor. Gekocht in 2003 van een goeie vriend toen ik 20 was, licht rijbewijs (<25kW) haalde en nog op de HTS-A studeerde. Low budget op de weg gehouden en inmiddels 17 jaar verder staat ze er top bij.
Het eet niks en verzekering kost een knaak per maand, dus deze gaat nooit meer weg. Kijken of 1 vd kinderen interesse heeft later.. we zien wel.

Deze gele bouw ik voor de lol van het bouwen en gaat dus tzt de verkoop in, net als m'n Guzzi hiervoor en de Suzuki GR daar weer voor. Uiteraard wel nadat er zelf wat van genoten heb.
 

Bijlagen

  • 20191227_143329.jpg
    20191227_143329.jpg
    2 MB · Weergaven: 37
Déjavue. Dit keer het 350 kopje aan de beurt.
 

Bijlagen

  • 20200429_233705.jpg
    20200429_233705.jpg
    744,3 KB · Weergaven: 26
Ondertussen de carbs in elkaar gezet met nieuwe viton rubbertjes.
Afstelling:
- hoofdsproeiers 90
- stationairsproeiers 40 (standaard)
- naald op z'n hoogste stand

Dit ivm podfilters en de 4-1 open uitlaat.


Verder de klepjes ingeslepen met Chemico fijn. Mooi werk
 

Bijlagen

  • 20200502_182141.jpg
    20200502_182141.jpg
    901 KB · Weergaven: 19
  • 20200502_182124.jpg
    20200502_182124.jpg
    695,1 KB · Weergaven: 23
Mijn zus die drie ouder is had als eerste motor een 350F , ik knutselde daar als 16 jarige wel eens wat aan , ketting smeren enzo
Maar dan moest ik natuurlijk wel een proef ritje maken , wat een power had die 350 😁( in vergelijking met mijn kreidler)😉
 
Mijn zus die drie ouder is had als eerste motor een 350F , ik knutselde daar als 16 jarige wel eens wat aan , ketting smeren enzo
Maar dan moest ik natuurlijk wel een proef ritje maken , wat een power had die 350 😁( in vergelijking met mijn kreidler)😉

Vul hier het obligate grapje in over proefritje maken op je zus.....

Klinkt verder erg herkenbaar *D Het is door die 11.000 toeren ook een hele snelheidsbeleving, terwijl het feitelijk nog geen stukje rookworst van je bord trekt. Daarom nog steeds wel erg leuk.
 
H4 lens binnen uit Duitsland en de kabelboom afgemaakt.
Koplampring met niet zo best chroom mooi in zand-effect grijs gespoten. Erg geslaagd als zeg ik het zelf. Beetje CB1000r achtig.

Nu is in principe alleen het blok nog aan de beurt. Hoop snel m'n cilinders terug en verder ligt alles klaar om op te bouwen.
 

Bijlagen

  • 20200505_153848.jpg
    20200505_153848.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 40
  • 20200505_153840.jpg
    20200505_153840.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 42
Terug
Bovenaan Onderaan