Honda CB400N / 1979

Blackviking

MF'er
25 jun 2009
49
2
Haarlem e.o.
ben bezig met een oude brommer uit 1979 .
Heb carburator-unit eruit gehaald , schoongemaakt , benzineleidingen enz schoongemaakt enz .
De motor loopt even met behulp van "motorstart ' (spuitbusje van Valvoline) . Daarna stopt de motor weer.
benzinekraan is prima , geen vuiligheid , luchtfilter voor de zekerheid eruit gehaald maar zelfde conclusie .
Op een of andere manier krijgt ie dus te weinig benzine vanuit de carburateurs.
Heb ik nou iets over het hoofd gezien ?
Iemand enig idee ?

thnx

:-)
 
Dank voor de reacties mensen:
Het volgende.
Carburateurs krijgen genoeg benzine,met opendraaien vd aftap vloeit de benzine rijkelijk .
Menbranen zijn m.i.nog in orde.
Heb aan de cynchronisatie niets veranderd.
Stationairsproeiers ( moet ik nog bekijken , misschien moet ik het eerst dichtdraaien en elke keer een halve slag opendraaien enz.)
Mengschroeven daar heb ik niet aan gezeten.
Ik heb mijn owners manual geraadpleeg, de bovenkant van de vlotter moet bepaalde hoogte hebben ten opzichte van een meetpunt. Allemaal in orde.

Mijn conclusie is dat de carburateurs voor wat betreft de stelschroeven e.d.goed staat en dat het probleem zich voordoet bij de inspuiting naar de verbrandingskamers....
Ik ga ff verder met uitzoeken. Alvast bedankt allemaal
 
Dank voor de reacties mensen:
Het volgende.
Carburateurs krijgen genoeg benzine,met opendraaien vd aftap vloeit de benzine rijkelijk .
Menbranen zijn m.i.nog in orde.
Heb aan de cynchronisatie niets veranderd.
Stationairsproeiers ( moet ik nog bekijken , misschien moet ik het eerst dichtdraaien en elke keer een halve slag opendraaien enz.)
Mengschroeven daar heb ik niet aan gezeten.
Ik heb mijn owners manual geraadpleeg, de bovenkant van de vlotter moet bepaalde hoogte hebben ten opzichte van een meetpunt. Allemaal in orde.

Mijn conclusie is dat de carburateurs voor wat betreft de stelschroeven e.d.goed staat en dat het probleem zich voordoet bij de inspuiting naar de verbrandingskamers....
Ik ga ff verder met uitzoeken. Alvast bedankt allemaal


"inspuiting naar de verbrandingskamers" of je moet enorm hebben zitten freubelen.............maar daar zit er niks van op...........

je stationair sproeier is niks aan open te draaien...........die zit verstopt met troep of is open (vrij van troep)
je stationair mengselschroeven heb je zo vernageld...........niet te strak dicht gedraaid toch? gewoon open draaien zo als in de manual staat beschreven.

als dan de rest net zo goed is.staat als je schrijft.............zou hij moeten lopen
 
Willem 1940 e.a.:
De boel zat idd verstopt/verkleefd (kan je na gaan wat oude benzine doet :-) . had ff een compressor geleend en alles schoon geblazen enz .
Hij sputtert alweer maar moet nog wat bijgesteld worden .
Thnx all voor de adviezen enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan