Honda CB400N velgen 2.15" wisselen met 1.85"

Mathys

Rookie
16 jun 2020
6
1
Ik heb een honda CB400N uit '79. Mijn achtervelg was beschadigd geraakt en moest vervangen worden. Origineel stonden op mijn motor vooraan 19"xMT2.15" en achteraan 18"x2.15". Nu heb ik me een setje velgen met banden aangeschaft. Deze stonden origineel ook onder een CB400N maar deze zijn smaller 19"x1.85" en 18"x1.85". Nu is de vraag, is het mogelijk om smallere velgen te steken? Wat ga ik allemaal moeten aanpassen? Alle tips zijn welkom!
 
Ga je die velgen opnieuw aan de spaken klinken? Waarom wil je ze vervangen? kan je niet beter op zoek gaan naar een setje andere wielen?
 
Het zijn geen spaakvelgen, het zijn comstars. Het randje van de naaf was afgebroken en mijn velg gebarsten. Duidelijk aan vervanging toe. Ik heb deze set wielen gekocht omdat ik dacht dat CB400N modellen wel compatibel zouden zijn. Ik vind online nauwelijks info over de verschillende velgmaten dus vandaar mijn vraag.
 
Ook comstar wielen hebben spaken. Het enige waar je rekening mee moet houden bij de velgbreedte is met de bandenmaat. Ik zou me meer zorgen maken over de maat van de naaf en as en de bevestigingsgaten van schijven en kettingwiel.
 
ja, correct dat bedoel ik ook met deze vraag, alleen de terminologie is niet echt juist. Ik vraag me dus af of er veel verschil zou zitten op de naaf en of het dus mogelijk is om deze wielen te steken.
 
ja, correct dat bedoel ik ook met deze vraag, alleen de terminologie is niet echt juist. Ik vraag me dus af of er veel verschil zou zitten op de naaf en of het dus mogelijk is om deze wielen te steken.
Dat durf ik niet te zeggen. Er moeten toch wel wielen te vinden zijn van een CB400N?
 
ja, correct dat bedoel ik ook met deze vraag, alleen de terminologie is niet echt juist. Ik vraag me dus af of er veel verschil zou zitten op de naaf en of het dus mogelijk is om deze wielen te steken.
Jij hebt beide sets voor je neus 😀

Tis voor jou makkelijker na te gaan dan voor ons.
 
bandmaat_velgmaat.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan