Beste allen,
Enige tijd ben ik al aandachtig aan het meelezen op verschillende fora hier (met name bij brikken en klassiekers) en heb nu toch de stap gezet om zelf wat te vragen. Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een Honda CB400n uit 1979, gekocht voor een prikkie en lijkt motorisch in orde (maar heb het rijbewijs pas een maand, en is dus mijn eerste motor, dus weinig grond voor vergelijking).
Nou is mijn eerste probleem dat zowel het achterlicht als dashboardlichtje het niet meer doen. Het gekke is dat ze het op een gegeven moment wel weer voor 1 avond hebben gedaan. Daarnaast knipperen de richtingaanwijzers al een tijd niet meer (gaan dus wel aan). Dat laatste zal vast en zeker met het relais te maken hebben? Kan dat eerste daar ook mee te maken hebben, of weet iemand waar het probleem wellicht zit?
Ik zit erover te denken om over een week naar italie te rijden. Het is geen toermotor natuurlijk, maar hebben mensen hier ervaring mee en zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten? Wil tegen die tijd wel weer functionerende verlichting hebben natuurlijk _
Verder verbruikt hij ongeveer 1:15, wat aan de hoge kant is als ik andere gebruikers op fora hoor (ook de olie moest bijgevuld worden na zo'n 600 km), maar vrienden met andere type motoren vinden het zuinig. Hij maakt tegenwoordig een soort licht tikkend geluid in neutraal, wat volgens mij nieuw is.
Het is een genot om op te rijden en heb er veel plezier mee met dit weertje. Hoop dat ik de motor met verloop van tijd steeds beter leer kennen
Het verhaaltje is een beetje een rommeltje, maar ik ben benieuwd wat jullie denken!!
PS: foto's volgen snel!!
Enige tijd ben ik al aandachtig aan het meelezen op verschillende fora hier (met name bij brikken en klassiekers) en heb nu toch de stap gezet om zelf wat te vragen. Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een Honda CB400n uit 1979, gekocht voor een prikkie en lijkt motorisch in orde (maar heb het rijbewijs pas een maand, en is dus mijn eerste motor, dus weinig grond voor vergelijking).
Nou is mijn eerste probleem dat zowel het achterlicht als dashboardlichtje het niet meer doen. Het gekke is dat ze het op een gegeven moment wel weer voor 1 avond hebben gedaan. Daarnaast knipperen de richtingaanwijzers al een tijd niet meer (gaan dus wel aan). Dat laatste zal vast en zeker met het relais te maken hebben? Kan dat eerste daar ook mee te maken hebben, of weet iemand waar het probleem wellicht zit?
Ik zit erover te denken om over een week naar italie te rijden. Het is geen toermotor natuurlijk, maar hebben mensen hier ervaring mee en zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten? Wil tegen die tijd wel weer functionerende verlichting hebben natuurlijk _
Verder verbruikt hij ongeveer 1:15, wat aan de hoge kant is als ik andere gebruikers op fora hoor (ook de olie moest bijgevuld worden na zo'n 600 km), maar vrienden met andere type motoren vinden het zuinig. Hij maakt tegenwoordig een soort licht tikkend geluid in neutraal, wat volgens mij nieuw is.
Het is een genot om op te rijden en heb er veel plezier mee met dit weertje. Hoop dat ik de motor met verloop van tijd steeds beter leer kennen
Het verhaaltje is een beetje een rommeltje, maar ik ben benieuwd wat jullie denken!!
PS: foto's volgen snel!!