Honda CB450S loopt niet goed

Lisannity

MF'er
30 apr 2018
46
4
Deinum
Zoals de titel zegt, motor loopt helemaal niet goed, in de neutraal loopt hij prima, rond de 1200 rpm. Maar als ik na rijden in de 1 tot stilstand kom schiet hij naar 3000 rpm of meer(bij 8000 heb ik de killswitch maar ingedrukt).
Iemand een idee wat dit allemaal kan veroorzaken? Kleppen niet goed ingesteld of te veel/weinig lucht?
 
Valse lucht? Hangende gaskabel?

De gaskabels functioneren allemaal prima, valse lucht zou nog kunnen. Iemand die er bij was zei dat de timing ook niet goed zou kunnen zijn, dan moet ik de dynamo of de cdi vervangen(volgens het werkplaatshandboek) Hoe kan ik er achter komen waar het probleem met valse lucht zit?
 
De timing verloopt niet zomaar..(en daar heeft de dynamo nix mee te maken)
Ik bedoel het niet lullig maar het lijkt er op dat je eh, niet zo veel van motortechniek weet.
Oftwel, laat er iemand die dat wel heeft er naar kijken.
In welke regio woon je? Wellicht is er iemand hier die je live kan helpen.

je kan op valse lucht controleren door bij lopende motor met remreiniger of deo-in-spuitbus op de inlaatrubbers(tussen carburatuer en kop) te spuiten. Als het toerental omhoog schiet heb je beet.,
 
Ik ben het met Sammie eens, van wat betreft de deo of remmenreiniger test.
Mij lijkt het ook valse lucht.
 
Ik heb er inderdaad niet heel veel verstand van, daarom vraag ik het hier ;)
Het is de bedoeling om wat te doen te hebben in mijn vrije tijd, zodat ik, als ik over een paar maanden mijn motorrijbewijs haal een motor heb om op te rijden.(Daarom probeer ik zoveel mogelijk zelf eraan te doen)

Ik zal morgen dat met de remreiniger proberen, thanks voor de hulp:)
 
Mocht hij weer in toeren schieten, zet dan eens de choke er op en vertel ons wat er dan gebeurd.
De gaskabel en/of schuif hoeft maar een mm te blijven hangen om een dergelijk verschijnsel te geven.
 
De gaskabels functioneren allemaal prima, valse lucht zou nog kunnen. Iemand die er bij was zei dat de timing ook niet goed zou kunnen zijn, dan moet ik de dynamo of de cdi vervangen(volgens het werkplaatshandboek) Hoe kan ik er achter komen waar het probleem met valse lucht zit?
Timing was vroeger met mechanische ontsteking. Dan kon de vervroeger blijven hangen. Maar jouw motor heeft elektronische ontsteking, daar kan niets blijven hangen.
De kans is inderdaad het grootst dat hij valse lucht zuigt. Dus even met de deo aan de slag rondom de inlaatrubbers.
 
8000 toeren zonder gas te geven? Moet haast wel iets als een kabel of een gasschuif zijn.
Met een beetje valse lucht en verder niets komt er naar mijn idee nooit voldoende brandstof vrij om hem zo hoog in toeren te krijgen.
Ook een verlopen ontsteking zorgt hooguit voor iets hoger toerental en zeker geen 8000 toeren.
Er moet dus meer aan de hand zijn.
Als er een kabel niet goed geleid wordt kan het ook afhankelijk van de stand van je stuur zijn dat het toerental omhoog schiet. Meestal klimt ie dan in toeren als je het stuur naar rechts draait.
 
Om zonder belasting hoog in toeren te draaien is niet veel nodig. Zodra je de versnelling inschakelt is de weerstand al te hoog, dan stort alles in.
 
Vandaag remreiniger op de rubbers gespoten(accu was leeg dus gisteren kon ik niet zoveel doen), dat was het niet, er gebeurde niks met de rpm. Ik ga de caberateur eraf halen en uit elkaar halen om te kijken of er iets vol troep zit.
 
We weten nog steeds niet waar je woont. Het is misschien beter/kan een klap schelen als een ervaren iemand met je mee gluurt..
 
Ben ik weer,

Inmiddels loopt de motor helemaal niet meer -O- de startmotor hield er mee op, en de 2 andere startmotoren krijgen de motor ook niet aan.
Dus toen heb ik de carburateurs eraf gehaald en bij het eruit halen van de jets kwam ik er achter dat 1 van de jets kapot was en er niet uit wilde. Toen met zo'n schroef verwijder boortje geprobeerd hem eruit te halen, knapt de carburateur :/ maar ik heb er nog een. Die erop gezet en morgen kijk ik of ik van die 3 startmotoren 1 werkende kan maken. En als dat niet wil een andere startmotor kopen.

Ik woon in de buurt van Nij Beets(dat ligt vlak bij Drachten)
 
Zit die motorzaak 'de stoomfiets'nog in Dr-compagnie..? misschien kunnen ze ja daar helpen want je hebt wel echt hulp nodig..
 
Een motor waarbij het toerental zo omhoog schiet daarvan blijft het gas hangen,mogelijke
oorzaken,te strak afgestelde gaskabels of een gasschuif die blijft hangen.
Gasschuiven moeten goed soepel in hun huis heen en weer kunnen.
 
Laatst bewerkt:
als ik de advertentie op Marktplaats mag geloven is het helaas niet gelukt ?

Ik moet zsm weer vervoer hebben, en omdat ik nog bezig ben met mijn A rijbewijs(gisteren avb gehaald) en dat minstens nog 2 maand duurt, moet ik de motor helaas weg doen en een auto kopen -O- Maar dat rijbewijs komt er wel, en een motor ook wel weer. Het zal alleen iets langer duren.
 
Hallo oma.
Na lange tijd even een update, de motor rijdt, al bijna een jaar lang. de koper probeerde de motor bij mij te strarten en hij sloeg niet aan. Na een ritje op een kar startte de motor gewoon bij hem thuis(balen voor mij natuurlijk), het laatste wat ik weet is dat de motor in polen rond zou moeten rijden. Inmiddels heb ik mijn rijbewijs gehaald en komend weekend komt er een kawasaki ltd 454. Ook een projectje, maar mijn kennis van motoren is nu ook een stuk groter, sleutelen doe ik ook veel meer want ik heb een oldtimer in m'n garage staan, een triumph dolomite sprint. En na 6 maand bij een auto demontage bedrijf te werken weet ik ook een stuk meer over van alles en nog wat.
Project kawasaki bobber zal wel goed komen dus.
 
Leuk een Sprint,wel gevoelige blokken,de koppakking wil nog wel eens de geest geven.
Ik heb vele jaren bij een BL dealer gewerkt,in die tijd aardig wat koppakkingen vervangen.
 
Daarom heb ik hem gekocht, toch weer iets bijzonders om te hebben:) nu nog een triumph motor uit het zelfde jaar halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan