Honda CB500 1997 PC32 44dkm €1.350- A2 geschikt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenR6

MF'er
3 jun 2014
67
14
Borculo
Bij deze aangeboden mijn Honda CB500 uit 1997. Gaat weg wegens behalen onbeperkte A-rbw. Motor heeft geen begrenzing er in zitten, heeft origineel 42kw. Op kenteken staat deze wel 25kw, erg geschikt als startersmotor (A2 geschikt!), voor de kleinere motorrijder of als extra motor erbij voor de winterdag / natte dagen. Rijdt circa 1:19 en is voor een motor van ruim 20 jaar oud nog relatief zuinig!

Motor heeft 44.300km gereden, zal tot 18 juni nog een paar honderd bij opkomen. Vanaf 19 juni kan de motor overgenomen worden.

Ik heb de motor 2 jaar/10.000km in mijn bezit gehad en hierbij enkele aanpassingen gedaan om de motor beter te laten rijden en hem optisch iets vlotter te laten ogen:
  • YSS schokbrekers
  • Kleinere knipperlichten voor + achter
  • Andere spiegels
  • HEL stalen remleidingen
De motor is ook voorzien van handvatverwarming met 4 standen, erg fijn in de winter! Originele knipperlichten en spiegels krijg je er bij. Daarnaast krijg je er een set valbeugels bij, deze heb ik er zelf afgehaald omdat ik het niet mooi vind staan.
Op onderhoud heb ik niet bezuinigd en netjes het werkplaatshandboek aangehouden wat betreft controles + vervangingen:
  • Net voor aanschaf (35.500km) is de koppelingskabel vervangen.
  • Bij 36.000km: KVS, motorolie, oliefilter, remvloeistof, luchtfilter, ketting incl. tandwielen en nokkenaskettingspanner vervangen. Tevens carburateur door motorzaak laten synchroniseren en motor laten afstellen.
  • Bij 43.500km: nieuwe achterband (voorband nog ruim voldoende profiel), remblokken achterzijde vervangen
Door een klein schuivertje is het blok aan één zijde geschaafd, goedkoop op te lossen door het bij te schuren en van een laagje verf te zien of een tweedehands deksel te kopen (circa €50), nieuw is circa €200, wat het mij nooit waard is geweest. De originele lak is in prima staat afgezien van één kleine schaafplek, motorisch in goede staat en heeft me nooit laten staan, start altijd met één druk op de knop. Uitlaat heeft wat oppervlakkige roestvorming maar is in redelijke staat en absoluut niet bijna door, om mooier te laten ogen ook makkelijk met hittebestendige lak zwart te spuiten. Al met al een fijn rijdende motor waar je nog erg veel plezier mee kan beleven!

Bieden naar waarde staat je vrij, maar houd het reëel.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    71 KB · Weergaven: 18
  • 2.jpg
    2.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 17
  • 3.jpg
    3.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 24
  • 4.jpg
    4.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 24
  • 5.jpg
    5.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 20
  • 6.jpg
    6.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 18
  • 7.jpg
    7.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 23
  • 8.jpg
    8.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 17
  • 9.jpg
    9.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 17
  • 10.jpg
    10.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 19
  • 11.jpg
    11.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 18
  • 12.jpg
    12.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 18
  • 13.jpg
    13.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan