honda cb500 four 1973 te koop of opknappen

bjornkuipers

MF'er
4 mei 2016
44
68
boven-leeuwen
Nadat de motor een lange tijd in de schuur stil heeft gestaan hebben wij de motor weer overnieuw in elkaar gezet en aan de praat gekregen. We hebben zo veel mogelijk onderdelen schoon gemaakt en het resultaat is naar onze mening beter dan verwacht.

Nu moeten alleen nog sommige onderdelen overnieuw zwart worden gespoten en de toerenteller moet worden opgeknapt. Voor de rest missen de spiegels voor en het klepje voor de lamp achter.

Echter is de motor van mijn vader en die durft er niet meer op te rijden. En het is zonde om hem in de schuur stof te laten happen. Daarom hopen we iemand te vinden die heel blij gemaakt kan worden. En daarom zetten we hem in de verkoop. Ik weet niet wat de prijs voor deze motors zijn? iemand een idee? En daarnaast is het slim om de motor geheel zelf op te knappen en te verkopen of kan de motor net zo goed zo verkocht worden. Wat is jullie mening.?
full
 
welkom op motor-forum :]

zeker niet zelf opknappen, dat is voor velen deels hetgene wat ze zelf willen doen, alsook super lelijk verbouwen, maar dan nog ;)

aan de hand van 1 foto is niet veel te zeggen, maar ik gruwel van de verf op de tank en zonder een foto van de voorkant te zien denk ik eerder deze weg te laten.

misschien met exacte bouwjaar en wat meer foto's dat men wat beter kan zeggen of het wat is.

op marktplaats staan er 2 , 1 bij hp , dat telt niet :+ , die ander vraagt er 5000 voor, zonder enige kennis van die soort zaken vind ik die motor er niet netjes uitzien, zeker niet gerestaureerd ofzo.

als die wat geld waard is kom je daar vanzelf achter als mensen gaan bieden en echt bellen om te bieden :)

1975 volgens het rdw
 
Laatst bewerkt:
Zoals Le PensZeur al aangeeft,als je hem zelf gaat opknappen verder gaat er veel tijd en geld in zitten,zeker als je niet echt motorkennis hebt.Je hebt 1 voordeel,de originele uitlaten zitten er nog onder,zijn die nog hard? Meestal roesten ze door,bij de aansluiting van de bochten aan de dempers,en op de felsnaden onder je dempers.Hij is verre van origineel,maar die typische jaren 70 special-paint vind ik wel weer leuk..... *D je toerenteller en kilometerteller zitten verkeerd om,toerenteller ook van een later type,zo te zien,maar dat is zo op te lossen.Eventueel heb ik nog een achterlamp glaasje voor je liggen hier,mocht je hem toch willen opknappen.Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar mijn oude CB500F, VZ-27-64,maar dat lukt niet echt.Ik heb wel interesse in de motor,meer foto's zouden welkom zijn,maar wat ik nu zie denk ik aan 1200.Trouwens,welkom op MF, :)
 
Laatst bewerkt:
I like what I see, :) Jaren 70 paint,die gevinde plugjes,waar je onder je kleppen kan stellen,leuke tijds originele fiets die je toen vaak zo zag rijden.Zijn je dempers grijs gespoten,of is het chroom zo mat? Als ie van mij was zou ik alleen een ander zadeldekje er op zetten,dat gladde kan echt niet.De spatborden lijken me ook nog erg mooi,hoe is je voorspatbord,tussen je vorkpoten,daar gaan ze ook vaak rotten? Echt een leuke fiets met potentie,laat maar weten wat je er mee wil.Ik ben gek van oude Honda's. :)
 
Dit begrijp ik niet.
De meeste klassieker liefhebbers zoeken juist een motor die van hun vader of opa was.
Helaas denk jij daar anders over, veel forum lezers zullen jaloers zijn als ze dit zien.
|( -O-

Helemaal als je hem zelf kunt opknappen!
Denk goed na wat je weg doet, die paar centen die je ervoor krijgt zijn de spijt achteraf niet waard, bovendien stijgt ook de reële prijs van dit voor jou unieke familie stuk alleen maar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Leuk motortje, als de km stand niet te gek hoog is en hij geen bakken met olie lekt kan hij wel een 1300 euro ofzo opbrengen ( dat is wat ik er voor zou geven tenminste zo op het eerste gezicht )

Houd er wel rekening mee dat de banden, remleidingen en heel veel andere rubberen delen door de ouderdom uitgedroogd/gescheurd zijn waardoor de kosten van het zelf opknappen aardig kan oplopen.

Maar net wat er boven mij gezegd word, veel mensen zijn juist opzoek naar een leuke opknapper en dit ziet er zeker uit als een leuke opknapper.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met de reacties hierboven ook eens,als ik de motor van mijn vader zou kunnen houden zou ik het ook doen *D .Denk er maar eens overna,voor je hem verkoopt.En inderdaad,de meeste liefhebbers hier,zoals ik ook,kwijlen bij een mooi tijds-originele fiets zoals deze.Maar zoals Tvdh ook aangeeft,banden en remleidingen uit het jaar kruik,en zo zal er wel meer zijn,maar dat heb je nu eenmaal met een motor die jaren in een schuurtje heeft staan te verstoffen....bij mij is er altijd plek voor zo een leuke gave fiets. *D
 
Laatst bewerkt:
aller eerst bedankt voor jullie reactie. Door jullie mening zijn we alle twee er al van overtuigd om hem toch zelf te houden en later op te knappen. Echter door gebrek aan kennis ben ik een jaar geleden met het opknappen en in elkaar zetten van de motor bezig geweest. Echter wou ik alles er mooier uit laten zien en heb ik bepaalde onderdelen opgeschuurd en gepolijst( uitlaten, dempers , toerenteller) Zo zijn 2 van de 4 uitlaten op geschuurd omdat er wat roest opzat met de instelling om het later te gaan polijsten ( verchromen vonden we te duur). Achteraf gezien is dit natuurlijk heel dom dat ik dit gedaan heb.

Naar jullie mening te horen is mijn plan als ik er geld voor heb om de motor te restaureren. Want eigenlijk vinden we het zelf ook zonde om de motor weg te doen. En daarnaast wil ik over 2 jaar mijn motor rijbewijs halen en zie mezelf al helemaal op deze gave fiets zitten. Maar het geld begon even lekkerder te klinken dan het opknappen.

Echter gaat er niks boven origineel en daarom is mijn vraag of het al kwaad kan als een uitlaat opgeschuurd word en daarnaar overnieuw verchroomd ? Stel ik wil hem opknappen is dan de beste optie alles zelf verchromen of allemaal onderdelen op internet opzoeken die nog in nieuw staat verkeren. Dit zal uiteraard hoog in de kosten lopen. Echter zou ik het liefst de motor zo ver mogelijk naar originele staat terugkrijgen. Daarnaast kan het kwaad als je onderdelen overnieuw overspuit. Geef dit een waardevermindering/ is het beter om wat minder goede kwaliteit onderdelen op de motor te hebben die wel origineel zijn, in plaats van onderdelen die overnieuw zijn opgeknapt?

alvast heel erg bedankt

Groetjes Bjorn Kuipers
 
Groot gelijk heb je,als ik jou was zou ik hem zelf ook houden,en het kan geen kwaad diverse dingen te laten spuiten,zoals je tank en zijdeksels,heb ik zelf ook laten doen,bij mijn CB450.Ik heb dit laten doen bij GL-paints in Oud-Beyerland,kost wel wat,ben de prijs vergeten,maar ze doen het helemaal zoals het hoort.Uitlaten herverchromen zitten de meeste verchromers niet op te wachten,vanwege de vervuiling van het bad waar ze ingaan.Maar om originele uitlaten te vinden gaat een probleem worden....kijk voor onderdelen die je nodig hebt eens op de site van Fourdeel,www.fourdeel.nl.Achterlichtje kan je zo van mij overnemen als je wil,stuur maar een Pb'tje,heb ook nog wat knippers.Ik zal een foto toevoegen van mijn CB450,kun je zien hoe goed ze zijn,net zoals het hoort.Groetjes,en maak hem mooi,hij verdient het. :W
full
 
Laatst bewerkt:
Als je hem in originele staat wilt brengen zou ik de tank en kapjes zo houden en een ander setje op de kop tikken. Je vader kent de orginele kleur vast nog wel.
En chroom moet je niet gaan schuren daar zijn andere methoden voor, een verchromer die uitlaten doet zal je waarschijnlijk niet vinden :N

Nu nog zo'n boekenkast om hem voor te zetten _O-
 
Laatst bewerkt:
Kijk het is natuurlijk geen auto van 100.000€ dus de onderdelen die geroest zijn of de lak niet netjes meer opzit zou je het beste inderdaad gewoon opnieuw kunnen spuiten / laten poedercoaten. (let er dan wel op dat de kleur/ glans ongeveer hetzelfde is als de rest)

Het licht eraan welke onderdelen je opnieuw zou willen laten verchromen.
Kleine dingetjes kun je vaak beter nieuw kopen.

Tijdens het proces wordt natuurlijk de huidige chroomlaag verwijderd en moet alles opnieuw geslepen/gepolijst worden voor het opnieuw verchroomd wordt. Anders zie je alle krasjes in het chroom terug.
 
Tsja,ik ben vrijgezel,dan kan dat,hahaha.....rij er wel mee,maar in de winter staat ze zonder benzine gewoon binnen, :9~
 
Onwijs gaaf ding, technisch weer goed maken en uiterlijk lekker zo houden, lekker fout, lekker jaren 70 zoals ze ooit met bakken rondreden. Veel mensen gaan zit weer waarderen, het brengt de nostalgie weer echt helemaal terug.

Mijn vader heeft ook nog een cb staan, met ook zo'n typische jaren 70 kuip erop, denk maar niet dat die kuip er nog af gaat. Na 40jaar hoort zoiets bij de motor. Gewoon prachtig is zoiets.

En het is de beste keus die je maakt, niet verkopen maar lekker zelf houden. Lekker in de familie houden, daar hoort de motor ook thuis!

En opknappen, rustig aan, iedere keer wat, en als je iets niet weet vraag je het hier, of zoek je op het internet.

Je 1e tip : zorg voor een werkplaatshandboek, en... Zoek eens uit wat voor model het precies is, k1 k2 k3 k4 etc, ook best belangrijk om te weten :)
 
Pracht ding, spuitwerk maakt hem uniek, niets aan doen. Met die kuip is het echt een gaaf ding. Echt een stukje rijdende historie!
Gr wachter
 
Super gaaf ding, zeker niet gaan over spuiten, lekker zo laten. Rustig aan opknappen. Nooit weg doen zoiets moois.
En als je iets nodig hebt en niet kunt vinden, de specialist voor honda fours: Honda4.nl
René heeft veel en weet alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan