Honda CB500 Topic - Deel 2

CB500 Meeting - Welk weekend wil jij?

  • Maakt mij niks uit

    Stemmen: 3 13,6%
  • 31 maart - 1 april

    Stemmen: 1 4,5%
  • 7 april - 8 april

    Stemmen: 1 4,5%
  • 14 april - 15 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • 21 april - 22 april

    Stemmen: 1 4,5%
  • 28 april - 29 april

    Stemmen: 9 40,9%
  • Ik wil geen meeting

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja kan wel eens tomaaz :Y , als mn remmen het weer doen.. -O-
Ik krijg ze niet goed ontlucht, k denk dat er ergens een grote bel lucht blijft hangen. Maar woensdag komt er iemand kijken, dus kan als t goed is daarna wel eens :]
 
Ja kan wel eens tomaaz :Y , als mn remmen het weer doen.. -O-
Ik krijg ze niet goed ontlucht, k denk dat er ergens een grote bel lucht blijft hangen. Maar woensdag komt er iemand kijken, dus kan als t goed is daarna wel eens :]
Ik heb er ook een tijd mee zitten kutten. Mij is het gelukt op een andere manier...
Heb een slangetje op het ontluchtingsnippeltje gedaan, die in een bakje met remvloeistof gedaan (uiteinde van het slangetje moet onderin het olie zitten) en dan de normale procedure toegepast. Knijpen met de nippel open, nippel dicht, henandel los en weer opnieuw dezelfde handeling. Werkte bij mij toen ineens wel.

Succes ;)
 
Mja heb ik dus gister ook een uurtje of 3 gedaan. Er kwamen af en toe nog wel wat luchtbelletjes voorbij. Mja toen was het dus voor de 4e keer tijd om het reservoir weer bij te vullen, mja ik lette niet echt meer op en ineens hoorde ik dat luchtaanzuigend geluid..... shit, bakje vergeten bij te vullen dacht ik nog -O- . Maja kon dus weer opnieuw beginnen, want dr zat weer nieuwe lucht in de leidingen |( dom dom.. Maarja van je fouten moet je leren hé :9
 
Ja ik kom uit de omgeving van Rotterdam!!! ik kom uit Capelle aan den IJssel.

Greet Mark

Hee kijk nou. Toevallig reed ik daar nog ff langs vandaag. Effe een behoorlijke trip gemaakt en met een omweggetje langs Capelle - bosdreef - willemsbrug naar huis (Zuid) gereden.

Nog ff langs de dealer gereden waar ik dat ding gekocht heb. Kwam melden dat ik em terug kwam brengen, maar de eigenaar had me al gelijk door :) Ff bakkie gedaan en weer verder :] dus.

Ga nu es ff opzoeken hoe dat ene kleine kutgehucht heet waar ik in de Snackbar/cafe/chinees restaurant ( :? ) ook ff een bakkie heb gedaan.

EDIT: Het gehucht heet Waardenburg.
 
Laatst bewerkt:
Thnx, allemaal idd fijne kerstdagen! En alvast een heel goed 2007 toegewenst !
 
Kerstavond lekker konijn gegeten, en 1e kerstdag het jaarlijkse (standaard) gourmetten :P
 
Klinkt goed. Zelf heb ik een beetje te goed gedronken 1e kerstdag. Was van plan om 2e kerstdag een stukkie te gaan :], maar toen ik wakker om 12:00 werd was ik nog steeds beetje dronken....

Dus vandaag eindelijk weer stukkie gereden *O*. Heel klein stukkie weliswaar, want het was om een pak poeppapier te halen... B|

Ik merkte vandaag trouwens tijdens het een beetje vlot over een verkeersdrempel hier rijden dat mn motor ff gek deed. Was net alsof ie ff in zn vrij reed. :? Heb ff gesurtsjt en blijkt dat dit een te slappe ketting kan zijn... morgen maar ff naar kijken.

Oh en wat heb je zo'n beetje aan gereedschap nodig als je klein onderhoud zelf wilt gaan doen (op den duur), want dan kan ik dat vast bij elkaar gaan verzamelen.

:W
 
Laatst bewerkt:
-Setje steek-ring sleutels 6t/m 24 of 26mm
-doppen setje 6t/m 26mm
-setje imus sleutels van 2 t/m 8mm
-Verschillende schroevendraaiers
-Bako
-Platbek tank
-zijknip tang
-waterpomp tang
-zweepje (zo'n gek dink om je olie filter mee los te halen)
-multimeter
-garage krik met eventueel assteunen (erg handig, maar niet direct nodig voor het begin)
-voelermaatjes (pas op: wel de japanse versie, aangezien die gekke maten aanhouden)

Verder is het altijd handig om de volgende dingen ook in huis te hebben, aangezien je ze vaak nodig hebt.
-kopervet
-vaseline
-tyraps, verschillende maten.
-WD40 :} *O*
-gewoon vet

De rest merk je vanzelf als je tegen iets aanloopt wat je nodig hebt maar nog niet hebt.
Als je gereedschap koopt en je bent van plan meer ermee te doen als het eenmalig te gebruiken en om daarna mooi opgepoetst aan de garagemuur te hangen zorg dan dat je liever iets meer geld uitgeeft en goed gereedschap koopt. Een setje steek-ring sleutels voor 10 euro kost je vermoedelijk je knokkels als je er meer kracht op gaat zetten (helaas ervaring). In princiepe hou ik zelf de vuistregel aan: des te meer je het gebruikt des te meer geld mag het kosten. Zorg dat je iig goede steek-ring sleutels, doppensetje en schroevendraaiers hebt. Goedkope en versleten setjes kunnen nog wel eens je bouten, moeren en schroeven mollen.
 
Laatst bewerkt:
Heb even 2 nieuwe dingen aangeschaft

d8_1_b.JPG


9046_1_b.JPG
 
-gereedschap en zooi

De rest merk je vanzelf als je tegen iets aanloopt wat je nodig hebt maar nog niet hebt.
Als je gereedschap koopt en je bent van plan meer ermee te doen als het eenmalig te gebruiken en om daarna mooi opgepoetst aan de garagemuur te hangen zorg dan dat je liever iets meer geld uitgeeft en goed gereedschap koopt. Een setje steek-ring sleutels voor 10 euro kost je vermoedelijk je knokkels als je er meer kracht op gaat zetten (helaas ervaring). In princiepe hou ik zelf de vuistregel aan: des te meer je het gebruikt des te meer geld mag het kosten. Zorg dat je iig goede steek-ring sleutels, doppensetje en schroevendraaiers hebt. Goedkope en versleten setjes kunnen nog wel eens je bouten, moeren en schroeven mollen.

Thx a lot man! Hier ken ik wel ff mee vooruit denk ik zo. Ook al zit er voorlopig weinig onderhoud aan te verrichten; die keren dat ik iets moet doen is het idd handig om gereedschap te hebben waar je niet gelijk de hele boel mee verkloot!

:}
 
Thx Gets :)

Sorry jongens, maar heb t na een kwartiertje zoeken in t oude topic nog niet gevonde, maar kan iemand mij vertellen wat de ideale bandenspanning is voor een Pilot Active achter en (straks, bandje is binnen hoorde ik vandaag :)) een zelfde bandje voor? Op de Michelin site staat achter 2.3, maar de dealer zei voor (momenteel BT Exedra) 2.2 en achter 2.5 Bar aan te houden? :?

Oh ben (zonder motoroutfit :+) rond de 80 Kg momenteel; weet niet in hoeverre dit uitmaakt?
 
Laatst bewerkt:
Thx Gets :)

Sorry jongens, maar heb t na een kwartiertje zoeken in t oude topic nog niet gevonde, maar kan iemand mij vertellen wat de ideale bandenspanning is voor een Pilot Active achter en (straks, bandje is binnen hoorde ik vandaag :)) een zelfde bandje voor? Op de Michelin site staat achter 2.3, maar de dealer zei voor (momenteel BT Exedra) 2.2 en achter 2.5 Bar aan te houden? :?

Oh ben (zonder motoroutfit :+) rond de 80 Kg momenteel; weet niet in hoeverre dit uitmaakt?
Ik had ook active's eronder, vind ze zelfs beter als een bt-45... Voor had ik 2.2, en achter 2.7 volgens mij. Ze mogen iig behoorlijk wat lucht hebben.
 
Hallo, sinds een half jaarjte rij ik met veel plezier al rond op mijn cbtje van 2002. En heb nu dit forum ondekt en wil graag mijn ervaring delen en natuurlijk een beroep doen op de wijsheden van alle overige cb rijders ;) De mijne ligt nu in onderdelen uitelkaar en ga hem hier en daar wat modificeren en verder volledig onder handen nemen. Ik ben er deze zomer nog mee op vakantie geweest naar zuid-frankrijk en aangezien het een oude rijschool fiets is, is ie nu wel toe aan groot onderhoud.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn plannen en zal binnenkort wel tegen problemen aanlopen, en dat ben ik hier ook wel weer te vinden.

full
 
Hoi motards,

is er iemand van jullie die mij kan helpen ??
Ik vrees dat mijn spanningsregelaar (SH633-12 T8.8) van mijn CB500 (bouwjaar 1999) defect is !!
Mijn batterij laadt namelijk niet meer op !
Is er iemand van jullie die in het bezit is van een elektrisch schema ve CB500 ?
Dat zou mij al een heel stuk op weg helpen voor het correct uitmeten van alles.
Hopelijk is er iemand die me hierbij kan helpen !??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan