Honda CB500

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Ik heb even een vraagje?
Iemand die ik ken heeft een Honda CB500.
Ik heb daar even een stukje op gereden maar hij trekt soms niet op.
Net als of hij maar op 1 cilinder loopt.
Maar dan zo maar op eens schiet hij weg en heeft hij zijn kracht terug.
weten jullie toevallig hoe dat kan en wat dat misschien is??

Alvast bedankt :P :}

Dan heeft hij ook weer beetje rijplezier. :]
 
Ff met mijn bromfietsverstandje proberen te raden:

1: wellicht te eng-zuinig afgesteld stationairgas en/of onbalans in afstelling van 2 carburateurs

2: er zou een vlotternaaldje kunnen blijven "kleven" en plotseling weer losschieten. Als ik goed raad, grootste kans dat het er 1 is met een rubber/kunststof sluitpuntje en/of opvang daarvan. Check dat naaldje en vooral dat eventuele micro-gummi onder een goed vergrootglas op slijtage/vervorming.
"Familie" hiervan: in sommige carb-typen wordt dat naaldje "glijdend" aangedreven door een plat lipje en als daar een krasje of een butsje in zou zitten kan dat haperingen veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Verklaart dat ook dat hij dat vaak een keer doet??
Want het blijft niet bij 1 keer in een 15 min maar eerder stuk of 10 keer per 15 min.
Bijna elke keer als je optrekt doet hij het.

Ik zal het door geven en we gaan kijken wat het probleem is.
Bedankt
 
Hij is dan wel goed warm.

Dus hij doet het ook met warme motor.
Ik doe ook heel veel met brommers en motoren maar dit probleem snap ik niet meer.

Dus hopelijk weten jullie wat het is
Groetjes
 
Dan gewoon de dingetjes langslopen: vonk, brandstof, lucht. In die volgorde.
En voel eens na een rit of een van beide (twee toch) cylinders warmer is dan de andere, dan weer je of ie niet op allebei rijdt.
 
Kan het zijn dat als de motor gewassen is dat er te veel water is gebruikt en dat hij daar door nu niet goed loopt???
Dus dat je hem gewoon moet laten drogen???

Groetjes
 
Kan het zijn dat als de motor gewassen is dat er te veel water is gebruikt en dat hij daar door nu niet goed loopt???
Dus dat je hem gewoon moet laten drogen???

Groetjes
Als je bougiekabels verrot zijn of je hebt je luchtfilter volgespoten wel ja. In dat geval even wachten, maar je zei dat ie al warm was, hoe warm was ie dan? Na een ritje van >10km is ie ook wel droog.
 
Geen idee hoe warm precies maar ja als ie warm was geweest dan was het water ook wel weg maar das ook nog niet zo |(

Dus denk dan dat het daar niet aan ligt.

Hoop dat jullie nog wat info voor me hebbe :] :}
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook al weer proberen te rijden, een langer ritje, en dan kijken of je het probleem nog steeds hebt? En als je dan alle tips ff checkt zoals gezegd, dan weet je meteen of het topic op slot kan of dat je een serieus probleem hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan