Honda CB500F opknappen

FritsVL

MF veteraan
26 dec 2004
6.820
291
sint maarten
zo maandag wordt hij gebracht mijn baas is zijn schuur aan het opruimen en er staat dus een cb500 al 3jaar stil is rijdend de schuur in gekomen toen carburateur eraf en vervolgens niks meer meegedaan *O*

dus is beetje bouwpakket wat voor type cb 500 het is weet ik niet is in iedergeval een 4 cilinder en de kickstart ging nog openneer

mooiste van dit hij is helemaal gratis en ik heb 2jaar de tijd om em op te knappen

dus maandag post ik wel ff foto`s *O*

mijn andere ,motor is voor me dagelijks vervoer
foto van me andere brik

SV100161.jpg
 
Laatst bewerkt:
nou hier zijn de beloofde foto`s

jaja 4in een
SV100227.jpg


SV100228.jpg


tank en stof

SV100229.jpg


carburateurs

SV100230.jpg


zadel kelkjes en zooi


SV100231.jpg


motor zelf

SV100232.jpg


SV100234.jpg


SV100236.jpg



er glimt wat

SV100233.jpg



koplamp


SV100235.jpg


voor schoonmaken

SV100243.jpg


SV100244.jpg


na schoonmaken

SV100245.jpg



SV100246.jpg


SV100247.jpg



links niet gepoets rechts wel
SV100252-1.jpg


en carburatuer
SV100253.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was die man een verfent houtbewerker en had hij nog nooit van afzuiging gehoord? :X
Die 2 jaar zul je iig wel nodig hebben om het stof eraf te krijgen :+
 
Pfoe zeg, die ziet er niet uit! Dat is idd een berg werk, maar daar heb je dan ook 2 jaar de tijd voor... ;) Maar als ie klaar is heb je wel eer van je werk, dat dan weer wel!
D'r zal wel het nodige aan stof in het blok gekomen zijn denk ik, aangezien de carburarteurs eraf zijn en er vast wel een inlaatklep open zal staan. '(
Veel succes!
 
Ff de carbs van binnen beetje poetsen & paar boutjes om alles weer in elkaar te zetten.

Vervolgens verse olie/oliefilter/luchtfilter/bougies/contactpuntjes.

Tot slot klepjes/ontsteking & synchroon stellen.


Benzine erin en rijden maar. :}



En dan eens naar zo een ratbike treffen gaan, wedden dat je helemaal de blits maakt. *D
Of zo bij een terasje tussen al de glimmende brommers neer plempen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Pfoe zeg, die ziet er niet uit! Dat is idd een berg werk, maar daar heb je dan ook 2 jaar de tijd voor... ;) Maar als ie klaar is heb je wel eer van je werk, dat dan weer wel!
D'r zal wel het nodige aan stof in het blok gekomen zijn denk ik, aangezien de carburarteurs eraf zijn en er vast wel een inlaatklep open zal staan. '(
Veel succes!
in de inlaten zaten gelukkig doekjes dus stof zou er niet echt ingekomen zijn :Y maar voor de rest hij stond in een schuur waar ook elke dag auto`s rijden met aanhangwagens met grond zand enz
 
Ff de carbs van binnen beetje poetsen & paar boutjes om alles weer in elkaar te zetten.

Vervolgens verse olie/oliefilter/luchtfilter/bougies/contactpuntjes.

Tot slot klepjes/ontsteking & synchroon stellen.


Benzine erin en rijden maar. :}



En dan eens naar zo een ratbike treffen gaan, wedden dat je helemaal de blits maakt. *D
Of zo bij een terasje tussen al de glimmende brommers neer plempen. _O-


hij gaat helemaal uit elkaar zon beteje en kleppen stellen en varbs synchroneryren kan ik zelf [nog] niet en luchtfilter heb ik niet origineel ik heb kelkjes met fijn gaas erin en bougies zijn nieuw olie moet ik nog vervangen is het trouwens ook verstandig gelijk oliefilter vervangen ?

en voor de rest als iemand nog zijkapjes heb liggen en een voorspatbord hou ik me aanbevolen zijkap 1tje kwijt en voorspatbord krom,gedeukt en gescheurd
 
1
kleppen stellen en varbs synchroneryren kan ik zelf [nog] niet

2
luchtfilter heb ik niet origineel ik heb kelkjes met fijn gaas erin en bougies zijn nieuw

3
olie moet ik nog vervangen is het trouwens ook verstandig gelijk oliefilter vervangen ?
1
Is bij deze masjientjes redelijk makkelijk. Alleen wel beetje extra gereedschap nodig, maar dat is mogelijk bij je in de buurt wel bij iemand te leen of zo. :?
2
Ow ja, die kelkjes had ik dus al gezien. :X Was ik dus weer vergeten.
3
:Y Wel soms lastig los te krijgen als de bout zit vast gerot. Maar filter zelf is niet zo heel duur.
 
vandaag begonnen met carburateurs schoon te maken


voor ik begon



heb er nu al 1bus carburateur cleaner er doorheen :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan