Honda CB500FA

is gemaakt in italie 2018 is model 2013 heb nu 2019 cb 500 x
20180901_102644.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me een fijne motorfiets om mee rond te rijden.
Denk dat jij ook net als ik gedurende de winterperiode rijdt.
 
Zo.......vandaag maar eens een aansluitkabeltje gehaald voor mijn Optimate druppellader.
Had de vorige laten zitten op de ingeruilde motorfiets.
Afgelopen middag dat kabeltje maar eens netjes gemonteerd op mijn CB500F.
Als die stil stond kon ik mijn druppellader er niet op aansluiten maar sinds vandaag wel weer dus en daar ben ik zeer content mee.
Heb nu beide brommers permanent aan de Optimates hangen en dat vinden de accu’s wel zo lekker.
Fijn weekend allen want het is zo weer maandag.
 
Sorry, ik las het verkeerd.
Dacht te lezen: dit was hem.
Daarom dacht ik dat jij inmiddels een andere motorfiets had.
Maar je boft maar met die fijne 500cc 2 cilinder.
Rij jij er ook gedurende de winterperiode mee door?
 
Zelf rijd ik wel het hele jaar door met mijn CB500F maar alleen als het ijzelt of als er sneeuw ligt dan blijft ze binnenstaan.
Wil het risico niet nemen onderuit te gaan met kans op schade.
Rijden straks met de kou op droge dagen vind ik geen enkel probleem en kan me er goed op kleden.
De Gerbing verwarmbare handschoenen zijn met kou werkelijk een uitkomst.
Op mijn vorige motorfiets een Honda Deauville 700 had ik de bekabeling voor stroom van de Gerbing handschoenen via de accu lopen.
Maar nu met de CB500F voed ik de handschoenen door middel van een Lipo batterij die ik doorgaans gebruik voor mijn Radiografische vliegtuigen en helikopters.
Dat werkt net zo goed en is makkelijker aan en af te koppelen omdat de bedrading dan geen vaste plek op de motor heeft.
Geniet van het weekend.
Vr gr
 
Hoi @dylanpilot, heb jij inmiddels de 12000 beurt uit laten voeren en zo ja, hoe ging dat en eventueel welke kosten?

Ik zit inmiddels tegen de 3000 (probleemloze) kms aan en de Supercub gaat ook al aardig die kant op.
 
Hoi hoi.
Helaas kan ik nog geen antwoord geven op jouw vraag.
Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat ik mijn Honda CB500F afgelopen zomer als 2e hands machine heb aangeschaft via een motorfietsdealer.
Toen ik de machine kocht die van bouwjaar 2017 is stond er 9000km op de teller en had ze de aflever/beurt net gehad.
Tot op heden een dikke 4000km probleemloos mee gestuurd en ze gaat haar onderhoudsbeurt pas krijgen in het voorjaar van 2020.
Daarom is die onderhoudsbeurt bij 12000km niet aan de orde.
Jij hebt dus een Supercub als 2e machine en in mijn geval is dat een Honda MSX125.
Daar heb ik afgelopen zomer niet veel mee gereden en dat kwam eigenlijk door de aankoop van de CB500F die ik vaker en makkelijker pakte voor elk klusje.
De CB500F is wat dat betreft echt mijn commuter bike geworden.
Ding is rap zat, smoelt goed, zit goed, is zuinig en zeer praktisch te noemen.
 
in mijn geval is dat een Honda MSX125.

Zelfde blok dus, maar die van mij is een halfautomaat. Donderdag nog een dikke 100km mee gereden hier net over de grens in het Münsterland.

Altijd bekijks en aanspraak met dat ding :)

Over de hele rit een verbruik van minder dan 2 liter ook nog :t
 
Het zijn en blijven inderdaad bijzondere 125cc fietsjes die Honda heeft ontworpen.
Mijn Honda MSX125 zal ik daarom ook niet snel van de hand doen.
Het geeft veel plezier ervoor terug ondanks dat het maar een 125cc gebakje is.
Ook die van mij heeft net als die van jou een superzuinig benzineverbruik.
Onder de 1 liter op 50km is ze nimmer gekomen.
Eigenlijk waanzinnig mooi dat na 100km rijden er maximaal 2 liter peut terug ingaat.
Honda heeft echt haar best gedaan met dit soort machines.
In 1 woord geweldig.CEA693F1-FCD9-49EB-81C6-796A151A5D33.jpeg
 
Sorry, ik las het verkeerd.
Dacht te lezen: dit was hem.
Daarom dacht ik dat jij inmiddels een andere motorfiets had.
Maar je boft maar met die fijne 500cc 2 cilinder.
Rij jij er ook gedurende de winterperiode mee door?
Geen probleem haha, maar ben er ook super blij mee ja!
Ik ga er mee rijden wanneer het kan, tijdens vorst of sneeuw niet. Dan pak ik toch lekker de auto. Maar ik ga niet bij elk regendruppeltje lopen klagen dat het klote weer is waardoor ik niet kan rijden dus probeer wel zo veel mogelijk te rijden!
 
D8E7E773-21AA-403E-A39E-6ADDB8EED64D.jpeg
Wat een prachtweer vandaag beste motorrijders/sters.
Zon, droog en heerlijk koud.
Dus ideaal om een stukkie te gaan rijden op de motorfiets.
Uiteraard wel met de Gerbing verwarmbare handschoenen aan om het comfort naar een iets hoger niveau te tillen. Ha ha ha
Maak er een mooie zondag van allemaal.
 
Goed.....zoals jullie weten verkopen ze sinds 1 oktober jongsleden E10 benzine:
De Euro 95 met 5% bio ethanol is nagenoeg niet meer te krijgen en we zitten dus helaas met die E10 opgescheept.
Ik heb er afgelopen weekend eens flink over gelezen via het internet en vandaag een aantal monteurs gesproken van zowel autodealers als motorfietsdealers.
En wat blijkt: die E10 is eigenlijk gewoon meuk.
Het heeft een aantal slechte eigenschappen die zelfs voor een moderne machine niet positief kunnen zijn.

Ik tankte doorgaans eigenlijk allleen maar mijn Honda MSX125 met Shell V-power 98 benzine af, maar sinds vandaag ben ik echt helemaal klaar met die E10 rotzooi en gebruik het nu alleen nog maar voor al mijn machines.
Dus mijn Honda CB500F gaat het voortaan altijd krijgen en mijn auto ook.
Je betaalt er wel iets meer voor, maar ik laat mijn machines niet verkloten door die shit E10 meuk.
Er kleven gewoonweg teveel negatieve punten aan als je constant op dat E10 rondrijdt.
Met name als je machines hebt die wel eens voor langere tijd stilstaan dan is dat E10 helemaal funest.
Met dank aan allen die zo flink bezig zijn met het milieu.
Toppers zijn het.........
 
Netjes en ziet er nog steeds uit als een strakke machine.
De mijne bevalt ook meer dan goed en krijg er met regelmaat complimenten over als ik sta te tanken.
Vraagje: waar heb jij die tank-pad vandaag?
Ziet er uit alsof het ervoor gemaakt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan