Honda CB500FA

Gisteren nog even een ritje gemaakt en meteen getankt in Duitsland ( Ik woon 10km van de grens).

Brandstof echt goedkoop daar nu, €1.32 ltr voor Super Bleifrei. Verbruik van de motor sinds vorige tankbeurt 1 op 28 rond *D
 
Oké en duidelijk.
Maar hoeveel procent Ethanol zit er dan in dat goedje wat jij tankt?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Des te minder des te beter.
Ik tank alleen nog maar Shell V-power 98 en dat in al mijn machines.
 
Inmiddels heb ik bijna 11000 probleemloze kms op de teller staan. Heeft in de tussentijd alleen een klein beurtje gehad maar de achterband is bijna aan vervanging toe.

Binnen de landsgrenzen rij ik gewoon rond de 1 op 30. In Dld zo rond de 1 op 27.

Wel fijn in deze tijden..
 
Inmiddels heb ik bijna 11000 probleemloze kms op de teller staan. Heeft in de tussentijd alleen een klein beurtje gehad maar de achterband is bijna aan vervanging toe.

Binnen de landsgrenzen rij ik gewoon rond de 1 op 30. In Dld zo rond de 1 op 27.

Wel fijn in deze tijden..
Vraagje, hoeveel toeren maak je bij een constante snelheid van 100 km/p uur?
 
Het model van 2022 kwam me een beetje bekend voor. Even los gezien van de uitlaat, die wordt toch vervangen door iets fraaiers, maar voor mij lijkt dit model heel veel op de nieuwste Ducati Monster. Niet verkeerd want ik ben gek op Monsters.

Ik heb het dan alleen over de looks natuurlijk. De blokken en karakters van de blokken zijn totaal niet te vergelijken.
 

Bijlagen

  • c4.png
    c4.png
    96,7 KB · Weergaven: 20
  • Monster-937-Red-Model-Preview-1050x650.png
    Monster-937-Red-Model-Preview-1050x650.png
    132,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, ik heb de Monster 620 gehad. Vond het geen grab & go fiets en al helemaal niet voor echt korte ritjes. De 500 is veel gemoedelijker en comfortabeler.
Ik heb een SS 620 gehad en Monster 1000 CC S2R, beiden leuke machines hoor. Maar alleen het opwarmen duurde vaak al 20 KM. Dat is anders dan dat ik met mijn huidige BMW 310 ervaar. Die is al warm als ik de straat uit ben.

Ik heb eigenlijk nooit naar deze 500 gekeken. De 310 is een perfect zuinig en licht motortje. Kan ook op de snelweg als het moet goed meekomen, maar dan maakt hij net even te veel toeren. Ik zou dus eigenlijk een 500- of 600 cc willen hebben, maar dan ook zo lekker zuinig en gemakkelijk te berijden.
 
Zelf ook al weer een tijdje in het bezit van de 2021 F, daarvoor een Xmax 300 en daarvoor een 2014 F gereden.
De 2014 heb ik destijds in puin gereden, en door de nasleep (been niet over het zadel heen krijgen..) dus een tijd op de scooter gereden. In 2021 genoeg hersteld, dus een nieuwe F gekocht.
bevalt nog steeds erg goed, hij is nog standaard op de uitlaat en tankpad na.
Ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik de running lights, zoals op bv de Amerikaanse versie, hier aan de praat kan krijgen. Maar dat gaat schijnbaar niet zomaar, aangezien de Amerikaanse knipperlichten dus 3 aansluitingen hebben, en de EU versie maar 2. Dus voor nu laat ik het maar even zo denk ik..

De oude:

Scooter:
0148085D-1AE9-4AFE-AE3A-B24EEC02D1EB.jpeg

En de huidige:
8BB32FB9-93AA-43F9-A9B3-12DB639C2B2F.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan