Honda CB500K1

Vanavond heb ik er een nieuwe zuiger en rubber ring ingezet. De zuiger lijkt dan ook duidelijk soepeler te bewegen dan voorheen.

Het resultaat is dat het wiel nu bijna 2 keer rond gaat na een flinke zwieper. Is dat een beetje acceptabel of kunnen we hier nog steeds spreken van een vastzittende rem?
 
Zow, het stof er even vanaf blazen...

Het originele k1 zadel met de 5 blokjes, deze dus
seatdouble-non-oe-alternative-metal-base_big77200323060AP-02_aa16.jpg

begint te scheuren op een naad. Waarschijnlijk zullen er meer volgen. Ik heb vikingseats eens gevraagd of dit te repareren is door op het hele zitvlak er een laag onder te plakken. Het antwoord was "nee".

Nou ben ik eigenwijs en wil ik het toch proberen. Ik wil de originele dekje namelijk graag behouden. Zijn er mensen die ervaring hebben met het verstevigen/restaureren van een origineel dek? Welke lijm moet je hiervoor gebruiken en wat voor materiaal moet je eronder plakken.
 
Linnen en contactlijm, gewoon bisonkit, beide zijden insmeren goed laten drogen (mag echt niet meer plakken) en vervolgens vastdrukken. Het is echter een oplossing welke niet lang zal werken, alle spanning komt nu op het linnen en niet meer op de voorheen gestikte naad.

Je kunt ook zadel dekje kopen, deze op maat laten maken, want die zooi past nooit perfect. Of zoals ik het doe, ruit motief overtekenen op nieuw materiaal en er met de volledig stikken. Ziet er ook perfect uit, maar je mist dan wel de opdruk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan