Honda CB550 informatie

Gekocht :)

Nu ff rondgekeken wat er allemaal aan moet gebeuren.

  • Nieuwe voorband, ding is af en vreselijk in onbalans. Bij 80 stuurloslaten == tankslapper
  • Vervangen van Voorvorkkeerringen, want de rechter poot is lek.
  • Vastzetten achterspatbord, want daarvan ben ik de bouten verloren, bij Afslag Eelde kletter dat ding dus op de achterband.
  • Nakijken remmen
  • uitzoeken vettigheid die vrijkomt bij de aansluiting carbs->luchtfilterhuis

Als iemand tips voor me heeft, ik houd me aanbevolen :)
 
veel plezier met de cb550.
kreeg hem dus als inruiler op de ktm.
staat van de motor is nog wel goed voor een damen van 30 jaar!
belen van dat achterspadbord zeg! niet grappig

maak je en appart topic aan waar je jouw vorderingen raporteert en foto's plaatst?
ben erg benieuwd wat je er van gaat maken!
 
onbalans is niet je balhoofdlager?
vettigheid: misschien staat je luchtfilter vol drap uit de carterontluchting

veel plezier, fijne dingen
 
onbalans is niet je balhoofdlager?
vettigheid: misschien staat je luchtfilter vol drap uit de carterontluchting

veel plezier, fijne dingen
Hij stuitert tijdens het rijden, dus ik DENK de band.. net of je over een weg met kinderkopjes rijdt.
 
uhm.....ik heb geen iedee hoelang de banden niet zijn opgepomt.
werd amper nooit mee gereden, drote kans dat er veeeeeeel te weinig lucht in de band zit!

naja, word die harder, wordt die gladder!
megeleverde bandje er zsm omheen doen, wiel balanseren en mischien is het dan wel weg!

succes
 
band kan goed ovaal zijn, krijg je niet meer goed dan, krijg je ook een heerlijk stuiterende motor van.

vettigheid kan natuurlijk van carterontluchting komen. Filterbak overloop controlleren en eventueel schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Gekocht :)

Nu ff rondgekeken wat er allemaal aan moet gebeuren.

  • Nieuwe voorband, ding is af en vreselijk in onbalans. Bij 80 stuurloslaten == tankslapper
  • Vervangen van Voorvorkkeerringen, want de rechter poot is lek.
  • Vastzetten achterspatbord, want daarvan ben ik de bouten verloren, bij Afslag Eelde kletter dat ding dus op de achterband.
  • Nakijken remmen
  • uitzoeken vettigheid die vrijkomt bij de aansluiting carbs->luchtfilterhuis

Als iemand tips voor me heeft, ik houd me aanbevolen :)


yep..de vettigheid bij aansluiting luchtfilterhuis & carbs : Die komt uit je Carterontluchting, via de slang gaat deze naar het huis...Kan niet zo gek veel kwaad, maar als er veel olie uit komt betekent dit dat er olie lekt langs de zuigerveren en da's dan weer minder (lees : slijtage)
 
Terug
Bovenaan Onderaan