Honda cb600f 2001

Mielemann

Rookie
5 mrt 2021
4
2
Goedemorgen.

Ik heb een honda CB600f uit 2001 waar ik problemen met het motorblok had.
Ik heb een schade motor gekocht uit hetzelfde jaar en heb het blok omgezet.
Nu zijn de blokken hetzelfde op een gat na voor de nokkenas sensor.
In het oude blok zat een gat waar een nokkenas sensor in gaat, en in dat nieuwe blok zat dat niet (wel de uitsparingen), ik heb in dat nieuwe blok een gat gemaakt en nu past de sensor er wel in.
Nu zit alles aangesloten en wil ik starten maar de startmotor wordt niet aangestuurd. De motor staat in zijn neutraal.
Zal er op het tandwiel in het blok toch iets van een sensor zitten, of kan het iets anders zijn. Kabelboom was voorderest hetzelfde.
Kan ik hem misschien op een andere manier starten(stroom rechtstreeks op de startmotor), of wat overbruggen.

Ik hoop op reacties.

Groetjes miele
20210304_201912.jpg
 
Dat is geen nokkenas sensor maar een speed sensor,heeft dus niks te maken waarom de motor niet start,
zou eerst maar eens uitzoeken waarom de startmotor blijkbaar geen spanning krijgt,of de starter zelf is stuk.
je kan de starter proberen door er direct 12v op te zetten.
 
Oei, als de nokkenas daar is beland zal het "nieuwe" blok het nooit gaan doen. :X

Maar zonder dollen, als je op de startknop druk hoor je dan wel het startrelais klikken? Zo niet -> aansturing startrelais nazien en daarna eventueel startrelais zelf.
Krijgt de startmotor spanning als he relais wel klikt?
Draait het blok wel als je hem met de hand probeert rond te draaien?
Is het de startmotor van jouw oude blok of zat deze op het nieuwe blok?

Kortom genoeg punten om na te lopen....
 
Goedenmiddag het probleem is gevonden ik had een kabelbreuk naar m'n startknopje.
Deze vernieuwd en toen deed hij het, alleen liep hij net zo slecht als met dat andere blok.
Toen de accu vervangen en nu loopt hij goed. Moet alleen nog even een afspraak maken voor te laten synchroniseren.
 
Dat idee kreeg ik ook.
Maar m'n compressie was niet goed op 3 cilinders, dus lijkt mij sterk dat dat door de accu komt.
Ik dacht meer aan de kleppen die niet goed afsluiten
 
Terug
Bovenaan Onderaan