Honda cb600f 2004 harde trillingen voetsteun bij 5000 toeren

Keltvh

Rookie
30 mei 2021
13
1
Hallo leden,

Ik heb sinds november een hornet uit 2004 aangeschaft. Nu ervaar ik flinke trillingen vanaf 5000 toeren. Als ik vergelijk met het staan op een trilplaat overdrijf ik niet.
Het maakt hierbij niet uit in welke versnelling ik zit. Trillingen in het stuur ervaar ik niet. Al wordt dit wel vaak samen aangegeven gezien als je zoekt.
Bouten gecontroleerd en zitten goed vast.

Zijn er andere hornet rijder die hetzelfde probleem hebben? En hoe hebben jullie dit opgelost? Is het op te lossen?
 
Nee dit is mij 2e motor. 1e was een cmx400 uit 83. Geen irritant trilling ervaren.
Heb je dit kunnen oplossen? Of mee blijven rijden?
Ik ben er gewoon mee doorgereden tot op een gegeven moment de koppakking begon te lekken waardoor de compressie om te janken was en ik uiteindelijk afscheid heb moeten nemen van m’n trouwe beestje. Durf dus niet te zeggen wat hier de oplossing is, enkel dat ik precies hetzelfde heb ervaren met dit type blok. Heb je al gekeken op de rest van het wereldwijde web, of dit een bekend euvel is? Dat zou je kunnen helpen
 
Kleppen stellen?
Synchroniseren doe je volgens mij om de vullingsgraad gelijk te krijgen.
Niemand heeft het over klepspeling controleren en afstellen indien nodig. Synchroniseren is dat de kleppen in de carbs precies gelijk staan, maw hetzelfde vacuum.
Overigens ben ik het niet eens met de bewering dat bij 5000 toeren die kleppen half open staan.
Als je met 5 of 6 duizend toeren constante snelheid rijdt geef je maar een heel klein beetje gas, dus staan die kleppen ook maar een beetje open.
Als de carbs flink uit elkaar staan merk je dat dan echt wel.
 
4 cilinder dingetje? Heb even een diversion 600 gehad, prima ding maar doodsaai. Maar wel zo n hele sterke trilling in de voetsteunen zoals “BZZZZZ”. Op mn oude guzzi voel je het blok stampen in de hele motorfiets maar dat is meer een soort fabrieks / machine achtig ritme en geen irritante BZZZZ
 
Niemand heeft het over klepspeling controleren en afstellen indien nodig. Synchroniseren is dat de kleppen in de carbs precies gelijk staan, maw hetzelfde vacuum.
Overigens ben ik het niet eens met de bewering dat bij 5000 toeren die kleppen half open staan.
Als je met 5 of 6 duizend toeren constante snelheid rijdt geef je maar een heel klein beetje gas, dus staan die kleppen ook maar een beetje open.
Als de carbs flink uit elkaar staan merk je dat dan echt wel.
Ik bedoel dus in en uitlaat kleppen stellen.
Als sommige kleppen eerder openen krijg je volgens mij ook een verschil in vullingsgraad.
Dat kan je denk ik voor een deel compenseren door synchronisatie van de gaskleppen.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit blok bekend staat om die 5000 rpm trilling.
Mijn ervaring was wel dat het bij warm weer meer trilde dan als het buiten koud was.
 
Misschien eens goed af laten stellen door een specialist met de nodige apparatuur.
Er zijn meerdere motoren met een dip of trilling bij een bepaald toerental dat is er vaak uit te krijgen door een specialist op dat gebied.
 
Terug
Bovenaan Onderaan