Honda CB600F '99 valt stationair soms uit

Bustum

Rookie
18 mrt 2019
4
0
Hallo allemaal!

Begin dit jaar heb ik mijn A rijbewijs gehaald en heb ik mijzelf eindelijk toegevoegd tot de motor wereld. Sinds 2 weken ben ik ook de eigenaar van een toffe gele Honda CB600F uit '99! Zie foto, puur voor de mooi.

Maarrr, ik heb even een vraag voor jullie. Ik ben zelf niet heel technisch ingesteld namelijk en ben benieuwd of jullie tips voor mij hebben.

De motor heeft even aan de druppellader gehangen en start inmiddels perfect, wel met choke i.v.m. de kou. maar als ik de choke na een tijdje (1 a 2 minuten) weer uitzet loopt het toerental terug naar rond de 1000 toeren. Maar soms heeft 'ie de neiging om dan uit te vallen, als ik dan de choke weer aandoe is dit uiteraard opgelost en loopt het toerental omhoog. Dit heb ik echter ook met rijden. Ik reed op de snelweg en de motor was inmiddels warm, tot ik in een file kwam. Terug geschakeld en koppeling in, toerental ging weer naar de 1000 en viel uit. Starten is vervolgens geen probleem.

Voor mij gevoel ligt het stationaire toerental dus te laag.. kan dat kloppen? Of kan het ergens anders aan liggen? De olie is gloedjenieuw, bougies zijn ook nieuw, carbs zijn schoongemaakt en er zit een nieuwe oliefilter op.
 

Bijlagen

  • HondaCB600F.jpg
    HondaCB600F.jpg
    321 KB · Weergaven: 8
update: dit heeft het probleem inderdaad verholpen! Helaas stond ik nu met een lege accu stil, wellicht een defecte spanningsregelaar of dynamo als ik andere topics mag geloven..
 
Eerst moet je zeker weten of de accu wel goed is , het is jammer om iets te vervangen wat nog goed is.
Dus even de laadspanning meten bij lopende motor.
 
Ik heb bijna hetzelfde probleem met een Yamaha XTZ750.
Als ik de choke dichtzet gaat hij 1000 tot 900 toeren stationair lopen , als ik een stukje gereden heb loopt hij weer gewoon 1100 toeren stationair.
 
Terug
Bovenaan Onderaan