Honda cb600f hornet kilometerbereik

tinus1984

Rookie
2 apr 2010
11
0
Soest
Goedenavond!

ik heb even een vraagje mijn vriendin ging net een stukje rijden op de honda.
toen ik de motor vol getanked had, heb ik de tellerstand op 0 gezet en na ongeveer 163km gereden te hebben begon de motor te haperen en toen viel de motor uit. nadat ik de motor op reserve gezet had en choke aan starte hij weer.

iemand toevallig ideeën of is dit gebruikelijk dat je de motor na 160km al op reserve moet zetten?

mvgr,

martijn
 
De 2007 hornet heeft een 15 liter tank, als je flink door hebt gereden dan heb je een verbruik van 1:10,8nogwat. Lijkt mij vrij hoog.... Heb je al gecontroleerd hoeveel benzine je na het overschakelen op reserve in de tank kan gooien? Als dit 15 liter of meer is, zou ik even naar de motorzaak gaan....
 
Hallo,

ik ben zelf in het bezit van een cb600f hornet uit 2001, en volgensmij heeft deze een 16liter tank!
maar nadat ik getanked had, en weer op normale stand gezet zonder choke toen starte hij weer!

ik kijk het gewoon even aan hoelang ik ongeveer kan rijden tot hij op reserve moet, volgensmij is de laatste 6liter reserve, tenminste als dit mij juist geinformeerd is.

bedankt voor je reactie
 
Ik heb een Hornet uit 1999, het meest wat die van mij verbuikt heeft is 1 op 18,5 bij rustig rijden gemakkelijk 1 op 21. Dus als je hornet 1 op 10 rijdt, dan zou ik hem maar eens snel laten nakijken, want dan klopt er iets niet. 1 op 10 gebruikte mijn xjr 1300 nog niet eens, die reed zelfs gemiddeld 1 op 16,5. ps en ik heb een 16 liter tank, en volgens mij een 2007 model zelfs een 17 liter tank.

Moet ik wel bijzeggen dat ik een high flow luchtfilter erin heb, en irridium bougies, en een andere uitlaat dat scheelt ook wel iets in het vebruik. maar 1 op 18 moet je minimaal kunnen halen op een 600 cc hornet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Hornet uit 1999, het meest wat die van mij verbuikt heeft is 1 op 18,5 bij rustig rijden gemakkelijk 1 op 21. Dus als je hornet 1 op 10 rijdt, dan zou ik hem maar eens snel laten nakijken, want dan klopt er iets niet. 1 op 10 gebruikte mijn xjr 1300 nog niet eens, die reed zelfs gemiddeld 1 op 16,5. ps en ik heb een 16 liter tank, en volgens mij een 2007 model zelfs een 17 liter tank.

Moet ik wel bijzeggen dat ik een high flow luchtfilter erin heb, en irridium bougies, en een andere uitlaat dat scheelt ook wel iets in het vebruik. maar 1 op 18 moet je minimaal kunnen halen op een 600 cc hornet.

Henk, ik schaar jouw toch wel als extreem zuinige rijder, dat en de combinatie dat je motor ogenschijnlijk goed afgesteld staat levert wel hele mooie verbruikcijfers op. De meesten zitten tussen de 16 en 18 kilometer de liter.

Vroeg overschakelen naar reserve komt meer voor, zeker bij de modellen 98/00. Zolang je direct daarna maar 8 a 9 liter kan tanken klopt dat wel ongeveer en hoef je je niet zo snel druk te maken dat je zonder peut komt te staan.
 
Ik heb een paar jaar geleden regelmatig op een Hornetsite gezeten. De algemene klacht was dat de Hornet al vanaf zo'n 160 tot 200 km op de reserve terecht kwam.......
 
Volgens mij gaat de hornet pas over na reserve, bij nog 3 liter benzine in de tank, maar zeker weten doe ik dat ook niet, omdat ik zoals je weet ik gewoon om de 200 km tank en de het kraanje altijd op reserve heb staan. Ja ik probeer wel zoveel mogenlijk binnendoor te rijden dat klopt, maar als ik bv richting monschau ga rijd ik ook wel ongeveer 20 km autobaan, en daar rijd ik ook stukken 200 plus indien het verkeer het toelaat. Maar mijn motor is inderdaad heel goed onderhouden dat klopt. Vertroetel hem echt wel :~)). Zelfs de olie in je blok speelt een rol bij benzine verbruik, het smeren van je ketting, elke weerstand die minder is levert geld op, en het belangrijkste minder slijtage. Mag van mij allemaal slijten, als ik er maar eerst veel plezier van gehad heb. Tank wel bij de schell wel de duurste benzine, dat heeft misschien ook nog enige invloed, op het verbruik.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat de hornet pas over na reserve, bij nog 3 liter benzine in de tank, maar zeker weten doe ik dat ook niet, omdat ik zoals je weet ik gewoon om de 200 km tank en de het kraanje altijd op reserve heb staan. Ja ik probeer wel zoveel mogenlijk binnendoor te rijden dat klopt, maar als ik bv richting monschau ga rijd ik ook wel ongeveer 20 km autobaan, en daar rijd ik ook stukken 200 plus indien het verkeer het toelaat. Maar mijn motor is inderdaad heel goed onderhouden dat klopt. Vertroetel hem echt wel :~)). Zelfs de olie in je blok speelt een rol bij benzine verbruik, het smeren van je ketting, elke weerstand die minder is levert geld op, en het belangrijkste minder slijtage. Mag van mij allemaal slijten, als ik er maar eerst veel plezier van gehad heb.


Test dat eens ;) de boekjes zeggen inderdaad 3 liter reserve, maar de praktijk wijst toch vaak anders uit. Mijn ervaring met een 02 was dat direct na het omzetten naar reserve, er met geen mogelijkheid 10 liter in te persen was. :Y

Snelwegrijden is ze trouwens wel heel zuinig mee zoals de meeste motoren, zodra je op 1 toerental rijdt voor lange afstanden schiet het verbruik naar beneden.
 
Maar waar het om gaat is, ben ik tevreden met de brommer, en het antwoord is jazeker wel.
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

Trouwens dat doet me denken aan het feit, dat ik binnenkort mijn olie moet verversen van mijn atavar, dat ding draait ook de nodige omwentelingen :~))
 
Laatst bewerkt:
Test dat eens ;) de boekjes zeggen inderdaad 3 liter reserve, maar de praktijk wijst toch vaak anders uit. Mijn ervaring met een 02 was dat direct na het omzetten naar reserve, er met geen mogelijkheid 10 liter in te persen was. :Y

Snelwegrijden is ze trouwens wel heel zuinig mee zoals de meeste motoren, zodra je op 1 toerental rijdt voor lange afstanden schiet het verbruik naar beneden.
Dat is bij veel motoren zo.
Mijn Triumph haalt bijna 100km op reserve(=lampje), lijkt me niet de bedoeling.
Zit ik al die tijd naar dat lampje te kijken. :/
 
Naar mijn weten had ik de tank volledig gevuld en na ongeveer 160/170km bleek het zo te zijn dat ik hem dus op reserve moest zetten omdat hij toen al oversprong op de reserve tank, verschillende dingen die ik gehoord heb is dat een hornet uit 2001 3 of 6liter reserve heeft!

ik ga het gewoon ff uit testen heb gister de tank vol gegooid en ga nu kijken wanneer ik hem moet switchen op reserve..
 
Heb zelf ook een Hornet van 2004, kan ongeveer een 150 à 160 km rijden vooraleer ik hem op reserve moet zetten. Kan dan ongeveer een liter of 9 tanken!! Lijkt mij dus normaal!
Andere vraag. Kan er mij iemand vertellen hoe ik het uur op mijn instrumentenpaneel moet wijzigen (honda cb600 Hornet) want ik ben mijn gebruikershandleiding kwijt!MVG Mattie
 
oke, ik heb net een hornet gekocht (vndaag) uit 2000, 600cc en cb600s want hij heeft een kuipje...maarre...hoe werkt dat reserve gedoe precies? Ik ben echt een beginner dus ehm...help! :P
 
oke, ik heb net een hornet gekocht (vndaag) uit 2000, 600cc en cb600s want hij heeft een kuipje...maarre...hoe werkt dat reserve gedoe precies? Ik ben echt een beginner dus ehm...help! :P


Normaal gesproken zet je een benzinekraan op stand ** on **. Je rijdt dan tot de motor begint in te houden (doordat er geen benzine meer door de kraan gaat) en je zet dan de stand op ** res ** (reserve) je hebt dan nog een paar liter om het volgende tankstation te halen.

Je kunt de kraan ook op ** res ** laten staan. Dan kun je de hele tank leeg rijden. :Y ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan