Honda CB600F slecht contact (dim)licht in start schakelaar

Mario64

MF veteraan
13 aug 2013
2.377
73
Mijn dim/groot licht werkt niet meer goed. Het licht hoort permanent te branden, maar meestal brandt het niet. Als ik de start schakelaar een heel klein beetje indruk gaat ie branden en als ik er mee klooi blijft ie soms branden, maar handig is anders.
Er is al contactspray in gespoten maar dit heeft niet mogen helpen. In het Haynes boek staat dat er niks te repareren valt en de hele eenheid (inclusief gashendel geloof ik) vervangen moet worden. Klopt dit of is er toch nog iets aan te doen?

2007 CB600F PC41 Honda Hornet
 
Laatst bewerkt:
Die solderingkjes gaan wel los in de hendel.

Dat is wel te repareren.
For The Time Being kan je ook effe een draadbruggetje in de stekkert douwen

In het Haynes boek staat dat er niks te repareren valt en de hele eenheid (inclusief gashendel geloof ik) vervangen moet worden. Klopt dit of is er toch nog iets aan te doen?

Met al die verwijzing en geschreeuw om WPHB's is dit weer zo'n ding dat totaal nergens op slaat..

Heb je het schema?
 
Ik heb uit één van de schema's gehaald dat grootlicht en dimlicht bruin en wit zijn, als je een bruggetje achter in de stekker douwt tussen bruinwit en wit heb je continue dimlicht. heb je ook problemen met groootlicht zit het in de off-lo-po schakelaar, moet ik wat anders opzoeken
 
Heb je uberhaupt een Off-Lo-Po schakelaar, ofwel, kan je het licht uitzetten? Startknop zit op de rechterhendel en lichtschakelaar links toch?
Dan is het de onderbrekerdraad die het licht uitschakelt als je de startknop indouwt, heel ander verhaal ineens
 
Terug
Bovenaan Onderaan