Honda CB600FS Hornet met zijtassen

uppie83

MF'er
6 aug 2007
33
0
Ik heb een Honda CB600FS Hornet en hier wil ik tassen aan gaan bevestigen om wat meer meesleurcapaciteiten te hebben. Echter heb ik een hoge uitlaat met daaroverheen een hitteschild. Om het even wat visueler te maken heb ik op internet een plaatje opgezocht van hoe het er uit ziet (dit is niet mijn motor, maar wel exact hetzelfde type en opbouw).

http://www.wemoto.com/wem/pic/hornet600s.jpg

Nu heb ik dus het probleem dat doordat mijn uitlaat hoog zit, mijn tas aan die kant op de uitlaat hangt, eigenlijk niet direct op de uitlaat, maar op het hitteschild dat er tussen zit. Door het gewicht van de tas echter zal deze het hitteschild tegen mijn uitlaat drukken.

Nu weet ik niet of dit problemen gaat veroorzaken, maar voor de zekerheid ben ik alvast naar wat oplossingen wezen hengelen. Echter krijg ik reacties van "er is niets aan te doen" tot "misschien moet je hittebestendige buisjes tussen je uitlaat en je hitteschild plaatsen om het gewicht op te vangen". Maar ook zij wisten niet echt of hun eigen oplossing zou werken. Nu hoop ik dat een kenner hier mij uit de brand kan helpen.
 
i3ximh.jpg


met origineel hitteschild gewoon de tassen van circui (ledrie) ertegen.
Geen enkel probleem. Al duizenden km's zo mee gereden. Italië, Normandië, Slovenië,Oostenrijk enz.... Nog veel reisplezier toegewenst. :]
 
Het hitteschild van mijn Hornet (bj 2006) werd nooit heet of is nooit verbogen.
Tassen zijn vele keren gebruikt en hebben nooit problemen gegeven.
Enkel het op en afstappen van de duo is iets moeilijker.
Het schuin hangen van de tassen kan men makkelijk verhelpen door de verbindingsriemen tussen de tassen iets meer of iets minder te laten overlappen.
8-)
 
Inmiddels mijn eerste ritje gemaakt met mijn tassen achterop. Er zat niet heel veel bagage in. Denk een kilo of 2 a 3. Dit gewicht zat wel enkel in mijn rechtertas, dus de kant waar mijn uitlaat zit. Zo kon ik testen wat er gebeurde. Echter bij aankomst was die tas nauwelijks warmer geworden.

Conclusie: Test geslaagd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan