honda cb600s

evertv45

Rookie
12 apr 2004
3
0
wapenveld
ik heb het volgende probleem.
mijn honda cb 600 s slingert in het stuur als ik met 1 hand rij.
het begint bij 80 km per uur.
als je beide handen aan het stuur hebt voel je wel wat triling maar dit is niet extreem.
laatst dacht ik bij 80 km per uur ik laat ff mn beide handen van het stuur (dat moet toch kunnen)nou vergeet het maar hij stuur zwabberde behoorlijk.
wat kan dit zijn?
ik heb het gevoel dat het probleem aan de voorkant ligt
de motor is van 2003 en heeft 5500 km gelopen.
 
Hier hebben veel motoren last van, is niets bijzonders. Probeer het eens met een wat hogere snelheid 90 / 100 ofzo, als het goed is is het dan voorbij.

Leuke motoren trouwens die hornets, ik heb het 2002 model gehad :9~
 
Kan van alles zijn, van vreemd afgesleten band, (door/of) verkeerde bandenspanning, vering verkeerd staan, versleten balhoofdlager (in jouw geval erg onwaarschijnlijk).
Ik heb er ook eentje uit 2004 in de garage staan met 6500 km en die heeft/had nergens last van. Zitten nu progressieve voorveren in waardoor de motor minder duikt, dit is misschien geen oplossing voor jouw probleem, maar wel erg aan te bevelen :}
 
Banden balanceer probleem.

Bestaat uit twee delen Statisch en Dynamisch.

Statisch is onbelans in het centrum van het draaivlak.
Dat voel door stuitern (trillen ) in de voorkant.
Bij een auto zie je dan je stuur op en neer gaan.
Je verhelpt dat door lood in het draaivlak te plakken.

Dynamisch onbelans is onbelans naast het draaivlak.
Bv. Denkbeeldig een gewicht naast je band.(Bv. links) Als het gewicht voor is wil het naar binnen. Je stuur trekt dan naar echts.
Is het gewicht achter dan duwt ie het stuur dus naar links.

Dat hef je op door lood te plakken in de buiten kant van de velg schuin tegen over het contra gewicht.

Een beetje balanceer machine rekent zelf wel uit waar het contra gewicht van beide onbalans delen moet worden geplakt.

Een beet bandenboer doet dat ook.
Doet ie dat niet dan heb je dus een wiebelend stuur. en moet je terug naar je bandenboer.

Onbalans zie je terug in je profiel in grote ovale happen uit het rubber.

Of zaagtand profiel. als je er met je vlakke hand over veegt. voel je het goed.
In ver gevorderd stadium kun je het goed zien.
 
Klinkt als een bandenkwestie. Hoe zijn de rubbers en heb je niet 2 merken gemixt? heb hetzelfde gehad bij een zwaar versleten achterband, nieuwe band...opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan