Honda CB650F topic

Direct maar even een andere vraag. Ik ben een wat andere manier van kettingspanners gewend. Klopt het dat bij deze motor het moertje het dichtst bij het motorblok de locknut (linksom los?) is en de ander moer de stelmoer (rechtsom)?
 
Direct maar even een andere vraag. Ik ben een wat andere manier van kettingspanners gewend. Klopt het dat bij deze motor het moertje het dichtst bij het motorblok de locknut (linksom los?) is en de ander moer de stelmoer (rechtsom)?


Nee alles is normaal, rechts, draad. Zoals je elke normale bout of moer los of vast zet.

En dan heb ik ook meteen een vraag aan mijn mede cb650f rijders.
Ik houd er een nogal sportieve rijstijl op na en doe dus regelmatig hard optrekken tot hoog in de toeren. Nu rijd ik bijna dagelijks meerdere uren voor de fun en ik moet dus bijna elke week wel mijn ketting wat bijspannnen.
Hebben meer mensen deze ervaring met de vanuit de fabriek geleverde ketting? Of krijg je hier zoiezo mee te maken als je hem zo zwaar belast. Ik dacht misschien moet er maar een ketting voor de racerij op ofzo.

Er staat nu 24K op de teller en het lijkt nu ook wat erger te worden en is het waarschijnlijk gewoon tijd voor een nieuwe hoewel het tandwiel er nog prima uit ziet.

20220305_112733.jpg

Mijn eerste upgrades zijn ook gedaan.
Seat cowl erop!
En het pair systeem heb ik er af gehaald waardoor de abrupte aan/uit gasreactie weg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan