Honda CB650F topic

})
full

full
 
Laatst bewerkt:
Dit topic maar even wat nieuw leven inblazen ivm de aankoop van mijn CB650F :) .

Heb deze nu een week en ben er erg tevreden mee. Mijne is in de HRC kleuren wat ik
persoonlijk de mooiste uitvoering vind. Binnenkort maar even wat foto's hier neer zetten.

Enige modificatie tot nu toe is de toevoeging van een kettingolie smeersysteem van Cobrra.
(geinig ding trouwens)
 
Hallo Misift
Gefeliciteerd met je nieuwe motor en ik zag op You Tube de nieuwe CB 800 F Hornet.
Ik heb bij die van mij die lelijke taartschep eraf gehaald maar moest wel andere
knipperlichten monteren.

Mvg Frank
 
Hoi Spike10,

dank je ben er ook erg blij mee. Heb jij al een hoop km's gemaakt met die van jou.
Die van mij is van 2014 en had 2000 km op de klok toen ik hem kocht. Kop er af en een bijna nieuwe motor.

Er zij een paar dingetjes die ik anders zou willen aan de motor maar over het geheel een
heel makkelijk en comfortabel mooi ding.
 
Hallo Misift dat zijn weinig kilometers ik heb de meter al op 4400 km staan in 4 maanden tijd
Maar het is echt een fijne stuurfiets en ik ben er zeer tevreden over.
Wat leuke sites zijn Motea ,mile pajic en Kgl racing voor accessoires. :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jarre die omgebouwde koplamp met de xenonprojector heb je dat zelf gedaan? en/of weet je bij wie je het kan laten doen want ik ontvang binnenkort me CB650F tricolor
 
Hallo ik ben nieuw hier,

Heb zaterdag een Cb650f gekocht. Gisteren mijn eerste ritje gehad! Wat een top motor zeg... Ik kom van een vtr sp1 af dus vermogen is van de cb wel iets minder maar in de bochten maak je dat weer dubbel en dwars goed.
 
8-) Hallo Willie welkom hier .
Ik heb zelf ook een Vtr Sp1 gehad en wat is dat een snelle motor met veel koppel.
Je zal wel merken dat je cb een stuk zuiniger is.

Mvg Frank
 
Hey ik ben ook nieuw hier,


Maandje geleden CB650F gekocht, maar dan met een 35kw kit. Rijdt daarentegen nog steeds fantastisch!
 
hey, Frank

dat is geen fijn nieuws over jarre maar bedankt voor de comment
Morgen kan ik als het goed is als de financiering rond is me Honda CB650F Tricolor ophalen gaat spannend worden 10 jaar niet gereden en morgen er mee de weg op.
 
Laatst bewerkt:
Zo een radiator grill besteld en preload stellers voor de voorvork en led verlichting koplamp. Deze week met het mooie weer al wat meer kunnen wennen op de cb! Nog steeds dol blij met deze super machine....
 
Hallo mensen!

M'n vriendin heeft onlangs haar rijbewijs gehaalt en een CB650 gekocht (rood/wit, gouden wielen).
Geluid is een beetje tam dus daar moet een Akrapovic onder, hoe loopt de motor na montage van Akrapovic, aangezien deze compleet met bochten komt. Moet hij opnieuw afgesteld worden?
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen!

M'n vriendin heeft onlangs haar rijbewijs gehaalt en een CB650 gekocht (rood/wit, gouden wielen).
Geluid is een beetje tam dus daar moet een Akrapovic onder, hoe loopt de motor na montage van Akrapovic, aangezien deze compleet met bochten komt. Moet hij opnieuw afgesteld worden?

Kijk een vrouw met smaak dus! :t
Iedere motor zou je na het wisselen van demper of uitlaat systeem opnieuw moeten afstellen. Ook al merk je soms niet veel, kan een motor wel veel te arm lopen met alle gevolgen van dien....
 
Hallo Willie en Damien mijn motor loopt goed op de goedgekeurde Akra met originele bochten hij is wel te luid dus heb ik de db eater verlengd en het geluid is nu oké .
Maar afstellen is wel verstandig dus ik ga dat wel eens doen.
Trouwens ook een mooie goedgekeurde uitlaat is de IXIL voor 733 euro bij KGL racing.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Willie en Damien mijn motor loopt goed op de goedgekeurde Akra met originele bochten hij is wel te luid dus heb ik de db eater verlengd en het geluid is nu oké .
Maar afstellen is wel verstandig dus ik ga dat wel eens doen.
Trouwens ook een mooie goedgekeurde uitlaat is de IXIL voor 733 euro bij KGL racing.

De ixil heb ik er ook onder lijkt erg origineel... Geluid is echt goed. Maar ik ga hem er binnenkort wel even op laten afstellen. Ik denk door middel van een power commander aangezien ik daar bekend mee ben. Of zijn er nog betere alternatieven voor de cb?
 
Kijk een vrouw met smaak dus! :t
Iedere motor zou je na het wisselen van demper of uitlaat systeem opnieuw moeten afstellen. Ook al merk je soms niet veel, kan een motor wel veel te arm lopen met alle gevolgen van dien....

Niet helemaal waar, bij het wisselen van de demper bij moderne motoren hoef je niet altijd de boel opnieuw af te stellen aangezien de motor het mengsel zelf wel aanpast op de input van de lambda sensor en andere gegevens.

Aangezien het bij de Akra om de demper plus bochten gaat was ik benieuwd of de motor fatsoenlijk loopt naar montage of dat je echt merkt dat de boel afgesteld dient te worden.

Hallo Willie en Damien mijn motor loopt goed op de goedgekeurde Akra met originele bochten hij is wel te luid dus heb ik de db eater verlengd en het geluid is nu oké .
Maar afstellen is wel verstandig dus ik ga dat wel eens doen.
Trouwens ook een mooie goedgekeurde uitlaat is de IXIL voor 733 euro bij KGL racing.

Alleen demper op originele bochten, zelf wat in elkaar geknutseld? Heb er nog niet heel goed naar gekeken maar ik dacht dat de originele bochten en demper een geheel waren?

De Ixill is een leuke uitlaat met behoud van originele vormgeving maar voor dat geld leg ik liever een beetje bij en schroef er een Akra systeem onder.
 
Laatst bewerkt:
Nee de uitlaat is door de uitlaat tovenaar (Mile Pajic gemonteerd).
Bij mijn ktm duke 690 uit 2012 met Akra,KVV,K&N,DNA filter,race nokkenas en mapping stond wel te arm (benzine/luchtmengsel) en dat is bij Jr tuning aangepast. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan