Stanny01
Keep calm & Enjoy your ride.
Hallo allemaal,
12 jaar geleden had ik de opportuniteit om een Honda CB650Z over te nemen van de eerste (!!!) eigenaar, in grote mate origineel en vergezeld van de originele factuur samen met alle kassabonnen van elk onderdeel/service moment dat er ooit voor aangeschaft werd. Dat kon ik niet laten schieten, hoewel ik toen geen plaats en middelen had om aan de slag te gaan met de motor. Zo ging de motor dus veilig (en rijdend) de opslag in.
12 jaar en vele dromen later liggen de kaarten anders. Na jaren in de opslag gestaan te hebben zal ze nu dan toch de aandacht krijgen die ze verdient.
Wat zijn de plannen?
Fase 1: Eerst en vooral is het de bedoeling om ervoor te zorgen dat ze veilig de weg op kan. Bovendien is ze optisch nog best ok, hoewel hier en daar de lak een beetje "rough" is, de tand des tijds heeft zeker en vast haar werk gedaan.
Fase 2: Step-by-step restauratie naar de quasi originele staat, voor in hoeverre dat vandaag nog mogelijk is qua onderdelen.
Ze ging rijdend de opslag in maar had op dat moment al wel wat kwaaltjes: 1 van de cilinders had geen zin om mee te doen en er kwam erg veel rook uit de uitlaat, niet helemaal duidelijk of het enkel aan de missende cilinder lag of er ook olieverbruik is (ik vrees alvast van wel, aangezien er wel wat smurrie in de uitlaat hangt). Naast die kwaaltjes lekt er ook olie onderaan het blok, nog niet uitgevist waar die precies vandaan komt. First things first, eerst opnieuw laten rijden en dan de kwaaltjes oplossen.
Werkplaatshandboek is intussen al toegekomen, wordt vervolgd..
Tips i.v.m. gekende issues met dit model zijn uiteraard altijd welkom!
O ja, ze kreeg vandaag al een heerlijke frisse wasbeurt, het resultaat wil ik jullie uiteraard niet onthouden!
12 jaar geleden had ik de opportuniteit om een Honda CB650Z over te nemen van de eerste (!!!) eigenaar, in grote mate origineel en vergezeld van de originele factuur samen met alle kassabonnen van elk onderdeel/service moment dat er ooit voor aangeschaft werd. Dat kon ik niet laten schieten, hoewel ik toen geen plaats en middelen had om aan de slag te gaan met de motor. Zo ging de motor dus veilig (en rijdend) de opslag in.
12 jaar en vele dromen later liggen de kaarten anders. Na jaren in de opslag gestaan te hebben zal ze nu dan toch de aandacht krijgen die ze verdient.
Wat zijn de plannen?
Fase 1: Eerst en vooral is het de bedoeling om ervoor te zorgen dat ze veilig de weg op kan. Bovendien is ze optisch nog best ok, hoewel hier en daar de lak een beetje "rough" is, de tand des tijds heeft zeker en vast haar werk gedaan.
Fase 2: Step-by-step restauratie naar de quasi originele staat, voor in hoeverre dat vandaag nog mogelijk is qua onderdelen.
Ze ging rijdend de opslag in maar had op dat moment al wel wat kwaaltjes: 1 van de cilinders had geen zin om mee te doen en er kwam erg veel rook uit de uitlaat, niet helemaal duidelijk of het enkel aan de missende cilinder lag of er ook olieverbruik is (ik vrees alvast van wel, aangezien er wel wat smurrie in de uitlaat hangt). Naast die kwaaltjes lekt er ook olie onderaan het blok, nog niet uitgevist waar die precies vandaan komt. First things first, eerst opnieuw laten rijden en dan de kwaaltjes oplossen.
Werkplaatshandboek is intussen al toegekomen, wordt vervolgd..

O ja, ze kreeg vandaag al een heerlijke frisse wasbeurt, het resultaat wil ik jullie uiteraard niet onthouden!