Honda CB750 bol dor, Ratelt met tourental

Gustaafdv27

MF'er
26 sep 2022
31
7
Beste allemaal,

Op het filmpjes is te horen, mijn Honda cb750 bol dor project ratelt gigantisch als die in de touren omhoog gaat. Ik heb een nieuwe nokkenas ketting erin gezet. Klep speling gemeten die was goed volgens het werkplaats handboek. Compressie gemeten en die is per cilinder ook goed. Alle uitlaten worden warm dus elke cilinder loopt ook ga ik vanuit. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ? Alvast bedankt ! Groeten Gustaaf
 

Bijlagen

  • FullSizeRender.MOV
    6,1 MB
Dank voor de reacties, ik heb de motor zo gekocht. Stond al jaren stil bij die meneer. Vanaf begin dit ratelende geluid. Na het verwijderen van de kleppendeksel zag ik dat de nokkenasketting slap hing, spanner stond wel strak. Na het eruit halen bleek dat deze ongeveer 1cm langer was dan de nieuwe die er nu in zit. Echter is het geluid er nog steeds. Timing staat goed. De andere ketting die het blok in gaat heb ik niet vervangen, spanning hiervan lijkt ook goed voor zover ik dat kan beoordelen van bovenaf. Zou het iets met de kleppen kunnen zijn? Of toch de andere ketting die het blok in gaat ondanks dat die op het oog goed lijkt te staan qua spanning?
 
dank voor de reacties. Dat wordt sleutelen, ik ga het blok eronderuit halen en open maken. Ik zal de voortgang hier plaatsen, en de vragen als ik vast loop. goed weekend voor nu !
 
Beste Allemaal, ik heb de zomer rustig door gesleuteld, 1 uitlaat klep bleek krom te zijn, van een zuiger was een zuigerveer in twee wat ik toch vreemd vindt want de compressie van die cilinder was goed. Ook heb ik een nieuwe distributie ketting geplaatst die erin zat was toch een halve cm langer dan de nieuwe ketting. Alle kleppen heb ik weer gesteld en nu het blok weer onder de motor hangt loopt die ook, en zonder ratel.

Ik heb een carb synchornisatie set gekocht en die er vandaag aan gehangen. Kan iemand mij helpen met hoe dit af te lezen want nu lijkt alleen cilinder 1 goed te staan. En wat moet ik doen om die andere 3 cilinders ook in groen te krijgen ?

Alvast bedankt !

IMG_3064.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan