Honda cb750 custom

Kraantje gemonteerd, tank gevuld carbs gemonteerd, loopt nu alsof hij gisteren uit de fabriek is gekomen zo mooi
ik had een kanaaltje gemist RG-gamma in de haast en de druk om voor de eerste keer te starten half werk geleverd,haastige spoed is zelden goed blijkt wel weer, hoorde in gedachten het me oude schooljuf zeggen, ook toen had ze al gelijk.
Ja die ervaring had ik vroeger ook,ff snel de carbs schoonmaken werkte soms wel,maar vaker niet,je moet er echt de tijd voor nemen,ooit
eens een set carburateurs van een motor schoon gemaakt die 19 jaar stil had gestaan in een kippenschuur,ik ben daar 2 weken mee zoet geweest,
maar had toen ook ieder kanaaltje schoongemaakt,daarna was het een paar keer trappen en goed lopen,ben wel nog dagen zoet
geweest om alle kippenveren van die motor te verwijderen,kwam die krengen overal tegen😨 ,ik heb maanden lang geen kip meer gegeten:+
 
Deze week de olie ververst, olie filter, luchtfilter, bougies vervangen, vanavond een stuk gereden, hij loopt als nieuw zo mooi, toch is het niet echt mijn motor maar dat wist ik eigenlijk van te voren ook wel
Vind het tot leven wekken van zo'n mooie fiets leuk om te doen, deze mag naar een liefhebber toe die hem verder gaat vertroetelen
Wat de carburateurs betreft, ik had ze wel 100% schoon, maar bovenin zitten kunststof plaatjes die de gasschuif op zijn plaats houd, die zit vast met een schroefje en ik dacht die kunnen wel blijven zitten, toen wist ik nog niet dat daar een aantal kanaaltjes onder zitten.
IMG-2733.jpg
 
Heb de custom toch van de hand gedaan, 29/06/2020 is hij naar de volgende eigenaar gegaan, een her opstapper heeft hem gekocht, en ik, ik heb de Suzuki Sixteen nog steeds, en heb een Mazda MX-5 gekocht voor de cb in de plaats 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan