Honda CB750 F1

Overdreven. Een beetje poedercoater spuit zo egaal dat je dat niet merkt. Wel even de (originele?) remklauwen opnieuw afstellen.
Wat jij wel hebt is poedercoating op de plek waar het hart van de schijf op je naaf moet aansluiten. Dat luistert wel nauw omdat je naaf nu te dik is. Die poedercoat moet er af en dat kan eigenlijk alleen mechanisch: schrapen, schuren, slijpen, draaien etc.
Afbijt doet niets t.o.v. poedercoat, zeker de moderne afbijt niet.


Ik heb het erg vak moeten doen bij de verzameling en het werkte bij mij prima.

Maar dat was zeker 10 jaar geleden voor het laatst dus dat de afbijt van nu door de milieu kabouters zo is verdund zou best eens kunnen
 
Thanks voor de feedback!

Verf afbijt werkte prima.
Ondanks dat er nog wat zwarte coating op het contactvlak zit is het vlak wel egaal:
full


Inmiddels heb ik weer een fiets!
full

full
 
Mooi,
Dat is alleen geen poedercoat geweest. Een beetje gewone verf en ff bakken denk ik.
Met gewone afbijt krijg je een echte drielaags poedercoat niet weg. Dat is ook het hele idee achter peodercoat dat het een zeer vaste laag is wat nauwelijks te verijderen is.
 
Eerste testrit achter de rug.
Glimlach van oor tot oor!
De motor start in één keer

Er moet nog wel het één en ander gebeuren:
-Voorspatbord verkleinen en monteren
-Signaal lampje voor olie en neutraal een plekje geven
-elektra netjes maken, veelste lange draaden. voor proefrijden is het prima
-Orginele luchtfilter huis monteren. Eén van de bouten is doorgedraaid dus ik krijg het huis niet uit elkaar. Pod filters lijken leuk maar het orginele luchtfilter huis is perfect.
-Synchroonstellen carburateurs

Foto's
full

full

full
 
Mooi,
Dat is alleen geen poedercoat geweest. Een beetje gewone verf en ff bakken denk ik.
Met gewone afbijt krijg je een echte drielaags poedercoat niet weg. Dat is ook het hele idee achter peodercoat dat het een zeer vaste laag is wat nauwelijks te verijderen is.

Het is wel degelijk poedercoat.
1 verfafbijt eropgesmeerd
2 half uur gewacht
3 Laag verwijderd met plamuurmes

Deze cyclus 3x herhaald.

Het is niet zo dat de coating eraf valt door de afbijt.
De coating wordt week waardoor het met een plamuur kan worden verwijderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan