Honda CB750 f2 nog geen café oladieeee!

heb je niet toevallig wat afmetingen van die blouwe tank en die CX tank?
en verkoop je eventueel ( als de afmetingen meevallen) die blauwe tank?
 
heb je niet toevallig wat afmetingen van die blouwe tank en die CX tank?
en verkoop je eventueel ( als de afmetingen meevallen) die blauwe tank?

Hoi Dennis,

De Blauwe tank word opgeslagen (dat is nog het plan)

De CX tank is te koop... voor de maten moet ik even kijken...maar is zo goed als even lang als de blauwe.
 
Hoi Dennis,

De Blauwe tank word opgeslagen (dat is nog het plan)

De CX tank is te koop... voor de maten moet ik even kijken...maar is zo goed als even lang als de blauwe.

Heb even gekeken... het is ongeveer
lengte 60cm en met lip komt er 6 cm bij
op zijn breedst 38cm
hoog ca 22cm
 
hmm, blijkbaar hebben de 350/400/500/550/750 tanken allemaal ongeveer dezelfde lengte (600mm)
ik ga nog ff voortkijken maar laat je iets weten !
 
Dank je voor het aanbod... :)

Ben (nog) niet lid daar dus kan nu niks zien. :/

als het goed is komt van de week een K6 tank binnen..... spannend! :Y
imgp2117.jpg

imgp2120j.jpg


Wel handig om lid te worden van die club. Erg veel informatie over de CB750 modellen en heel veel kennis bij de forumdeelnemers.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil die cx tank wel van je overnemen :)
maar woon in belgie dus zou moeten verstuurd worden, enig idee wat dat gaat kosten nr belgie?
en waar is die juist gedeukt?
mail me anders eens: hostedennisathotmail.com
 
Wel handig om lid te worden van die club. Erg veel informatie over de CB750 modellen en heel veel kennis bij de forumdeelnemers.

grappig.. ik heb je bericht op mij werk gelezen...maar daar zie je de foto's van je tank niet...
ik had ondertussen al een bestelling lopen.... maar je tank ziet er goed uit......

zit er wel over te denken om lid te worden.. kan idd handig zijn!!

wel bedankt voor het tank aanbod!
 
Gezien de kou.. weinig technische progressie!

Niet stil gezeten op zoek naar onderdelen...

Tank, (idiot) console en tankdop gescored!
full

full


Tank moet wel ff goed onderhanden worden genomen...
full


Verschil in lengte.. K6 tank met f2 zadel..... precies goed nu voor het K2 zadel!
full


full

full

full


Nog even een hoge drukreiniger geruild tegen een bankschroef.
en een knap doppen en dingen setje aangeschaft..
(sleutelen met het setje waarmee ik als 16 jarige nozem aan mijn kreidler sleutelden... was wel aan een vervanging toe)

full

full


Knipperlichten zijn onderweg!! en met een beetje geluk het chrome achterspatbord ook

Vraagje:
wat is handiger/verstandiger??.... eerst binnenkant van de tank behandelen of eerst buiten...?? bvd-tju


huh!! ja, die bende voor de motor is al weg!!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst de binnenkant van de tank doen. Als je dan wat morst op de buitenkant kan je het nog wegschuren zonder schade.
 
Zo! sinds tijden weer ff in het knutsel hok bezig geweest..

Helaas...moest eerst opruimen...pff weer B|.. heb nu een plekkie om te werken...

De bankschroef even schoon gemaakt en op een dotje vet getrakteerd.
Even los op de plek gezet waar ik um wil hebben... kijken of dat bevalt!

Tankdop schoon gemaakt.. ding is echt nog in top conditie *D

Tank een beetje schoon gemaakt.. losse roest eruit en emblemen verwijderd...deze zijn duidelijk verschillend :?

Maat van de benzinekraan is ook anders... had er nog 2 liggen maar die passen dus niet
:(

Daar waar de benzinekraan op moet zit een wit met 2 gaatjes benzinefilter ding...
Kan je die zo er uit trekken of??!!

full
 
Laatst bewerkt:
Shit ja had mn bedenkingen er al bij toen je zei dat er geen bezine kraan op zat ?

Mischien kijken of je een origineel kan scoren die voor dat soort type tank is ...miss partnr en dan bestellen of zo 2e hands te verkrijgen lijkt mij lastig (ziet er overigens de rest nog wel gaaf uit )aansluiting dan !
 
Ach.. ik kom wel weer aan een kraan... aansluiting is verder prima!
en 2 gelijke emblemen gaat ook wel lukken!!!
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt....

Maar ik weet nog steeds niet of dat wit met 2 gaatjes benzinefilter ding er zo uit kan trekken.

Heeft iemand een tip?
 
Laatst bewerkt:
Kijk even op www.cmsnl.com

Webshop in almere met NOS onderdelen. Als je het type van je tank opzoekt kun je een exploded view van het gewenste onderdeel zien en meteen zien wat het onderdeel kost en voorradig is. Ik heb even naar een K2 gekeken.

Honda CB750K2 FOUR NETHERLANDS FUEL TANK - COCK - buy FUEL TANK - COCK spares online

Een nieuwe benzinekraan kost voor de K2 tank 34 euro excl. btw en verzendkosten. Een smak geld dus.. Hij lijkt alleen niet op jou kraan.. dus even doorgekeken..

En het is een K6 kraan die jij nodig hebt. Is met 1 uitgaand draad uit de tank, en de kraan wordt met een moer vastgezet. Dat witte plastic aan de binnenkant is waarschijnlijk het restant van de oude kraan, deze is waarschijnlijk kapot gescheurd of afgebroken..als je bij partnumber 1 kijkt eronder en dan op het fototje klikt, zie je een wit plastic pijpje uit de kraan komen.

Zie hier de exploded view van een K6 tank met kraan:

Honda CB750K6 FOUR EUROPEAN DIRECT SALES FUEL TANK - buy FUEL TANK spares online

Kost alleen nog veel meer 65euro excl. btw en verzendkosten, misschien een sloperij of bij Rene kijken?

Dat witte plastic moet je dus uit je tank trekken of duwen (met de hoop dat je dit door je benzinetankdop eruit kunt krijgen.. hier heb ik geen ervaring mee, ik zou eerst proberen te trekken met een goed en stevig tangetje.. 1 ding is zeker, het witte plastic moet eruit voordat je een nieuwe kraan gaat plaatsen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Die site ken ik, erug handig....

Stom |( maar ik had er nog niet gekeken.
Het lijkt wel of het geklikt zit... moet er idd uit anders kan ik de binnenkant niet doen.

Heb een knappe foto gevonden van de kraan (pfff wat een prijs!! ;( )

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem even mailen, Rene verkoopt ook tweedehands onderdelen namelijk.. en dat scheelt waarschijnlijk aanzienlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan