Honda CB750 f2 nog geen café oladieeee!

Skiddy

MF veteraan
2 feb 2009
2.683
1
Aan de A9 (Noord)
Hoi Brikken en klassieker nozums!!

Mijn naam is Robert en heb onlangs een Honda CB750 f2 aangeschaft!
Blijkbaar heb ik sleutelbloed in mij wat eruit wil.

Gezien deze kriebel is begonnen met een brommer en wel de enige echte Kreidler... de bedoeling was om een kreidler terug te bouwen zoals toen ik 16 was.
Probleem is dat binnen dit gebied iedereen denkt dat hun onderdelen van goud zijn en 2e hands "onbetaalbaar" zijn worden!
Tevens is is een brommer in de praktijk ook niet zo heel goed bruikbaar! (in mijn geval dan).

Heb altijd een voorkeur voor de Honda CB's gehad en aangestoken door een maat, leuk om aan te sleuten, een soort kreidler met 4 cilinders. Uiteraard zijn binnen de Brikken en klassiekers ook onderdelen van goud maar over het algemeen wel redelijk in prijs.


Waarom de f2?? geen idee deed me denken aan de bakermat van de Honda Blackbird, deze motor heb ik 4 jaar gereden :Y had net zo goed een f1, k7 etc kunnen zijn.

Mijn vorige motoren waren Suzuki GSX600F, Honda Blackbird en naast de f2 staat nu een Suzuki V-Strom DL1000
Ben met deze motoren wezen touren en werden/worden veel gebruikt voor woon/werk verkeer!

Nu ben ik geen onhandige joker :+ maar ff een blokje uit en in elkaar zit er voor nu nog niet in (is ook niet nodig)...... wat wel!!

Wil wel rijden van de zomer dus zal er een goede poetsbeurt plaats vinden en zal de achter en voor gedeelte uit elkaar gaan. (schoonmaken en controle)

Verder heeft het arme ding een keer op zijn linker kantje gelegen waarbij de boel wel gerepareerd is maar littekens heeft van zijn schaaf wondjes! '(

Nog geen Cafe racer!!?? tja wil het wel naar mijn smaak maken en daar is ie iets te standaard voor (voor de puristen het wordt niet verzaagd)

M- stuurtje en een guiliari achtig race zadeltje wil ik mee beginnen.
Een ander kleurtje lijkt me ook wel wat!

Zal de veranderingen melden... wellicht leuk om te volgen.

Ben al tegen de nodige probleempjes aan gelopen.. zoals,
een weigerende contactslot... deed geen pukkel meer.... niks over te vinden op het web... dus zelf maar ff een "How To" geplaatst op MF

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/255060/How-to-repair-contactslot-Honda-CBs-750-1.html

Een hoofdzekering plof!!!

en bij het remmen een lichte wobbel wabbel in het stuur.. is dit normaal??

verder zoek ik een natuurlijk een m-stuurtje (zonder doorvoer gaten)
En een race zadel (zie foto als voorbeeld!) :} een juiste vinden is nog niet makkelijk ben ik achter.
Back controls.
Oja, een koplamp... deze zit met isolatie tape aan elkaar!!

Zo dit was mijn introductie (wacht maar dat je me spreekt _O- )

Nu de foto's... dat vinden we leuker op MF!!!
(In het echt minder strak/mooi)

Grtjes Robert...

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Kijk dit is nu wat je noemt een project ....perfecte klazieker ....die gaat worden omgebouw naar N-hollands mooiste cafe bitch ....Let op dit Topic ....GO Ahead Skiddy....laat ze een poepie ruiken hier
 
Afgezien van de uitlaat en wat gebruikssporen is deze zo mooi origineel, dat op veranderen/overspuiten intrekking van het motorrijbewijs dient te staan B|

Is er niet ergens een rat cb 750 te koop die van de ondergang moet worden gered :? :?

werkelijk dit is zo te zien nog een hele mooie fiets, die beter verdient, dan een verbouwing of overspuiten. Zitje en stuur ok, maar in de originele kleurstelling worden ze zeldzaam.

Of een andere tank e.d. ergens opscharrelen en de lakset van deze netjes opbergen. :)
 
:^

Echt zoooonde om deze originele fiets te verbouwen! :N :N

Zoals boven vermeld zou ik ook de originele set bewaren en er andere delen opschroeven zodat je 'm weer terug kan bouwen.
Verder veel plezier met de fiets! :Y
 
Ook ik moest het verhaal een tweede keer lezen. Deze nog puntgave CB750F2 gaan verbouwen. Dooooooooooooooooooooooooooooooooooooodzonde.
Als je wat zoekt op deze site vind je waarschijnlijk zo´n Honda, echter op het einde van het topic, als eindresultaat na maanden restaureren. Ik ben niet op de hoogte van de Honda klassiekers, maar kan me voorstellen dat er voldoende liefhebbers zijn voor deze motor in originele staat.
Ik heb geen medische achtergrond, maar hoop het sleutelbloed enigszins te kunnen stelpen.

(is toch geen grapje hè?)
 
Mooi ding! En zoals al eerder aangegeven, zou ik op zoek gaan naar eentje in optisch slechte staat of een extra lakset op de kop tikken om zelf te spuiten.
 
Even een toelichting...!!

Deze motor heeft op zijn kant gelegen en dat was niet alleen omvallen... maar was ook niet met 70km (denk ik).

Helaas is deze al eens overgespoten.. dynamo gedeelte is vervangen en slecht zwart gespoten!
De koplamprand zit vast met Zwart isolatie tape...
Her en der zijn schaaf krassen...
Tank heeft wat kleine deukjes een is her en der bij getipt met een ietsje donkere blauw.
frame heeft steenslag schade..
chromen spatbord is de eerste 10 a 15 cm op geschuurd (!!!??)

Dus val en gebruik schade (en ja ook roest!!)


Misschien had is ook foto's moeten plaatsen van de slechte delen en als laatste deze “mooie”!!

Waarom het op de foto zo mooi eruit ziet weet ik ook niet en begrijp jullie reactie dan ook wel!

Maar zoals ik al aan gaf gaan we gaan we het niet verzagen want ook ik wil wellicht het weer eens kunnen terug bouwen.

ja, het zadel wordt opgeslagen... de tank ben ik nog niet over uit.. ligt aan de staat van de onderkant. (hoe berg je trouwens een tank goed op)

Dus beginnen we met en zadel en stuurtje...

Een beetje gerust gesteld?
 
Laatst bewerkt:
Niet geheel gerustgesteld en toch een beetje zonde. Een motor van 30 jaar zonder gebruikschade is waarschijnlijk nog zeldzamer als deze F2. Vindt het persoonlijk een van de mooiste modellen uit die tijd. Tis dat mijn garage vol staat.
 
mmh misschien de verkeerde titel van deze topic!
Trekt puristen aan! (daar is trouwens niks mis mee)

Neemt nie weg dat ik wat vragen heb:

Een hoofdzekering door... gebeurd dit ook wel eens "zomaar"?

Bij het remmen een lichte wobbel wabbel in het stuur.. is dit normaal??
Zo te zien zijn de remschijven recht.


Verder zoek ik (en niet alleen hier natuurlijk)

M- stuurtje (nog geen idee welke, verstelbaar lijkt mij wel wat!)
Guiliari achtig race zadeltje
Back controls
Koplamp (Liefst wel een van een f2 of is de die van een f1 het zelfde)
 
Laatst bewerkt:
Sturen zijn onderweg en heb een waanzinnig zadel gekocht... :9~
tevens een ander tank... komt van een CX geen idee of het er een beetje uit gaat zien.

kijken of we nog wat op de vehikelbeurs kunnen scoren...

zal snel wat foto's plaatsen....
 
Ja... de CX tank is onderweg!!

Hier effe een sneak preview van huidige zaken..
zit een leen stuurtje op en zadel ligt er los op... spiegels zien er niet uit zo!

full


full



Allemaal nog work in progress!!

Uitlaat ondertussen verwijderd..... tja poetsen moet natuurlijk ook daar waar je geen zicht heb...
Helaas tand des tijds... verder redelijk!.. valt erg mee, gelukkig niet rot.

Binnenkort de hele achterpartij eraf.
 
Laatst bewerkt:
mmh bummer!!! :?

Tank gaat nie passen nie.. now way i like... :N in lengte oke maar aan de voorkant kan het niet ver genoeg zakken, tank ligt al op het frame

Hierdoor komt de tank niet in lijn met het zadel... bij het zadel kan ik um nog wel iets liften.. maar dan ligt ie er echt op.... en dat is geen gezicht.

Iemand nog interessen in een leuke CX tank (met lichte deuk).. O-)

Wil nu kijken om een K serie tank te plaatsen... heeft iemand in de buurt van Alkmaar een tank om te passen!! geen K7

Vanaf deze kant gaat het wel (helaas een beetje wazig)
full


Dit is nie goe nie
full


Leuk al die kleurtjes
full
 
Oke achterkant eraf ...tank past wel maar zit giga scheef ...en in het verlengde daarvan moet het zadel ook nog opmaat komen ...ziet er zo te zien wel super gaaf uit alleen nog pas maken

HEEFT IEMAND HIER OP MF een idee of ervaring hoe hij dit zou moeten doen ????

HELP skiddy de winter door
 
Nou el albertus.... geloof mij, het gaat nie passen nie... tank is niet hoog genoeg...
Op een cb400 gaat het wel lukken maar op deze " 8-) mastodont 8-) " niet

Wie helpt mij de winter door met een K tank?? *D
 
Ondertussen maar weer opzoek naar een K tank....
dat zadel ook!! die moet er per se op.. dus korter tank nodig..

en het motto is nog steeds geen zaag erin.... jeukt wel haha.

kep vakantie... mijn dagelijkse motor (DL1000) is nu lekker schoon en staat weer te wachten dat de pekel is verdwenen..

Kan ik nu mooi weer ff verder met de CB !!!
 
Laatst bewerkt:
Even een (dom) vraagje?

Kan ik de voorvorkdoppen er zomaar af draaien??? of schieten ze dan tegen m'n potje :?

Er is ooit eens getracht met een hamer :N (denk ik) ze los te krijgen.. en zijn nu erg gebutst

Heb een paar nette gescored... dus wil ik die erop!

bvd-tje
 
Over het algemeen kun je ze zo los draaien. Moet alleen ff de druk er af.
Dat kan op meerder manieren:
1 op de bok zetten en dmv bijv spanbanden achter naar beneden trekken, methode Gijs
2 opbokken en vragen of je schoonmoeder ff achterop wil gaan zitten. Is de druk ook van de vork af.

Succes!! :+

:W
 
Draai eerst de bovenste klembouten van de kroonplaat los
 
Gijs wederom to the rescue!! :)

Optie 2 is ook wel goed..maar dan blijft ze de hele dag... :N

Mijn vermoedens waren goed... maar beter safe than sorry!!

@gassen... zal ik zeker doen!!tx
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan