Honda CB750 K '78, loopt op 3 vd 4 cilinders

leopold

Rookie
17 mrt 2005
7
0
Hoi,

Iemand nog een oplossing of sugestie voor het volgende:

Mijn Honda CB 750 K, bouwjaar 1978, loopt op zeer slecht. 1 vd 4 cilinders doet niet of nauwelijks mee. Ik heb de gehele cabarateurs uit elkaar gehaald, en gereviseerd, nieuwe pakkingen etc, daarnaast nieuwe bougies er in gezet. Maar helaas, dit mocht nog niet echt helpen. Het probleem blijft zich voordoen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een oplossing. Zou het bv kunnen liggen aan de bobines, dat die kapot zijn ofzo. Of moet ik het in een totaal andere hoek zoeken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Ik zou idd de bougiekabel ff testen, kijk ook ff of'ie wel goed in de bobine geschroefd zitten en dus goed contact maakt ( bobine is voor twee bougies, zou je merken ) of anders kijken of je een vastzittende klep hebt ( weet niet hoe lang'ie stil heeft gestaan ? ). Misschien tóch nog een vuiltje in één van de sproeiers ( Ultrasoon reinigen ! )
 
:Y
En ook even [voorzichtig]aan de bochten voelen,of het er twee zijn,en
welke.
Als je weet welke kan je de kabels van de bobines omwisselen[de hoogspanningskant en de zwakstroomkant!]
 
@ Nitromax
Motor heeft ongeveer 2 jaar stil gestaan, maar is wel 'rijdend' de schuur ingegaan. Cabarateurs en sproeiers heb ik reeds ultrasoon gereiningd en deel gereviseerd.

Hoe kan ik zien of het om een vastzittende klep gaat?

@Exhi
Ik weet om welke cilinder het gaat. Heb het op dezelfde wijze vastgesteld, door te voelen aan de bochten. Alleen je sugestie kan ik niet helemaal volgen. Het omwisselen van de hoogspanningskant en de zwakstroomkant. Bedoel je dat ik de draden moet omdraaien?
 
Heb je het brandstof nivo in de carburateurs gecontroleerd , het kan zijn dat 1 cylinder te veel of te weinig brandstof krijgt. Met bobines omwisselen word bedoelt dat je de bobine van cyl. 1/4 verwisseld met die van 2/3, als je dat doet moet je ook de kleine draadjes van de bobines verwisselen. Als dan de zelfde cylinder niet mee doet zijn de bobines geen probleem .
Succes
 
@ Nitromax
Motor heeft ongeveer 2 jaar stil gestaan, maar is wel 'rijdend' de schuur ingegaan. Cabarateurs en sproeiers heb ik reeds ultrasoon gereiningd en deel gereviseerd.

Hoe kan ik zien of het om een vastzittende klep gaat?
Klepdeksel er ff afhalen en de krukas draaien ( ga ik bij de Bitch ook doen, loopt ook één cilinder niet netjes mee, carbs etc ook gereinigd en verder alles gecontroleerd ).
 
Hoi,

Iemand nog een oplossing of sugestie voor het volgende:

Mijn Honda CB 750 K, bouwjaar 1978, loopt op zeer slecht. 1 vd 4 cilinders doet niet of nauwelijks mee. Ik heb de gehele cabarateurs uit elkaar gehaald, en gereviseerd, nieuwe pakkingen etc, daarnaast nieuwe bougies er in gezet. Maar helaas, dit mocht nog niet echt helpen. Het probleem blijft zich voordoen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een oplossing. Zou het bv kunnen liggen aan de bobines, dat die kapot zijn ofzo. Of moet ik het in een totaal andere hoek zoeken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Hoe ziet die bougie er trouwens uit als je'm eruit haalt?
 
'k zou eens kijken hoe je bougie er om te beginnen uitziet. Kwestie van niet-electrische storingen uit te kunnen sluiten. Misschien verzuip je'm gewoon, of krijgt hij niet genoeg mengsel binnen... Misschien hangt hij vol olie (hopelijk niet )en slaat hij daardoor door... Gewoon effe bekijken :)
 
Laatst bewerkt:
De beide bougie's worden door 1 spoel in de bobine bediend ,ik wissel dus het liefst de hele bobine om

Misschien naïef van mij, maar als die 2 door 1 spoel bediend worden dan vonken ze allebei tegelijk "in serie" waarvan aan 1 kant "verspilde" vonk. Vonkt er 1 van de 2 niet dan is die zo goed als zeker kortgesloten en dan krijgt de andere dubbelharde klap. Als je van die 2 alleen maar op de bougies de kabels verwisselt en de fout verhuist mee naar de andere, dan weet je toch aan welke kant de fout ontstaat? Misschien wel alleen maar een slecht bougieKAPJE, of een aarde-sluiting (doorslag) ergens aan de kabel van de "slechte" kant.

Als ik goed raad, lijkt het proefje te eenvoudig om niet eerst te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan