Honda CB750 Nighthawk 1991 - Bedrading

jeroen.k

MF'er
11 feb 2007
108
37
zwolle
Hi motorfanaten,
Op het moment bezit ik een Honda CB750 knighthawk uit 1991. Hier ben ik rustig mee bezig om o.a. dingen netjes te maken.
Zo is er wat bedrading waarvan ik de oorsprong niet van weet en welke functie(s) deze hebben. Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen met het uitleggen welk draad waar voor is?

Ik heb een Honda manual (https://moto-odejda.ru/file/HondaNithawk.pdf) doorgebladerd en al even gezocht op internet, maar ik wordt er niet helaas wijs van.

De bedrading heb ik ik 'gevonden' onder de tank.
Op het moment zit er een fietsenteller(kmteller) op en geen toerenteller, en tellerverlichting etc.
Ik verwacht dat er een deel van daarvoor bedoeld is. Ik zou namelijk ook graag weer een toerenteller erop willen zetten.


Hieronder wat plaatjes:

Bedrading deel 1:


Bedrading deel 2:


De motor zelf


Alvast dank, groet Jeroen
 
bedrading deel 2 ziet er uit als de aansluitingen voor raw's of achterlicht.
Het electrische schema staat in het einde vd manual die je al hebt.
 
Volgens het schema moet je iets met de geel-groene kabel; maar die zie ik niet in je foto's.

Ik zou op zoek gaan naar een haynes werkplaatshandboek, die vind ik zelf een stuk duidelijker.

Een originele toerenteller zou ook heel veel schelen (vaak zijn de draadkleuren gelijk aan de teller en de kabelboom).



(met de draden op de 2e foto kun je niets, dat zijn de kabels voor de knipperlichten/verlichting)
 
Terug
Bovenaan Onderaan