Honda cb750 sevenfifty F2 nokkenashouder

25 nov 2019
94
40
Gent
Ik zoek een nokkenashouder of donorblok met schade of dat niet start voor mijn SF ‘93 F2. Omdat mijn nokkenashouder een gaatje heeft met een afgebroken bout in.
 

Bijlagen

  • F06D186F-00E8-4E18-8DC1-CFEC62CC6FE7.jpeg
    F06D186F-00E8-4E18-8DC1-CFEC62CC6FE7.jpeg
    123,3 KB · Weergaven: 12
  • 518D1BC9-09C5-41F0-8FD8-73BD8BF7E8CB.jpeg
    518D1BC9-09C5-41F0-8FD8-73BD8BF7E8CB.jpeg
    115,3 KB · Weergaven: 13
  • 06476237-28B9-49D6-861A-964D4FEEC775.jpeg
    06476237-28B9-49D6-861A-964D4FEEC775.jpeg
    146,8 KB · Weergaven: 13
Je kunt beter kijken of een vakman deze kap kan repareren. Die lagerkappen horen als set bij de cilinderkop. Het boren van de lagering van de nokkenas wordt gedaan als deze kappen op de kop gemonteerd zijn. Als je hier een andere kap op gaat zetten heb je grote kans dat de lagering niet de goede maat/vorm heeft.
 
Inderdaad,die kappen zijn lijngeboord en niet onderling uitwisselbaar,dan moet je een complete kop kopen,
misschien is en nog een draadbus in te zetten.
 
Merci voor de reacties! Heb een nieuwe kop gekocht, en daar de geleider van gehaald en op mijn huidige kop gezet. Sluit prima aan.
Wel bij 2 geleiders zijn 1 van de 5 bouten afgebroken nog onder hun aandraaimoment. Hopelijk blijft het boeltje zitten met 4/5 bouten
 
Merci voor de reacties! Heb een nieuwe kop gekocht, en daar de geleider van gehaald en op mijn huidige kop gezet. Sluit prima aan.
Wel bij 2 geleiders zijn 1 van de 5 bouten afgebroken nog onder hun aandraaimoment. Hopelijk blijft het boeltje zitten met 4/5 bouten
Nogmaals je kan het niet zomaar overzetten,op zijn minst moet je de lagerspeling meten met plastigauge,doe je dat niet dan kan
je flinke motorschade oplopen.
 
Dus er is kans dat de lagerkap te veel speling gaat hebben met de nokkenas en zo schade zal geven?
Ik wil de oude lagerkap wel repareren maar als ik de bout uitboor en nieuwe draad in trek, is het probleem toch dat die bouten van de kopcarter een specifieke vorm hebben met de dikte van de bout?
 
Dus er is kans dat de lagerkap te veel speling gaat hebben met de nokkenas en zo schade zal geven?
Ik wil de oude lagerkap wel repareren maar als ik de bout uitboor en nieuwe draad in trek, is het probleem toch dat die bouten van de kopcarter een specifieke vorm hebben met de dikte van de bout?
Te veel speling is niet goed,maar te weinig is nog veel erger dan weet je zeker dat het mis gaat.
In die lagerkap moet je een draadbus laten zetten,dan behoud je de originele maat.
 
Te veel speling is niet goed,maar te weinig is nog veel erger dan weet je zeker dat het mis gaat.
In die lagerkap moet je een draadbus laten zetten,dan behoud je de originele maat.
Oke! Merci voor de raad, ik ga morgenochtend langs bij mijn honda dealer om te vragen of hij dit kan doen.
 
Oke! Merci voor de raad, ik ga morgenochtend langs bij mijn honda dealer om te vragen of hij dit kan doen.
En zet alle bouten met een goede momentsleutel en op de voorgeschreven volgorde vast dan breek je ze niet af.
Nog beter is om al die lagerkap bouten eerst te vervangen door originele nieuwe,want oude boutjes willen nog wel eens breken
als je ze met een momentsleutel vastzet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan