Honda CB750C '84 bobberombouwproject - VERKOCHT

Status
Niet open voor verdere reacties.

unfods

Rookie
13 dec 2015
4
1
Hallo iedereen. Eerste bericht, maar toch al jaren op dit forum aan het lezen/lurken :) -- ik dacht wellicht kan ik op deze manier meteen wat nuttigs toevoegen.

Gaat om mijn Honda CB750C (type RC06) uit 1984. Al enige jaren bobber ombouwproject nu al lang stilstaat. Ik ben 2e eigenaar, aantal km niet bekend maar er is door mij in totaal minder dan 5000 km mee gereden.

Motorisch gezien zo'n 2 jaar geleden het laatst mee gereden, destijds wel grappig om mee te rijden. Accu is inmiddels dood waardoor er niet te starten is en band moet vervangen. Elektra werkt.

Motor heeft 4 K&N filters. Uitlaten zijn vervangen door discrete modellen met E-keur. Nieuwe progressieve veren. Ketting relatief nieuw.

Elektronica zit in een aluminium kastje voorin. Tank, kappen en frame zijn matzwart. Subframe is ingekort aan de achterkant. Motor is verlaagd. Custom chroom voorlicht + "bobber" achterlicht en knipperlichten. Custom kleine snelheidsmeter en toerenteller. Speciale indicator/idiot lights. Alle hendels e.d. vervangen, snelgas. Recht stuur gemonteerd. Kentekenmontage met E-keur aan zijkant. Veel onderdelen die niet specifiek zijn en dus voor een ander project ook hergebruikt kunnen worden.

Banden zijn white walls, praktisch nieuw en maximaal 50 kilometer bereden (let even op hier beneden).

Nadelen waardoor deze bij mij alsmaar maar is blijven staan, een hoop kleine dingen:

* Voorlicht trilt te veel, heeft betere bevestiging nodig.
* Bobber zadel zit erbij maar is niet gemonteerd, heeft nog bevestiging nodig.
* Voorband is niet goed gemonteerd door garage, is half leeg en daarom een vlak ontwikkeld. Moet vervangen worden.
* Koppelingsveren zijn gloednieuw maar "extra stug". De koppelingshendel is daarom zwaar.
* Van rechterkap 1 van de 3 houdertjes aan binnenkant afgebroken. Eventueel lijmen met epoxy.
* Accu moet vervangen worden.
* Kickstand net iets te lang waardoor motor vrij recht staat, kan nog iets bijgeslepen worden.

Veel is vervangen met off the shelf "custom style" onderdelen, vrij experimenteel. Ik hoop natuurlijk dat iemand hiermee verder kan gaan, maar zo niet dan zijn alleen al de custom onderdelen en resterende CB onderdelen wat waard dacht ik. Veel is bij online custom chopper winkels gekocht.

Door mijn andere motoren staat deze al enige tijd stil en dit gaat niet meer veranderen ondanks dat ik het een mooie motor vind zo. Heb vooral veel plezier gehad aan het sleutelen. Kan er daarom beter vanaf raken, omdat ik ook mijn garage wat leger wil hebben.

Op te halen in Enschede, is momenteel niet in rijdbare staat omdat ik geen vervangende band en accu paraat heb. Vraagprijs maakt me niet zoveel uit, voor de liefhebber of sleutelaar van MF die wat ruimte heeft bijv. 150 euro? Stuur maar een PB.

IMG_20191205_135029.jpg IMG_20191205_135209.jpg IMG_20191205_135254.jpg IMG_20191205_135334.jpg IMG_20191205_135428.jpg IMG_20191205_135444.jpg IMG_20191205_135501.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mocht je er niet met eelcocoppert uitkomen, stuur mij ff een berichtje.
 
Bedankt voor alle reacties. De motor is inmiddels van eigenaar verwisseld en wordt hopelijk verder afgemaakt! Ben erg benieuwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
0
Weergaven
863
Reacties
8
Weergaven
3K
Reacties
1
Weergaven
1K
Reacties
0
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan Onderaan