Honda CB750F 1980 motorblok wisselen

Tim Hendriks

Rookie
6 jul 2011
2
0
Wijchen
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste het motorblok eruit haal en er weer in hang. Ik heb een lopend moterblok en wil hem liever niet open maken.


Ik hoor het graag
 
Framebuis eruit halen, blok ondersteunen, frame " eraf schuiven" . Blokken verwisselen en frame terug schuiven.

Vergeet niet eerst alle delen "die in de weg zitten" te verwijderen. Beetje logisch denken.....
 
hoi
hopelijk niet nodig, maar bij mn cb 750 kz uit '79 bleek het tweede hands blok wat er onder gehangen is 180 graden andersom te staan. Dus ontbranding op het laagste punt ipv op het hoogste, duurde even voor we daar achter waren. Dus mocht het inbouwen allemaal prima gaan, maar het starten daarna iets minder dan zou ik dat even controleren.
en voor het wisselen, als alternatief voor Gassen zijn plan, als je toevallig een palletkarretje hebt kun je eens kijken of je dat kunt gebruiken om het blok op te zetten en om te wisselen, misschien dat een hondje wat verhuizers gebruiken ook wel werkt (alleen kun je die niet in hoogte verpompen). Dan laat je dus de motor staan en verschuif je de blokken.
succes (of is het al gedaan).
 
Laatst bewerkt:
Zo jammer hè?

Hoe vaak gebeurt het dat iemand hier zich aanmeld en direct een vraag stelt?

Dat is geen ramp natuurlijk, maar wél vervelend dat men dan niks meer van zich laat horen als het probleem opgelost is/het antwoord hun niet aanstaat.
 
Ik zal het hem wel even doorgeven. Hij is een collega van mijn vrouw.

Misschien durft hij niet meer. Hij had mij gemaild omdat hij de luchtfilterbox er niet meer in kreeg. Hij had de carbs er eerst op gezet _O-

Maar ik begreep dat hij hem weer lopend heeft. Ik zal hem (de motor!) binnenkort eens gaan bewonderen. Hij woont toch in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan