Honda cb750f 1980

Kan er niets meer aan toevoegen Biek, ik zal niet zeggen dat het gelijk bij het oud ijzer kan maar komt wel aardig in de buurt. Als je er niet ergens een ander kunt vinden is dit nog wel restaureren qua dichting. Ik denk dat ik het wel weer dicht zou kunnen krijgen maar die afgebroken ribben, is weer een heel ander verhaal. Ik zou er zelf niet meer niet aan beginnen. Zoals Wout schreef je misschien de bussen kunnen laten persen in opgeboord 900 cil.blok. Lijkt me de beste oplossing als er geen kunt vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik zou deze zooi gewoon wegpleuren, als je het hele land moet afrijden voor advies en dan laten maken en een boel kopzorgen zou ik het niet doen.

ik heb laatst voor heel weinig een mooie gehoonde cb900 cilinder gekocht met nieuwe (!) zuigers erbij (inc verzenden 130 euro) en is echt super, dus gewoon ff ebay in de gaten houden

(en anders heb ik evt ook nog wel een cilinder liggen die wel goed is maar wel wat olie verbruikt)
 
Laatst bewerkt:
ik zou deze zooi gewoon wegpleuren, als je het hele land ,pet afrijden voor advies en dan laten maken en een boel kopzorgen zou ik het niet doen.

ik heb laatst voor heel weinig een mooie gehoonde cb900 cilinder gekocht met nieuwe (!) zuigers erbij (inc verzenden 130 euro) en is echt super, dus gewoon ff ebay in de gaten houden

(en anders heb ik evt ook nog wel een cilinder liggen die wel goed is maar wel wat olie verbruikt)

Kun je daar eventueel je bussen in laten persen en dan ben jij weer het heertje.
 
Hallo brikkers

vandaag de motor opgehaald en moet zeggen hij ziet er nog behoorlijk goed uit
ik denk als hij een grondige poetsbeurt gehad heeft hij er heel goed uitziet

hij liep ook goed hoewel het maar 10km rijden was,hij hield wel een klein beetje in als ik optrok maar als ik meer gas gaf was dat weg zou dit van het stilstaan komen of zou een beurtje op zijn plaats zijn

het is wel jammer dat ze hem paars gemaakt hebben ik zou hem liever orgineel gezien hebben zijn er kleur codes van deze motor

zodra ik mijn foto toestel thuis heb zal ik een foto maken

Hoe het begon _O- En waar sta je nu ? O-)

:+ Je bent echt goed besmet :Y
 
Ok Jullie allemaal bedankt voor het advies

dus als ik het goed begrijp hoeft het niet perse een cilinderblok van een 1100 te zijn

maar is de inhoud van een 900 cillinderblok niet kleiner of word dit gecompenseert door mijne bussen erin te persen

ik moet ze nog na laten meten maar ik neem aan dat ze gehoond moeten worden en overmaatse zuigers omdat hij olie verbruikte

mischien dat ik nog een goed 1100 cillinderblok tegen kom of zijn deze moeilijk te verkrijgen
 
hoy biek
ik zou de handel in de auto gooien en ff na schijndel rijden na de expert die zal je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn met de kop en cilinder gratis advies en goed
adres heb je nog neem ik aan
gr mathmax

ja math het adres heb ik nog,mischien dat het beste is dat ik daar een keer langs ga en vragen of het te repareren is en wat de koste zijn kan ik deze vergelijken met een evenueele ander cillinderblok
 
Laatst bewerkt:
Van welk blok zijn die foto's nu eigenlijk? Van je losse 1100 blok of van je 750 of 900 blok wat in die fiets hing?

Als je nog nooit met een 1100 gereden hebt zou ik een goed 900 blok opzoeken, want dan kun je in ieder geval rijden. Heb je al eerder met een 1100 gereden, tja, dan kan ik me voorstellen dat je weer met die 1100 wil rijden..
 
Het gaat over het losse 1100 blok het 900 blok ligt nog onder de motor en loopt verder goed zoals ik weet

het reviseren van het 1100 blok heeft dus geen haast want deze kan ik altijd nog eronder bouwen maar wil dit in de toekomst wel doen dus mocht ik onderdelen tegen komen van het 1100 blok kan ik deze vast aanschaffen

en nee ik heb nog nooit met de 1100 gereden is dit dan zo,n groot verschil met de 900
 
Het gaat over het losse 1100 blok het 900 blok ligt nog onder de motor en loopt verder goed zoals ik weet

het reviseren van het 1100 blok heeft dus geen haast want deze kan ik altijd nog eronder bouwen maar wil dit in de toekomst wel doen dus mocht ik onderdelen tegen komen van het 1100 blok kan ik deze vast aanschaffen

en nee ik heb nog nooit met de 1100 gereden is dit dan zo,n groot verschil met de 900

Geen idee, heb ook geen 1100. Maar het verschil tussen 750 en 900 vind ik behoorlijk. Maar als je er nog nooit mee gereden hebt mis je het ook niet. ;)
 
ik heb op het moment weinig updates ben druk met de verbouwing bij mijn dochter hoop over een week of twee weer meer tijd voor de motor te hebben

ben wel benieuwd of het verschil echt zo groot is met de 750 en de 900
 
DSC05731.jpg
 
DSC05730.jpg


ik heb dan wel geen tijd op het moment voor de motor maar mijn dochter en schoonzoon hadden vanmorgen toch een verrassing voor mijn verjaardig vandaag zodat ik wat beter in mijn gereedschap kom

het komt van pas want vanmorgen wou ik de motor pakken en had hem warm gedraaid en toen ik aan wou rijden kneep ik de koppelings kabel kapot dus kon ik hem gelijk weer terug zetten
 
ik heb mijn koppelingskabel kapot van de cb750 kan ik deze orgineel ergens bestellen of moet ik een kabel op maat maken
 
ok bedankt peter :} ga ik er daar een bestellen

ik hoop over een weekje bij mijn dochter klaar te zijn en ga dan verder met de 900 project tot nu geen updates
 
Men neme de kabel van je 900 en je kunt weer :] ;)
 
Laatst bewerkt:
ja gassen had ik ook al aan gedacht maar er zat ook al een knik in en ben bang dat deze het ook niet lang houd daarom had ik graag een nieuwe
 
HeHe dat is effe geleden maar daar ben ik weer de verbouwing bij mijn dochter begind te vorderen en hoop nu weer wat meer tijd voor mezelf te krijgen

gisteren eerst effe de nieuwe koppelingskabel op de 750 gemonteerd die ik besteld had bij bol dor center wat was deze snel geleverd

had bij het monteren wel de buddy en en de tank los gemaakt ik weet niet of dit nodig is maar zo kon ik er beter bij

na twee weken niet gelopen te hebben starten hij na een plofje in de uitlaat toch vrij vlug hij had wel en tijd nodig voor hij mooi liep en ik denk dat hij aan een afstel beurt nodig is

meteen maar een uurtje rond gereden en toen liep hij toch heel aardig maar wat een toeren maken die dingen ik wou maar steeds overschakelen als ik wat op snelheid reed maar er zaten echt niet meer versnellingen op

nu hoop ik volgende week weer verder te kunnen met mijn project en deze verder te demonteren

ik wil het frame laten poedercoaten moet ik dan zelf voorbereidingen treffen of doen ze het daar zelf

ik wil ook wat verstevingen erin lassen zoals meerdere van jullie ik heb wel wat voorbeelden gezien maar zou een van jullie een tekening hier willen plaatsen welke verstevegingen ik aan moet brengen en welke ook nut hebben

bvd :}
 
Laatst bewerkt:
als je even contavt opneemt met CB400man a.k. classicbiketuning ; hij perst de bussen eruit en vlakt dan de onder- en bovenkant voor je. Zelfde met de kop...En voor meer dan een schappelijk prijsje (we kennen hem als Honda CB liefhebbers al jaren en nog nooit een teleurstelling ....*O*
 
ik zou deze zooi gewoon wegpleuren, als je het hele land moet afrijden voor advies en dan laten maken en een boel kopzorgen zou ik het niet doen.

ik heb laatst voor heel weinig een mooie gehoonde cb900 cilinder gekocht met nieuwe (!) zuigers erbij (inc verzenden 130 euro) en is echt super, dus gewoon ff ebay in de gaten houden

(en anders heb ik evt ook nog wel een cilinder liggen die wel goed is maar wel wat olie verbruikt)

ps opboren kan hij ook doen...
 
Peter bedankt voor de tekening is een prima uitleg

zijn deze verstevigingen allemaal nodig voor een stabiel frame
 
Terug
Bovenaan Onderaan