Honda CB750F - '81 - Projectfiets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tag

Die hard MF'er
17 dec 2006
796
0
Allereerst reden van de verkoop:

Door omstandigheden (lees: huisje op het oog, rijbewijs voor auto halen, andere motor) heb ik toch maar besloten mijn geliefde project motor de deur uit te doen. Het idee was er bij mij om er een retro-moderne circuitfiets van te maken. Oftewel, oude look, nieuwe spullen. Dat is dan ook de staat waar de motor nu (deels) in verkeerd...

Staat voorheen:
De motor heb ik gekocht met een niet werkend blok. Verder in redelijke staat. Tevens had deze al een opnieuw bekleedde buddy.

Wat is er aan gedaan:
- Carb set gereviseerd, gepolijst en deels zwart gespoten in kleur van het blok
- PVM racevelgen gemonteerd incl nieuwe banden
- Blok is nagekeken/afgesteld en al carbs eenmalig afgesteld hierop.
- Ontsteking is vernieuwd en nagekeken waaronder ook een nieuwe rotor/stator set en nieuwe bobines zijn geplaatst
- Olie/bougies/filter vervangen
- Lekkende pakkingen vervangen
- Spanningsregelaar vervangen

Wat moet er nog aan gebeuren:
- Afstelling van de carburateurs is niet goed. De laatste afstelling is gedaan op basis van een slecht elektrisch systeem en slechte filters waardoor deze nu verkeerd staat. Carb's synchroniseren en afstellen is dus geen overbodige luxe.
- Werkende km teller monteren
- Kabelboom nakijken op defecten. Het licht van deze motor weigerde de laatste keer dienst en ging spontaan uit na het opvoeren van de toeren
- Afwerking van de fiets in het algemeen naar eigen smaak (al dan niet terugbouwen naar orginele staat)

Wat krijg je er allemaal bij:
- De motor uiteraard ;)
- 3 bakken met diverse reserve/nieuwe onderdelen voor op deze fiets
- 2 Extra blokken, waarvan 1 in goede staat en 1 puur een onderdelen donorblok is

NB:
PVM velgen alleen tegen een meerprijs gezien de nieuwe banden en staat van deze racevelgen. Anders voor minder geld te koop met zijn standaard comstar wielen. (zwart)

The pictures:

large


large


large


(hier zonder zijkapjes op de foto. Zitten er uiteraard wel bij)

Dus...
Al met al een fiets met werk, niet voor de opstapper die gelijk weg wil rijden maar wel enorm value for money voor diegene die niet in het bezit zijn van 2 linker handen. ;)

Bovendien verwacht ik er niet de hoofdprijs voor. Vrij bieden is toegestaan... (laat je wel weten wanneer het bod reeel genoeg is)

Als meer info gewenst is, let me know.
 
Laatst bewerkt:
Wat zakt dat hier snel... :/

- Belasting vrij
- Verzekeren voor een paar euro

And remember, bieden staat vrij

*O*
 
he, ik zie het kontje van de nooitnixaandoenaltijdrijdenntv die ik bij je opgehaald heb. Deze zit waarschijnlijk wel een stuk hoger in prijs..
 
he, ik zie het kontje van de nooitnixaandoenaltijdrijdenntv die ik bij je opgehaald heb. Deze zit waarschijnlijk wel een stuk hoger in prijs..

haha, klopt. Dat is die...

Prijs voor deze is ook niet zo hoog... Gezien alles wat er bij zit en het feit dat het blok volledige nagekeken is. Maar vandaar ook de bieden optie voor deze leuke fiets. Heb er mijn plezier van gehad met het sleutelen maar nu even wat andere prioriteiten dus vandaar dat ze toch het veld moet ruimen...
 
Laatst bewerkt:
heb je de zijkapjes erbij, enne...tipje van de sluier over de richtprijs met en zonder die velgen??

En tikje omhoog...
 
Zijkapjes zitten er inderdaad gewoon bij.
 
Laatst bewerkt:
Up up you go!

Alle biedingen welkom
 
Mooie fiets met potentie, Ik heb wel interesse als mijn eigen fiets verkocht wordt. Loopt hij nu? of zou ik hem met een aanhangertje oid op moeten halen?
 
Mooie fiets met potentie, Ik heb wel interesse als mijn eigen fiets verkocht wordt. Loopt hij nu? of zou ik hem met een aanhangertje oid op moeten halen?

Momenteel loopt het blok wel alleen niet super (staat te rijk ook). Raadzaam om hem met trailer op te halen. (Ook in verband met alle extra onderdelen die erbij zitten :Y) De motor is afgesteld (carb sync, stationair etc) toen er nog problemen waren met de ontsteking. Rotor die er toen opzat bleek niet meer binnen de specificaties te vallen.

Ik heb dus na het afstellen er een nieuwe rotor opgezet van donorblok en ook andere delen van de ontsteking (bobines, kabels) vervangen. Met als resultaat dat de gehele ontsteking dus wel stukken beter werkt dan voorheen maar totaal niet matched met de huidige carb afstelling. Het blok zelf is verder goed, geen rateltjes, rariteiten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan