CafeRacer9000
MF'er
Dag mede MF'ers! Bij gebrek aan bezigheid dezer tijden: hierbij mijn eerste projectje!
Ik heb altijd al 50cc dax'en gehad, en ook eens een 140cc, maar dat smaakt toch naar meer. Nu rij ik met een Yamaha XJ6 2009!
Maar ik wou al lang een oude motor kopen om dan op te knappen (niet zo heel veel ervaring mee, maar de 'ambitie' en goesting is er wel).
Na heel lang denken en zoeken kwam ik dan toch op het idee om een cafe racer te maken, vond dat er al altijd graaf uitzien .
Na wat pluizen op het web kwam ik toch tot de conclusie dat de Honda CB750 een mooi beginmodel is om mee te starten.
Een aantal maanden terug heb ik een CB750F Sevenfifty '93 gekocht voor een prikje.
Deze had wel een ratelgeluid, vooral bij lage toeren. De vorige eigenaar vertelde me dat dit de alternatorspanner was, ik natuurlijk denken dat dit een goedkoop klusje was.
Hierbij wat fotos van de vooruitgang.
PS: ik baseer me op fotos van een CB750F Sevenfifty met De Lemans kleuren en Gulf reclame.
De motor na aankoop, net thuis van een ritje van 70 km zonder problemen
Laat het strippen beginnen
Motorblok gedemonteerd voor het kader te laten zandstralen en poederlakken
En hem uiteindelijk de demonteren voor de alternatorspanner en distributieketting te vervangen. (Hels klusje van ettelijke dagen)
Afgezaagd kontje
Spuitwerk in 2K Primer, 1K oranje. Zoals u ziet, in een professionele spuitcabine
1K blauw, 2K blanke lak, heb deze kleuren speciaal laten samenstellen bij non-paints, de originele GULF Porsche LeMans kleuren
Het demonteren van de cilinderkop
Motorblok na herstelling terug in kader geplaatst (ook weer een hels karwei dat zeer moeilijk zonder schade kan aan kader)
Wielen heb ik zelf gewrapped in mat zwart maar deze komt vrij rap los, voorzichtig mee zijn dus!
Voorproefje met tank en zadel 'gemonteerd'
Dit is waar ik nu sta, net de onmisbare Clip-ons gestoken voor de authentieke cafe racer look, ergonomisch is zo een stuur wel niet!
Heb de carburateurs wel terug moeten demonteren omdat hij een te arm mengsel had, sproeiers vervangen van #110 naar #125 en ineens ook alles ultrasoon gereinigd.
Nu draait de motor zeer soepel zonder choke en haalt hij het einde van zijn toeren zonder aarzelen.
Ik heb nog een demper liggen die ik aan deze 4in1 moet monteren, maar de bochten die ik heb liggen zijn verschillend van diameter dus moet ik nog laten lassen.
Mijn batterij wil ik nog in de holte van mijn achterbrug monteren, dus voor dit moet ik ook nog een bakje of beugel (laten) lassen.
Als jullie nog tips hebben voor het verder verloop, of wat er esthetisch nog aan kan worden veranderd, ik hoor het graag van jullie!
Ik heb altijd al 50cc dax'en gehad, en ook eens een 140cc, maar dat smaakt toch naar meer. Nu rij ik met een Yamaha XJ6 2009!
Maar ik wou al lang een oude motor kopen om dan op te knappen (niet zo heel veel ervaring mee, maar de 'ambitie' en goesting is er wel).
Na heel lang denken en zoeken kwam ik dan toch op het idee om een cafe racer te maken, vond dat er al altijd graaf uitzien .
Na wat pluizen op het web kwam ik toch tot de conclusie dat de Honda CB750 een mooi beginmodel is om mee te starten.
Een aantal maanden terug heb ik een CB750F Sevenfifty '93 gekocht voor een prikje.
Deze had wel een ratelgeluid, vooral bij lage toeren. De vorige eigenaar vertelde me dat dit de alternatorspanner was, ik natuurlijk denken dat dit een goedkoop klusje was.
Hierbij wat fotos van de vooruitgang.
PS: ik baseer me op fotos van een CB750F Sevenfifty met De Lemans kleuren en Gulf reclame.
De motor na aankoop, net thuis van een ritje van 70 km zonder problemen
Laat het strippen beginnen
Motorblok gedemonteerd voor het kader te laten zandstralen en poederlakken
En hem uiteindelijk de demonteren voor de alternatorspanner en distributieketting te vervangen. (Hels klusje van ettelijke dagen)
Afgezaagd kontje
Spuitwerk in 2K Primer, 1K oranje. Zoals u ziet, in een professionele spuitcabine
1K blauw, 2K blanke lak, heb deze kleuren speciaal laten samenstellen bij non-paints, de originele GULF Porsche LeMans kleuren
Het demonteren van de cilinderkop
Motorblok na herstelling terug in kader geplaatst (ook weer een hels karwei dat zeer moeilijk zonder schade kan aan kader)
Wielen heb ik zelf gewrapped in mat zwart maar deze komt vrij rap los, voorzichtig mee zijn dus!
Voorproefje met tank en zadel 'gemonteerd'
Dit is waar ik nu sta, net de onmisbare Clip-ons gestoken voor de authentieke cafe racer look, ergonomisch is zo een stuur wel niet!
Heb de carburateurs wel terug moeten demonteren omdat hij een te arm mengsel had, sproeiers vervangen van #110 naar #125 en ineens ook alles ultrasoon gereinigd.
Nu draait de motor zeer soepel zonder choke en haalt hij het einde van zijn toeren zonder aarzelen.
Ik heb nog een demper liggen die ik aan deze 4in1 moet monteren, maar de bochten die ik heb liggen zijn verschillend van diameter dus moet ik nog laten lassen.
Mijn batterij wil ik nog in de holte van mijn achterbrug monteren, dus voor dit moet ik ook nog een bakje of beugel (laten) lassen.
Als jullie nog tips hebben voor het verder verloop, of wat er esthetisch nog aan kan worden veranderd, ik hoor het graag van jullie!
Laatst bewerkt: