Honda CB750F Caferacer GULF

Mooi resultaat hoor en rij zelf ook zoiets:

Suzuki VS700.jpg
 
Wat betreft de teller... Ik had een soortgelijk probleem.. ik heb eenvoudig en heel voorzichtig de teller naald losgewipt en teruggezet zoals ik dacht dat ie juist moet aanwijzen. Probleem opgelost. Voor de pinkers zou ik ook naar een lastonafhankelijk relais gaan..
Overigens..het is een mooie motor geworden! ( De soes van Road365 ook!)
 
Dag mede MF'ers! Bij gebrek aan bezigheid dezer tijden: hierbij mijn eerste projectje!

Ik heb altijd al 50cc dax'en gehad, en ook eens een 140cc, maar dat smaakt toch naar meer. Nu rij ik met een Yamaha XJ6 2009!
Maar ik wou al lang een oude motor kopen om dan op te knappen (niet zo heel veel ervaring mee, maar de 'ambitie' en goesting is er wel).
Na heel lang denken en zoeken kwam ik dan toch op het idee om een cafe racer te maken, vond dat er al altijd graaf uitzien 😎.
Na wat pluizen op het web kwam ik toch tot de conclusie dat de Honda CB750 een mooi beginmodel is om mee te starten.
Een aantal maanden terug heb ik een CB750F Sevenfifty '93 gekocht voor een prikje.
Deze had wel een ratelgeluid, vooral bij lage toeren. De vorige eigenaar vertelde me dat dit de alternatorspanner was, ik natuurlijk denken dat dit een goedkoop klusje was.
Hierbij wat fotos van de vooruitgang.

PS: ik baseer me op fotos van een CB750F Sevenfifty met De Lemans kleuren en Gulf reclame.

De motor na aankoop, net thuis van een ritje van 70 km zonder problemen 😁
Bekijk bijlage 1490458


Laat het strippen beginnen
Bekijk bijlage 1490459

Motorblok gedemonteerd voor het kader te laten zandstralen en poederlakken
En hem uiteindelijk de demonteren voor de alternatorspanner en distributieketting te vervangen. (Hels klusje van ettelijke dagen)
Bekijk bijlage 1490460

Afgezaagd kontje
Bekijk bijlage 1490461

Spuitwerk in 2K Primer, 1K oranje. Zoals u ziet, in een professionele spuitcabine
Bekijk bijlage 1490463

1K blauw, 2K blanke lak, heb deze kleuren speciaal laten samenstellen bij non-paints, de originele GULF Porsche LeMans kleuren 😁
Bekijk bijlage 1490464

Het demonteren van de cilinderkop
Bekijk bijlage 1490465

Motorblok na herstelling terug in kader geplaatst (ook weer een hels karwei dat zeer moeilijk zonder schade kan aan kader)
Wielen heb ik zelf gewrapped in mat zwart maar deze komt vrij rap los, voorzichtig mee zijn dus!
Bekijk bijlage 1490466

Voorproefje met tank en zadel 'gemonteerd'
Bekijk bijlage 1490467Bekijk bijlage 1490468

Dit is waar ik nu sta, net de onmisbare Clip-ons gestoken voor de authentieke cafe racer look, ergonomisch is zo een stuur wel niet! 😂
Heb de carburateurs wel terug moeten demonteren omdat hij een te arm mengsel had, sproeiers vervangen van #110 naar #125 en ineens ook alles ultrasoon gereinigd.
Nu draait de motor zeer soepel zonder choke en haalt hij het einde van zijn toeren zonder aarzelen.

Ik heb nog een demper liggen die ik aan deze 4in1 moet monteren, maar de bochten die ik heb liggen zijn verschillend van diameter dus moet ik nog laten lassen.
Mijn batterij wil ik nog in de holte van mijn achterbrug monteren, dus voor dit moet ik ook nog een bakje of beugel (laten) lassen.

Als jullie nog tips hebben voor het verder verloop, of wat er esthetisch nog aan kan worden veranderd, ik hoor het graag van jullie!

😎
Ziet er goed uit! Goed bezig👍
 
Wat betreft de teller... Ik had een soortgelijk probleem.. ik heb eenvoudig en heel voorzichtig de teller naald losgewipt en teruggezet zoals ik dacht dat ie juist moet aanwijzen. Probleem opgelost. Voor de pinkers zou ik ook naar een lastonafhankelijk relais gaan..
Overigens..het is een mooie motor geworden! ( De soes van Road365 ook!)
Merci!
Pinkers is inmiddels opgelost door er overal 21w stuks in te steken.
Je bedoelt om de tellernaald gewoon een stuk terugdraaien voor nul?
 
Niet terugdraaien... je loopt dan de kans dat je het mechaniek dan kapot maakt. Mijn teller gaf te veel aan, ik merkte dat via mijn navigatie, ik heb toen de naald er af gewipt, en een paar millimeter naar linksonder weer terug gezet. Je loopt de kans dat je die actie een paar keer moet herhalen om de juiste positie te hebben. Hoe sneller het goed zit, hoe beter, het is allemaal redelijk kwetsbaar.
 
Heb gewoon mijn gemeten snelheid bovenop mijn teller geschreven... krijg het glaasje er niet af.
Nu heb ik alweer een nieuwe vraag, al de elektriek van mijn teller werkt ook zoals het zou moeten op 1 minpuntje na: namelijk mijn pinkerlampje brand enkel als ie in neutraal ligt en dus mijn neutraal lampje brand. Iemand een idee hoe ik kan oplossen dat de pinker indicator ng altijd signaal krijgt als het neutraal lampje niet brand?
 
Heren,
Ik ben alweer op een probleem gestuit.
Overlaatst wou ik hem starten, maar verzoop hij heel de tijd en kwam er benzine uit de overloop van de 2 rechtse carbu’s. Nu vandaag nog gestart en liep vrij normaal, maar eens ik hem echt in toeren jaag, begint er weer wit/blauwe rook uit te komen. Ik heb even de bougies eruit gedraaid maar die zien er naar mijn mening vrij normaal uit? Niet zoals de vorige keer dat de bougie van cilinder 4 onder de olie zat, olieschraapveren zijn dan maanden geleden vervangen en dat is nu opgelost. Maar nu weer wit blauwe rook maar bougie 4 ziet er wel normaal uit.
Zou het kunnen dat door een slecht functionerende carbu, of vuile carbu zo een rook ontstaat? Bougie 3 ziet wel iets lichter van kleur dan de rest, overal sproeier 125.
Wie weet raad? :D
 
Versleten klepgeleiders kunnen ook de oorzaak van blauw/witte rook zijn. Zijn die vervangen?
Het heeft toch te maken dat er ergens olie langs lekt en verbrand.
 
Versleten klepgeleiders kunnen ook de oorzaak van blauw/witte rook zijn. Zijn die vervangen?
Het heeft toch te maken dat er ergens olie langs lekt en verbrand.
Nee die zijn niet vervangen.
Ik zie ook nergens olie aan de bougies.
Vind ik bizar, want toen mijn zuigerveren versleten waren zag de bougie pekzwart en hing er effectief olie aan
 
Leuk eindresultaat , ik vindt zelf het sleutelen minimaal net zo leuk als het rijden, en zeker als het op een eigen creatie is, maar… sorry zo’n zeikwijf ben ik…
Het lijkt erop dat je achterspatbord niet helemaal in lijn staat.
 
Wat de electronica perikelen betreft, mooi project voor de winter. Gooi er een M-unit blue in, alles geregeld en geen zekeringen kast meer, deze ga ik van de winter ook op mijn Harley bouwen inclusief nieuwe draadboom (kan veel makkelijker en dunner) zo blijf je van de straat ;)
 
Wat de electronica perikelen betreft, mooi project voor de winter. Gooi er een M-unit blue in, alles geregeld en geen zekeringen kast meer, deze ga ik van de winter ook op mijn Harley bouwen inclusief nieuwe draadboom (kan veel makkelijker en dunner) zo blijf je van de straat ;)
Zou er zeer graag zo een unit in gooien maar ik zit echt wel aan de limiet van mijn budget voor dit project.
Voor mijn volgend projectje (CX500) ga ik dit wel integreren, samen met de Mo-switches en M-button :D, kan ik alles vervangen daar LED lampjes ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan