Honda CB750F CafeRacer, Honda VF750F of Honda CB750??

1 apr 2010
85
0
Hallo,

ik sta op het punt om een motor te kopen maar kom er nog niet helemaal uit. Willen jullie me misschien wat advies geven?

Motor 1: Honda CB750F Cafe Racer, 1981, 40.000 km, Voor- en achterband 90%, Remblokken 70%, Accu in december 2009 vervangen, Olie en filter bougies vervangen november 2009
Reserve onderdelen (gebruikt), 2e set wielen met goede remschijven en tandwiel, Ketting, Remblokken, Gaskabels en koppelingskabel
Vraagprijs: +- 750-800 Euro

Motor 2: Honda VF750F, 05 - 1985, 50.000-75.000 km, Goede banden,kettingen en tandwielen, remblokken, Nieuwe nokkenas cil. 2-4, nieuwe olie en filter, nieuwe remvloeistof / koelvloeistof, nieuwe accu, nieuwe koppeling.
Vraagprijs: +- 800-850 Euro

Motor 3: Honda CB750, 1993, 50.000-75.000 km, vele extra accesoires
Vraagprijs: verwacht een bod, ben van plan om 750 Euro te bieden.

Hebben jullie enig idee of de eerste twee redelijke deals zijn en of 750 Euro een redelijke prijs voor de derde is?
Ik wil vooral een motor voor regelmatig gebruik, maar het moet ook eens mogelijk zijn om een weekendtrip naar de Ardennen te maken.
Alvast bedankt.

Groeten,
Martin
 
Ik denk dat je je bij motor 3 wel vergist qua bod.
De meeste van die leeftijd staan nog steeds voor 2000€ op inet.
dus 750 lijkt mij enorm optimistisch...
 
Hmmm... daar was ik al bang voor. Was wel de leukste ;o) Heb helaas niet echt een vergelijkbare motor gevonden dus het is wel lastig als mensen hun motor aanbieden 'tegen elk aannemelijk bod'.
 
CB750 is meestal wel duurder, hoewel de nighthawk goedkoper is dan de (sportievere) sevenfifty.

Ik heb ook bij motoren van 1980 gekeken, maar zeker voor langere afstanden ga ik liever voor iets moderners. Een motor van 1993 klinkt dan een stuk beter. Niet dat de andere modellen slechte motoren zijn of snel kapot gaan, maar techniek verbeterd ook door de jaren heen.

Zomaar een paar leuke alternatieven: GSX750f (wel veel kuip, maar betrouwbaar blok en door vele bouwjaren 1989-1997 zijn er veel nette modellen voor 1500 euro te vinden), Kawasaki Zephyr 750 (erg mooi, maar niet enorm veel aanbod) of Suzuki VX800 (stevige v-twin, denk vanaf 1500euro).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. Echter moet ik zeggen, dat ik financieel gezien niet zo heel grote stappen kan maken. Het komt erop neer, dat ik eigenlijk niet meer dan 850 Euro wil besteden... Zijn er in jou mening ook modellen in die categorie, die voor lange afstanden geschikt zijn?
 
je kan het altijd proberen toch!
Je weet nooit wat je voor elkaar kan krijgen, en hoe graag iemand eraf wilt.
 
Laatst bewerkt:
CB750(sevenfifty)is een ontzettend fijne stoere bike,denk alleen dat een '93er tussen de 1500 en 2000 gaat kosten(2000 is wel echt de max)
Is een zeer onderhoudsvriendelijke motor dankzij de hydraulische kleppen die niet gesteld hoeven te worden.
 
Bedankt voor de tips. Echter moet ik zeggen, dat ik financieel gezien niet zo heel grote stappen kan maken. Het komt erop neer, dat ik eigenlijk niet meer dan 850 Euro wil besteden... Zijn er in jou mening ook modellen in die categorie, die voor lange afstanden geschikt zijn?

Er zijn genoeg geschikte modellen maar de vraag is of de staat van onderhoud evengoed is. met een motor onder de 1000 euro moet je ook gewoon een beetje geluk hebben.

Op marktplaats staat een CBX 750 f met een vraagprijs van 900 euro. Ik heb zelf met zo'n motor ongeveer 40.000 km. gereden zonder veel problemen. En daar kun je prima mee een weekend weg. Geen kleppen stellen want dat is hydraulisch geregeld; en geen erg courant model dus aantrekkelijk geprijsd.

en een Yamaha fj 1100 is ook wel te krijgwen onder de 1000 euro en zijn ook erg betrouwbare fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de VF pakken. Ik vond een VF750F altijd een erg fijne motor. Wel oppassen met slijtende nokkenassen (inderdaad cylinder 2-4). Reparatie wil zeker niet zeggen dat het nu goed blijft. Alleen met een modificatie op het smeersysteem blijft het echt goed. De mijne heeft trouwens een ton gehaald met de originele nokkenassen dus het HOEFT niet stuk te gaan.
 
Ik heb daar inderdaad ook het een en ander over gelezen, daarom uiteindelijk maar voor een VFR gegaan ookal vind ik die oldschool look van de VFen leuker.
VFRen zijn trouwens ook te vinden binnen je budget (tenminste het RC24 type dan) en wat ik er over lees hebben deze geen nare problemen naast het doorfikken van spanningsregelaars.
(spanningsregelaar zat bij mij onder het zadel afgesloten van iedere luchtstroom... beetje vreemd. Ik heb hem nu buiten boord gehangen en hij voelde nu lauw aan na een ritje.. dus heb er wel vertrouwen in dat het nu goed blijft)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

alvast bedankt voor de reacties. Ik heb eens naar die Suzuki modellen en de Yamaha gekeken maar moet zeggen, dat ik de Hondas nog steeds het mooist vind. Wat me wel opvalt is dat de Hondas over het algemeen wat duurder lijken. Is Honda een wat duurdere (en wellicht betrouwbaarder) merk?
Verder zal ik in ieder geval eens die VF750 gaan testrijden. Gezien het aanbod zou het denk ik ook niet te moeilijk moeten zijn, om makkelijk aan onderdelen te komen? VFRen zijn wel moeilijker te vinden rond de 750 Euro...
Heeft iemand nog ervaring met een CB750F Cafe Racer? Deze lijkt wat minder geschikt voor lange afstanden, toch?
Wat vinden jullie van de prijzen voor de CB750F Cafe Racer (750-800 Euro) en de VF750F (800-850 Euro)? Lijkt wel redelijk?
 
Ik hoef daar niet zo lang over na te denken.
Zo'n VF hok vond ik niet zo geweldig rijden.
Als die oude 1981er CB750 Caferacer verder goed is, zou ik die nemen..
Da's een klassieker, en al zijn het oudjes, het blijven sterke motoren.
Je kunt er ook nog een klassieke caferacer kuip op monteren als je niet in de wind wil zitten...

http://motoren.marktplaats.nl/onder...69uAs9hH//x7vwhBKfr9cvE2N4ZA==&fta_ind=5&fs=1

In principe heb je keuze zat in deze prijsklasse.
En je hoeft je niet alleen op Honda te richten.
Ook deze Suzuki's hieronder zijn ijzersterk...
Zomaar een greep uit wat advertenties, er staan wel honderden alternatieven...

http://motoren.marktplaats.nl/motor...sT8bMLf5740YWIAn9+f/8BqoOnQg==&fta_ind=1&df=1

http://motoren.marktplaats.nl/motor...eIIn6J8Oc/fooQEfDn9/cfE/eY9g==&fta_ind=6&fs=1
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Bedankt voor de tips.
Gisteren met de VF750 gereden en vandaag met de CB750. Allebei erg goed onderhouden en in een goede staat. Echter rijdt de CB750 echt een stuk lekkerder moet ik zeggen en is met 800 Euro ook nog wat goedkoper. Bovendien ziet die er gewoon heel stoer uit! Dus die wordt het denk ik wel. Als jullie nog tips hebben, waarop ik bij dit type motor qua onderhoud moet letten, dan zou ik dat natuurlijk graag horen. Alvast bedankt.
Groeten,
Martin
 
Ga maar voor die CB750 :)
Ik rij al 5 jaar met zo'n bak, en die zijn prachtige opstapmotors, die voor mij tijdloos zijn wat uiterlijk betreft.
 
Ik heb niet veel rijervaring met de oude Honda Four, maar gezien zijn reputatie en het feit dat er nog zat rondrijden zegt mij genoeg.
Qua uiterlijk is dat ding inderdaad tijdloos.
De Honda Four was in z'n tijd "The Bomb", de allereerste 4 cylinder...
De verkrijgbaarheid van nieuwe onderdelen weet ik niet, maar ik zie wel zat 2e hands op marktplaats.
Het is dat geen garage heb, anders had ik er ook wel 1 willen hebben, met zo'n caferace kuip.
En kijk hieronder, een soort Joe Bar in het echt!..Geweldig!!



Hoi,
Bedankt voor de tips.
Gisteren met de VF750 gereden en vandaag met de CB750. Allebei erg goed onderhouden en in een goede staat. Echter rijdt de CB750 echt een stuk lekkerder moet ik zeggen en is met 800 Euro ook nog wat goedkoper. Bovendien ziet die er gewoon heel stoer uit! Dus die wordt het denk ik wel. Als jullie nog tips hebben, waarop ik bij dit type motor qua onderhoud moet letten, dan zou ik dat natuurlijk graag horen. Alvast bedankt.
Groeten,
Martin
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet veel rijervaring met de oude Honda Four, maar gezien zijn reputatie en het feit dat er nog zat rondrijden zegt mij genoeg.
Qua uiterlijk is dat ding inderdaad tijdloos.

Daar ben ik het wel mee eens en inderdaad, op marktplaats zijn er genoeg. Dus ik heb nu inderdaad voor deze gekozen. Heb er heel veel zin in.
Alleen die kuip.... daar hou ik niet van :o) Maar bedankt voor de links.

Groeten,
Martin
 
Gefeli dan met de keuze *O* fototje?

En een kuip is altijd aan te passen naar een mooie naked
 
Terug
Bovenaan Onderaan